بهترین قیمت دوربین مدار بسته در شیراز

دوربین مداربسته به مجموعه دوربین‌هایی گفته می‌شود که به اهداف نظارتی در یک محیط مشخص به کار برده می‌شود. از دوربین مداربسته در محیط‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شود و با توجه به محیط، مدل و نوع آن تفاوت دارد.  به طور کلی دوربین‌ها به سه دسته آنالوگ، دیجیتال و تحت شبکه یا IP تقسیم می‌شوند. البته دسته اول به دلیل داشتن تکنولوژی قدیمی، تقریبا منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در این بخش از مقالات آموزشی گروه فنستا به توضیحاتی در خصوص دوربین مدار بسته خواهیم پرداخت. سعی می‌کنیم در مورد انواع دوربین مدار بسته، شباهت‌ها و تفاوت‌ها و کاربرد هر یک، توضیحاتی را ارائه دهیم. به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین قیمت دوربین مدار بسته در شیراز را با توجه به نیاز خود پیدا کنید.

ساختمان دوربین مدار بسته

در تمامی دوربین‌ها ما شاهد یک ساختار کلی هستیم که از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

  • بدنه یا کیس دوربین: این بخش از یک قاب فلزی یا پلاستیکی تشکیل شده است که تمامی اجزای دوربین درون آن قرار می‌گیرد. این بدنه باید در برابر نفوذ آب و گرد و غبار کاملا عایق باشد.
  • بورد و بخش‌های الکترونیکی:‌ این بخش شامل سنسورها و تجهیزات الکترونیکی موجود در دوربین بوده که تقریبا به عنوان مغز دوربین شناخته می‌شود. کابل‌های تصویر و برق نیز به این بخش متصل هستند.
  • لنز: این بخش که بر روی بورد اصلی نصب می‌گردد، به عنوان چشم دوربین محسوب می‌شود. هر چیزی که در دوربین مشاهده می‌کنید، توسط لنز دریافت شده است. بهترین قیمت دوربین مدار بسته در شیراز

تقسیم بندی دوربین‌های مداربسته از نظر شکل ظاهری

اگر می‌خواهید بهترین قیمت دوربین مداربسته در شیراز را بدانید ابتدا باید انواع آن‌را بشناسید. دوربین‌ها فارغ از تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها، از نظر شکل ظاهری نیز به چند دسته تقسیم می‌شوند.

  • دوربین‌های بولت یا پایه دار: این دوربین‌ها که از رایج‌ترین مدل‌ها به شمار می‌روند، بر روی یک پایه نصب می‌شوند. پایه نیز به وسیله پیچ بر روی دیوار یا سقف نصب می‌شود. از طریق پیچ‌های تنظیم بر روی پایه می‌توان دوربین را در زوایای مختلف قرار داد. از این دوربین‌ها بیشتر در فضاهای خارجی استفاده می‌شود.
  • دوربین‌های دام یا گنبدی شکل: همانطور که از اسم آن پیداست این دوربین‌ها به شکل یک گنبد هستند. این دوربین‌ها معمولا در اندازه‌های کوچکتر ساخته می‌شوند و مخصوص فضاهای داخلی هستند.
  • دوربین‌های اسپیددام: به این مدل از دوربین‌ها، دوربین‌های گردان نیز گفته می‌شود. از این دوربین‌ها بیشتر در فضاهای بسیار بزرگ و یا بر سر چهارراه‌ها استفاده می‌شود. قابلیت چرخیدن ۳۶۰ درجه این دوربین، به شما این امکان را می‌دهد تا نقاط کور دوربین را به صفر برسانید. این دوربین‌ها هم قابلیت چرخش خودکار و هم چرخش دستی را دارند.
  • دوربین‌های مینیاتوری: این دوربین‌ها بسیار کوچک بوده و به عنوان دوربین‌های مخفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مقایسه دوربین AHD و تحت شبکه یا IP

در ساختار تصویر این دو دوربین عملا تفاوتی وجود ندارد. همچنین کیفیت هر دو دوربین بر اساس مگاپیکسل سنجیده می‌شود. اما تفاوت‌هایی با هم دارند ک در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

  • اولین تفاوت در کابل‌های انتقال تصویر است. در دوربین‌های AHD از کابل‌های کواکسیکال استفاده می‌شود. اما در دوربین‌های IP از کابل شبکه که به مراتب سرعت بالاتری دارد استفاده می‌شود.
  • رزولوشن دوربین: دوربین‌های IP، تا ۳۰ مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کنند. اما این عدد در دوربین‌های AHD تنها ۸ مگاپیکسل است.
  • قابلیت POE: دوربین‌ها برای روشن شدن نیاز به برق دارند. از طریق این قابلیت می‌توان برق را از طریق کابل شبکه تامین کرد. اما در حالت AHD باید برای برق نیز سیم کشی جداگانه انجام گیرد.
  • قابلیت‌های جانبی: در دوربین‌های IP‌ می‌توان از هوش مصنوعی استفاده کرد. قابلیت‌هایی نظیر تشخیص چهره را تنها می‌توان در این مدل از دوربین‌ها استفاده کرد.
  • دوربین‌های AHD به دلیل کیفیت پایین‌تر، نیاز به فضای کمتری برای ذخیره‌سازی تصاویر دارند.
  • از نظر قیمت دوربین‌های AHD ارزانتر بوده و اقتصادی‌تر هستند. همچنین نصب آن‌ها راحت‌تر انجام شده و نیاز به تخصصی بالایی ندارند.

این موارد تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های دوربین مدار بسته است. بهترین قیمت دوربین مداربسته در شیراز به تمامی این موارد بستگی دارد. بنابراین نباید به تنهایی قیمت را به عنوان پارامتر خرید خود در نظر بگیرید.

  • بهترین قیمت دوربین مدار بسته در شیراز

قیمت نصب دوربین مدار بسته

برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، نصب دوربین مدار بسته جزو کارهای بسیار تخصصی است. نصب دوربین الزاماً اتصال دوربین به دیوار نیست. یک نصاب خود باید بتواند زوایای مناسبی را برای هر دوربین پیدا کند. آرایش دوربین‌ها باید به شکلی باشد تا با کمترین نقطه کور مواجه باشید. در ادامه به پارامترهایی که بر اساس آن قیمت نصب دوربین محاسبه می‌گردد اشاره خواهیم کرد.

  • تعداد دوربین: بدیهی است هر چه تعداد دوربین بیشتر باشد هزینه تمام شده نصب برای شما بیشتر خواهد بود.
  • نوع دوربین: در دوربین‌های AHD فقط کافی است تا کابل تصویر را به DVR متصل کنید. به این ترتیب اگر باقی اتصالات درست باشد، تصویر را بر روی مانیتور مشاهده خواهید کرد. اما در دوربین‌های IP، باید یک سری تنظیمات اولیه را روی دوربین انجام دهید. به همین دلیل هزینه نصب دوربین‌های IP اندکی از سایر دوربین‌ها بیشتر خواهد بود. برای داشتن بهترین قیمت دوربین مدار بسته در شیراز باید این مورد بخصوص را حتما در نظر داشته باشید.
  • محل نصب: در مکان‌های بزرگ مانند سوله‌ها، کارخانه‌ها و زمین‌های بزرگ، می‌بایست دوربین را در ارتفاع بالاتری نصب کرد. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا فضای بسیار بیشتری را با هر دوربین پوشش دهید. به همین دلیل کار در ارتفاع هزینه نصب را بالاتر خواهد برد. در برخی موارد نیاز هست تا دوربین‌ها را بر روی دکل‌ها مخصوصی نصب کنید. هزینه نصب این مورد نیز جدا محاسبه خواهد شد.
  • متراژ کابل‌کشی: هر چه دوربین‌ها از دستگاه DVR دورتر باشند، نیاز به کابل بیشتری وجود دارد. همین مسئله نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

سخن پایانی

فروش و نصب دوربین مداربسته نیز مانند سایر خدمات گروه فنستا توسط متخصصین زبده انجام می‌گیرد. به منظور مشاوره در خصوص بهترین قیمت دوربین مداربسته در شیراز می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید. گروه فنستا کلیه امور خدماتی شما را در شهرهای تهران، کرج، شیراز و اصفهان در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

قیمت سرویس اسپیلت در کرج

قیمت سرویس اسپیلت در کرج

اسپیلت نوعی از کولرهای گازی هستند که در فصل تابستان و حتی زمستان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین منظور باید نسبت به سلامت و صحت کارکرد آن بسیار حساس باشید. اسپیلت اغلب در فصل تابستان به عنوان وسیله سرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در برخی از مدل‌ها، اسپیلت قابل گرمایشی نیز دارد. بنابراین در مکان‌هایی که محدودیت استفاده از گاز وجود دارد، برای گرمایش از اسپیلت استفاده می‌شود. بنابراین سرویس‌های دوره‌ای برای افزایش طول عمر اسپیلت بسیار حائز اهمیت است. همچنین این کار به افزایش راندمان دستگاه نیز بسیار کمک خواهد کرد. پس از آنکه تصمیم به سرویس اسپیلت خود گرفته‌اید باید بدانید قیمت سرویس اسپیلت در کرج چقدر است؟ به طور کل در فرایند سرویس چه کارهایی انجام می‌شود؟ بهترین زمان سرویس اسپیلت چه زمانی است؟ در این بخش از مقاله گروه فنستا سعی می‌کنیم به این سوالات پاسخ دهیم.

قیمت سرویس اسپیلت در کرجسرویس اسپیلت یعنی چه؟

معمولا از اسپیلت تنها در زمان‌های خاصی در سال استفاده می‌شود. به همین دلیل ممکن است بخش‌هایی از آن دچار فرسودگی گردد. همچنین گرد و غبار نیز می‌تواند در عملکرد اسپیلت تاثیر منفی بگذارد. بنابراین به اقداماتی که توسط سرویس‌کار انجام می‌شود تا اسپیلت برای یک دوره جدید آماده شود سرویس گفته می‌شود. این اقدامات شامل شستشوی بخش‌های اسپیلت، تمیز کردن فیلترها و تعویض قطعات معیوب می‌گردد. میزان کاری که در هر بخش توسط سرویس‌کار انجام می‌شود بر قیمت سرویس اسپیلت در کرج تاثیرگذار خواهد بود.

به چه دلیل باید اسپیلت را سرویس کرد؟

اسپیلت‌ها جزو لوازم خانگی پر مصرف هستند. همچنین در زمان کارکرد، مدت زمان استفاده مداوم آن بسیار بالاست. به همین دلیل ممکن است در طول دوره دچار ایراداتی شوند که در زمان استفاده مشخص نشوند. بنابراین باید قبل از شروع به کار در دوره جدید، این مشکلات را برطرف کرد. بدیهی است یک دستگاه با شرایط استاندارد، کارایی بهتری نیز خواهد داشت. از مهم‌ترین دلایل سرویس اسپیلت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از بین بردن بوی نامطبوع اسپیلت: این مشکل که در زمان خاموشی دستگاه در اثر رطوبت بوجود می‌آید را می‌توان براحتی با سرویس اولیه برطرف کرد.
  • کاهش مصرف برق: تمیز کردن فیلترهای دستگاه، باعث گردش بهتر هوا می‌گردد، بنابراین مصرف برق آن نیز کاهش خواهد یافت.
  • افزایش میزان باد و خنک کنندگی دستگاه: سرویس مانند یک موتور محرک برای دستگاه عمل می‌کند که می‌تواند راندمان اسپیلت را به راحتی بالا ببرد.
  • افزایش طول عمر اسپیلت: هر چه اسپیلت با سلامت بیشتری در زمان کاری خود کار کند، قطعاً طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت.
  • بررسی قطعات معیوب: ممکن است یک قطعه به صورت ناقص در حال کار باشد. اما در کارکرد نهایی دستگاه خللی ایجاد نکند. اما این مسئله می‌تواند باعث خرابی بخش‌های دیگر دستگاه شود. بنابراین باید این قطعه شناسایی و با یک قطعه سالم، جایگزین شود.

بنابراین هزینه سرویس اسپیلت، با کاهش مصرف برق و کارایی طولانی مدت اسپیلت جبران خواهد شد.

سرویس اسپیلت شامل چه مواردی می‌گردد؟

سرویس اسپیلت شامل بخش‌های متفاوتی است که بسته به نوع اسپیلت اندکی با هم متفاوت است. در واقع قیمت سرویس اسپیلت در کرج به همین بخش‌ها بستگی دارد. اما تعدادی از این کارها در تمامی مدل‌ها مشترک بوده که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد.

  • شستشوی فیلترها: در تمامی مدل‌ها به منظور محافظت از اسپیلت در برابر گرد و غبار، از فیلتر استفاده می‌شود. ذرات معلق در هوا به این فیلترها چسبیده و وارد اسپیلت نمی‌شوند. منافذ ورودی فیلترها پس از مدتی بسته شده و هوا به سختی وارد دستگاه می‌شود. بنابراین شستشوی آن‌ها کمک بسیار زیادی به اسپیلت خواهد کرد.
  • تست و شارژ مجدد گاز دستگاه: فشار و میزان گاز اسپیلت، سنجیده می‌شود. اگر دستگاه گاز کم کرده باشد، ابتدا باید نسبت به وجود نشتی آن‌را مورد بررسی قرار داد. سپس گاز دستگاه را با توجه به مدل و گاز مورد استفاده، شارژ کرد. اختلاف قیمت سرویس اسپیلت در کرج به این مورد بسیار بستگی دارد. ممکن است برخی از سرویس‌کاران، قیمت کار خود را بدون در نظر گرفتن شارژ گاز ارائه دهند. شارژ گاز اسپیلت، جزو اقدامات گران‌قیمت محسوب می‌شود و انجام آن در قیمت نهایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
  • بررسی اتصالات الکتریکی بین موتور و پنل اپراتور: همانطور که می‌دانید، دو بخش اسپیلت از طریق لوله‌های مسی و کابل‌های برق با هم ارتباط دارند. از آنجایی که این اتصالات در فضای باز قرار دارند در معرض باران، سرما و گرما قرار دارند. به همین دلیل ممکن است پس از مدتی سولفاته شده و یا دچار پوسیدگی شوند. بنابراین سرویس‌کار باید این اتصالات را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کند.
  • بررسی سنسورهای اسپیلت: شیوه کاری اسپیلت به این صورت است که در صورت رسیدن دمای محیط به دمای مورد نظر، خاموش می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سنسورهای روی پنل اپراتور، دمای محیط را به درستی اندازه‌گیری کند. بنابراین سلامت این سنسورها بر نحوه کارکرد اسپیلت تاثیر مستقیم دارد.
  • بازدید ظاهری: کندانسور دستگاه، یک قطعه بسیار سنگین است که با پیچ بر روی پایه آن وصل می‌شود. همچنین پنل اپراتور بر روی دیوار و پایه آن نصب می‌شود. ممکن است در طولانی مدت، این پایه‌ها دچار ایراد شده و کندانسور و پنل، در جای خود لق شوند. بنابراین سرویس‌کار باید به طور کامل این موارد را بررسی کند.
  • قیمت سرویس اسپیلت در کرج

چه زمانی باید سرویس اسپیلت را انجام داد؟

از آنجایی که از اسپیلت‌ها معمولا در فصل تابستان استفاده می‌شود توصیه می‌شود در اواخر بهار این‌کار را انجام دهید. البته این مسئله دقیقا به گرمی هوا ربط دارد. چند روز قبل از آنکه اقدام به استفاده از اسپیلت کرده‌اید باید نسبت سرویس آن اقدامات لازم را انجام دهید.

سخن پایانی

شاید در وهله اول به نظر برسد که سرویس اسپیلت یک هزینه اضافه بر روی دوش شما خواهد گذاشت. اما تجربیات متخصصین گروه فنستا خلاف این مسئله را ثابت کرده است. متخصصین ما در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و شیراز سرویس اسپیلت را در محل شما انجام می‌دهند. نتیجه این اقدام رضایت بیشتر مشتریان در استفاده بهینه از اسپیلت بوده است. به همین منظور می‌توانید بهترین قیمت سرویس اسپیلت در کرج را از ما بخواهید. این مبلغ بسته به میزان فعالیت و محل شما متغیر خواهد بود.

قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز

قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز

اسپیلت یکی از لوازم سرمایشی در ساختمان است. از این دستگاه در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و منازل استفاده می‌شود. هر اسپیلت دارای ظرفیت مشخصی است که با توجه به متراژ فضا خریداری می‌شود. طرز کار تمامی اسپیلت‌ها فارغ از شکل، نوع و برند آن به یک شکل است. اسپیلت با استفاده از گاز درون آن و طی یک فرآیند مشخص، باعث خنک شدن فضا می‌گردد. بنابراین گاز اسپیلت از اصلی‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود. نشتی یا کاهش سطح گاز اسپیلت باعث کاهش کارایی آن شده و به مرور باعث خرابی دستگاه می‌گردد. بنابراین باید با نشانه‌های کاهش سطح گاز اسپیلت آشنا باشید تا بتوانید به موقع آن را رفع کنید. اولین اقدام برای این امر، شارژ مجدد گاز اسپیلت است. قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه مرور خواهیم کرد. ابتدا باید بدانید کاهش گاز اسپیلت چه نشانه‌های داشته و چه مشکلاتی را در پی دارد.

کاهش گاز کولر چه نشانه‌هایی دارد؟

برای تشخیص این مسئله راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از گیج یا مانیفولد است. از طریق این دستگاه می‌توانید فشار گاز اسپیلت را اندازه گیری کنید. میزان فشار گاز اسپیلت در حالت کار باید برابر با ۶۰psi باشد. اگر عدد نشان دهنده توسط گیج با این عدد فاصله زیادی داشته باشد نشان دهنده کاهش سطح گاز است. اما از آنجایی که کاربران عادی اسپیلت، به این دستگاه دسترسی ندارند باید علائم دیداری را در نظر داشته باشند. در صورتی که هر یک از نشانه‌های زیر را در اسپیلت مشاهده کردید، احتمال کاهش سطح گاز وجود دارد.

قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز

کاهش میزان سرمادهی اسپیلت

یکی از نشانه‌های اصلی کاهش سطح گاز اسپیلت، عدم خنک کنندگی آن است. پنل و موتور دستگاه به طور استاندارد روشن شده و کار می‌کنند اما میزان سرمادهی آن مطلوب نیست. این مسئله اولین نشانه برای کمبود گاز به شمار می‌رود.

برفک زدن یا یخ بستن پنل داخلی

وقتی از اسپیلت در حالت سرمایش استفاده می‌کنید، بخش‌هایی از پنل داخلی یخ می‌زند. این یخ با خاموش کردن دستگاه آب شده و به مرور از بین می‌رود. اما پس از روشن کردن مجدد دستگاه، بازهم بر روی پنل ظاهر می‌شود.

یخ زدن لوله کندانسور

به این لوله، لوله رفت نیز گفته می‌شود. در حالت عادی این لوله از لوله بزرگتر سردتر است. اما اگر بر روی آن برفک و یخ مشاهده کنید نشان دهنده کاهش سطح گاز می‌باشد.

افزایش مصرف برق

خالی بودن محفظه کولر از گاز، باعث می‌شود تا اسپیلت تنها به صورت فن کار کند. بنابراین برای آنکه بتوانید محیط را به دمای مطلوب خود برسانید ناچارید تا از اسپیلت با قدرت بیشتری استفاده کنید. این مسئله باعث افزایش مصرف برق آن می‌گردد. بنابراین اگر قبض برق شما به یکباره دچار افزایش شدیدی شده باشد، به اسپیلت خود شک کنید. قطعا در این شرایط قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز از قبض برق شما کمتر خواهد بود. بنابراین در اولین فرصت نسبت به شارژ‌ گاز اسپیلت خود اقدام کنید.

بیشتر شدن صدای کار اسپیلت

در زمانی که سطح گاز اسپیلت کاهش پیدا می‌کند، صدای کارکرد عادی دستگاه افزایش می‌یابد. همچنین شنیده شدن صدای آب و صداهایی از این دست نیز می‌تواند از دیگر نشانه‌های آن باشد.

قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز

چگونه کاهش گاز اسپیلت را برطرف کنیم؟

اصلی‌ترین دلیل کاهش گاز کولر نشتی لوله‌های مسی آن است. بنابراین قبل از آنکه گاز دستگاه را شارژ کنید باید نشتی آن را پیدا کنید. پیدا کردن نشتی به چند روش امکان پذیر است که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.

پیدا کردن نشتی به صورت چشمی

ابتدا محفظه کولر را جدا کنید. در طول مسیر لوله‌ها به دنبال نشتی بگردید. اگر محل آن به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتوانید ببینید می‌توانید آن را پیدا کنید.

دستگاه نشت یاب

این دستگاه که کاملا تخصصی بوده، بیشتر در تعمیرگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این دستگاه فقط محل نشتی را به شما نشان داده و برای رفع آن، باید اقدامات دیگری انجام دهید.

استفاده از ترکیب آب و صابون

عایق روی لوله‌ها را جدا کنید و محلول آب و صابون را بر روی آن بکشید. با دقت، روی آن را بررسی کنید. در هر قسمت که حباب از لوله خارج می‌شود نشتی در همان قسمت قرار دارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز به رفع نشتی آن ربطی ندارد. یعنی رفع نشتی و شارژ گاز دو عمل جداگانه بوده و هر یک هزینه‌های مختص به خود را دارد.

قیمت شارژ گاز به چه عواملی بستگی دارد؟

اصولا شارژ گاز برای دستگاه‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارد. این تفاوت به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مقدار شارژ گاز

از آنجایی که بخشی از گاز اسپیلت خارج می‌شود، بنابراین میزان شارژ گاز به ظرفیت خالی دستگاه بستگی دارد. همین مسئله قیمت تمام شده را تعیین می‌کند.

برند اسپیلت

معمولا برندهای متفاوت از گازهای متفاوتی استفاده می‌کنند. بنابراین برند و نوع گاز مصرفی بسیار در قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز تاثیرگذار است.

ظرفیت کولر گازی

مسلما هر چه دستگاه از ظرفیت بالاتری برخوردار باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

رفع نشتی

اگر نشتی به گونه‌ای باشد که قابل تعمیر باشد، همین مسئله نیز به تنهایی بر هزینه نهایی تاثیر خواهد گذاشت.

سایر هزینه‌ها

خروج گاز، ممکن است به سایر بخش‌های دستگاه آسیب جدی وارد کند. بنابراین در زمان تعمیر و شارژ مجدد، هزینه تعمیر این بخش‌ها نیز بر روی قیمت تمام شده تاثیرگذار خواهد بود.

سخن پایانی

خالی شدن گاز اسپیلت تا چند روز اول ممکن است مشکل ساز نباشد. اما پس از یک هفته، باعث خرابی‌هایی در سنسورها و یا موتور خواهد شد. بنابراین باید علائم آن را کاملا جدی گرفته و بلافاصله آن را برطرف کنید. با توجه به توضیحات، می‌توان قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز را بین ۰۰۰/۳۰۰ تا ۰۰۰/۵۰۰/۵ تومان در نظر گرفت. به همین منظور می‌توانید از طریق تلفن با تماس بگیرید. همکاران ما در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما هموطنان گرامی خواهند بود. گروه فنستا در شهرهای تهران، شیراز، کرج و اصفهان، کلیه امور خدماتی لوازم خانگی را در محل شما ارائه می‌دهد. ما با گسترده‌ترین شبکه خدماتی، همواره در کنار شما هستیم.

 

 

 

بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج

بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج

کولر گازی یک دستگاه تهویه هواست که از طریق سیکل تبرید تراکمی، هوای محیط را خنک می‌کند. این دستگاه گرما را به خارج هدایت کرده و باعث کاهش دما می‌گردد. در برخی از مدل‌ها می‌توان این فرآیند را برعکس کرده و از کولر گازی به عنوان یک دستگاه گرمایشی نیز استفاده کرد. کولرهای گازی در هر شکلی که باشند از چهار بخش کمپرسور، کندانسور، اپراتور و لوله موبین تشکیل شده‌اند. در کولرهای اسپیلت این بخش‌ها کاملا از هم مجزا بوده و قابل رویت هستند. اما در کولرهای گازی پنجره‌ای تمامی بخش‌ها در یک بخش واحد خلاصه شده است. به همین دلیل سر و صدای کولرهای پنجره‌ای از اسپیلت اندکی بیشتر است. در این بخش از مقالات گروه فنستا به معرفی کولر گازی پنجره‌ای خواهیم پرداخت. مشکلات آن را بررسی می‌کنیم و بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج را به شما معرفی خواهیم کرد.

کولر گازی پنجره‌ای چیست؟

این مدل از کولرها جزو، ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین کولرهای موجود در بازار به شمار می‌روند. در این مدل تمامی قسمت‌های کولر به صورت یک تکه و در یک کابین ساخته می‌شود. اغلب آن را بر روی پنجره نصب می‌کنند و به همین دلیل به آن کولر گازی پنجره‌‌ای گفته می‌شود. نصب این مدل از کولرها با رعایت یک سری نکات اولیه بسیار ساده است. کولر را بر روی پایه آن قرار داده و بخش بیشتر آن را خارج از پنجره قرار دهید. از آنجایی که مصرف برق این مدل از کولرها نسبتا بالاست، باید از سیم‌های قوی‌تر استفاده کنید. معمولاً بر سر راه سیم‌های برق کولر گازی از یک فیوز مجزا استفاده می‌‎شود. بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج به شما توصیه می‌کند که از محافظ برق نیز برای کولر استفاده کنید. اصلی‌ترین آیتم برای انتخاب کولر گازی در هنگام خرید، متراژ محل نصب آن است.

بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرجمزایا و معایب کولر پنجره‌ای

اولین مزیت این مدل از کولرها، نصب و جابجایی راحت آن است. برخلاف اسپیلت، باز کردن و جابجایی کولر گازی نیاز به تخصص خاصی ندارد. این مسئله در مورد کسانی که مستاجر هستند و ممکن است هر ساله جابجا شوند بسیار کاربرد دارد. کولر را از برق جدا کرده و از روی پایه یا محفظه آن خارج می‌کنید و به محل جدید انتقال می‌دهید. مزیت بعدی این کولرها قیمت آن است. کولرهای گازی پنجره‌ای نسبت به اسپیلت، اقتصادی‌تر بوده و راحت‌تر در دسترس هستند. به همین دلیل، حتی بعد از چندین سال استفاده، امکان فروش دست دوم آن به راحتی امکان پذیر است. بزرگترین عیب کولر پنجره‌ای سر و صدای آن است. موتور کولر پنجره‌ای به همراه پنل در یک محفظه و در پشت پنجره قرار دارد. به همین دلیل در زمان کار کولر، اندکی سر و صدا به همراه هوای خنک وارد محیط خواهد شد. اگر نسبت به این مسئله حساس هستید کولر پنجره‌ای اصلا انتخاب مناسبی برای شما نیست. اما اگر در محیطی هستید که چندان به سکوت نیاز ندارد در خرید کولر پنجره‌ای شک نکنید. یکی دیگر از مشکلات کولر گازی پنجره‌ای، ظرفیت آن‌هاست. از این مدل از کولرها نمی‌توانید برای فضاهای بزرگ استفاده کنید. بیشترین فضایی که می‌توان کولر گازی پنجره‌ای نصب کرد حدود ۶۰ متر است.

مشکلات رایج کولر گازی پنجره‌ای

استفاده از هر یک از لوازم خانگی، علاوه بر راحتی، مشکلات خاص خود را در پی دارد. البته ممکن است یک دستگاه برای مدت بسیار طولانی بدون مشکل به کار ادامه دهد. اما بهتر است مشکلات رایج هر یک را شناخته و راه حل آن را بدانیم. بدیهی است که تمامی این مشکلات در یک کولر رخ نخواهد داد. بر اساس تجربیات بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج، عیوب رایج کولرهای گازی پنجره‌ای به شرح زیر است.

روشن نشدن کولر

اگر از وصل بودن دوشاخه برق به پریز و برق شهری مطمئن هستید باید چند مورد را چک کنید. ابتدا با احتیاط و به وسیله یک فازمتر، ورودی برق را کنترل کنید. اگر برق درون پریز وجود ندارد، فیوز آن را بررسی کرده تا وصل باشد. اگر تمامی این موارد درست بود ولی باز هم کولر روشن نشد، ممکن است اشکال از برد دستگاه باشد. بررسی این قطعه یک امر کاملا تخصصی است و بهتر است به آن ورود نکنید.

خنک نکردن محیط

عمده‌ترین مشکل کولرهای گازی پنجره‌ای همین مسئله است. این مشکل می‌تواند در ابتدای امر بسیار ساده حل شود. اگر متوجه شدید قدرت خنک کنندگی کولر گازی نسبت به قبل کاهش پیدا کرده چند راه حل دارید. ابتدا فیلترهای جلوی دستگاه را باز کرده و بشویید. پشت کولر را از نظر گردش هوا به خوبی بررسی کنید. تنظیمات دستگاه را بررسی کنید تا به طور صحیح تعیین شده باشد. اگر با انجام هر یک از این کارها، مشکل برطرف نشد، ممکن است اشکال از کندانسور دستگاه باشد. بررسی و حل این مسئله بسیار تخصصی بوده و باید آن‌را به بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج بسپارید.

خاموش شدن ناگهانی کولر پنجره‌ای

استفاده از محافظ برق دستگاه شما را از آسیب‌های ناشی از نوسانات برق مصون نگاه می‌دارد. اگر خاموش شدن به دلیل نوسان برق نبود، باید دنبال دلایل دیگر باشید. ترموستات در کولر گازی وظیفه خاموش روشن کردن دستگاه را در دمای مورد نظر دارد. خراب بودن این قطعه، می‌تواند منجر به خاموش شدن دستگاه گردد. کثیف بودن فین‌های کندانسور نیز یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی دستگاه خواهد بود. این قطعه را باز کرده و آشغال‌هایی را که مسیر آن را مسدود کرده‌اند خارج کرده و مجددا ببندید.

بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج

یخ زدن درب کولر پنجره‌ای

اگر ترموستات دستگاه خراب باشد، کولر اتومات نکرده و بدون وقفه کار می‌کند. همین مسئله باعث یخ زدن درب کولر خواهد شد. همچنین اگر فن دستگاه به هر دلیلی از کار بیفتد بازهم شاهد یخ بر روی درب خواهیم بود. مسدود بودن شبکه‌های اپراتور نیز، باعث عدم خروج هوای سرد می‌شوند و بر روی درب یخ یا برفک مشاهده خواهد شد.

سخن پایانی

کولر گازی پنجره‌ای همواره از لوازم خانگی پر کاربرد بوده است. می‌توانید به منظور عیب‌یابی و تعمیر کولر خود با بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج از گروه فنستا تماس بگیرید. گروه فنستا در شهرهای کرج، تهران، اصفهان و شیراز، خدمات لوازم خانگی را در محل شما ارائه خواهد داد. با حل مشکلات لوازم خانگی خود تنها یک تماس فاصله دارید.

بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز

بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز

در فصل تابستان کولر آبی از پرکاربردترین لوازم خانگی محسوب می‌شود. کولر آبی بوسیله تبخیر آب درون محفظه اصلی خود، هوای خنک را از طریق کانال‌ها به محیط داخل انتقال می‌دهد. بنابراین وجود آب و چرخش درست آن درون کولر، رابطه مستقیم با کارکرد آن دارد. به همین دلیل هر زمان، احساس کردید کولر به خوبی کار نمی‌کند باید گردش آب آن‌را بررسی کنید. البته ممکن است ایراد از بخش‌های دیگر کولر نیز باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. وجود آب و برق به صورت همزمان در کولر آبی، اندکی خطرناک است. بنابراین در صورتی که با مشکل مواجه شدید بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز، در هر زمانی آماده سرویس‌دهی به شما خواهد بود. یک سرویس کار خوب می‌تواند به راحتی مشکل شما را تشخیص داده و رفع نماید. البته ممکن است برخی از مشکلات را خودتان بتوانید حل کنید. اما در صورت نیاز می‌توانید با متخصصین گروه فنستا تماس بگیرید. در ادامه به مواردی که یک سرویس کار باید عمل کند اشاره خواهیم کرد.

سرویس کولر آبی به چه معناست؟

قبل از آنکه به دنبال یک سرویس‌کار بگردید باید بدانید اصولاً سرویس کولر به چه معناست؟ سرویس کولر به یک سری اقداماتی گفته می‌شود تا شما بتوانید بدون مشکل از کولر استفاده کنید. این اقدامات می‌تواند تنها شامل شستشوی قطعات باشد. یا اینکه ممکن است قطعه‌ای نیاز به تعویض داشته باشد که در زمان سرویس اولیه، این عمل انجام خواهد شد. سرویس کولر، باعث افزایش راندمان کولر شده و عمر مفید آن‌را افزایش می‌دهد. در واقع شما با سرویس کولر و حل مشکلات کوچک، از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری می‌کنید. بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز، تمامی بخش‌های کولر را بررسی می‌کند. صحت و سلامت تمامی قطعات و نحوه کارکرد آن‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. گریس کاری قطعات متحرک، عایق‌بندی قسمت‌های برقی، جلوگیری از نشت آب و تعویض پوشال شامل سرویس کولر می‌شوند. در ادامه به این مطلب خواهیم پرداخت که هر بخش از کولر نیاز به چه سرویس‌هایی دارد. بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز

سرویس کولر آبی شامل چه بخش‌هایی می‌گردد؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اصولا یک سرویس‌کار چه کارهایی را بر روی کولر انجام می‌دهد. در این بخش سعی می‌کنیم به طور خلاصه، توضیحاتی در این خصوص ارائه کنیم.

  • شستشوی بخش‌های مختلف کولر: معمولا کولرها بر روی پشت بام یا فضای باز نصب می‌شوند. به همین دلیل همواره در معرض خاک و خاشاک قرار دارند. اولین کاری که یک سرویس کار انجام خواهد داد، باز کردن بخش‌های مختلف کولر و شستشوی آن‌ها است. البته این کار باید با احتیاط انجام شود تا آب وارد بخش‌های برقی کولر نشود. اگر درب‌ها و کف کولر دچار زنگ زدگی باشند نیز باید با فرچه سیمی آن‌را از بین برد.
  • گریس کاری یاتاقان: یکی از دلایل اصلی سر و صدای کولر آبی، سفت بودن یاتاقان است. هر چه این قطعه نرم‌تر و روان‌تر بچرخد، باعث افزایش سرعت پروانه خواهد شد. بنابراین روغن‌کاری این قطعه بسیار مهم بوده و در طولانی مدت، بسیار کاربردی است.
  • بررسی تسمه کولر: قدرت موتور کولر از طریق تسمه به پروانه منتقل می‌شود. بنابراین اگر تسمه دچار نقص باشد، تمام قدرت موتور به پروانه منتقل نشده و از قدرت کولر کاسته خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین کارهایی که بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز انجام خواهد داد بررسی تسمه کولر است. نباید بر روی تسمه، خراش و پارگی وجود داشته باشد. فاصله بین پروانه و موتور باید به گونه‌ای تنظیم شود که تسمه بیش از اندازه شل یا سفت نباشد. اگر احساس کردید که تسمه از حالت استاندارد خارج شده است حتما آن را تعویض کنید.
  • جلوگیری از نشتی‌های احتمالی: در تمامی مدتی که کولر مشغول به کار است، آب درون آن در گردش است. بنابراین اگر آب به بیرون نشت کند باعث هدر رفت فراوان آن خواهد شد. همچنین این امر باعث افزایش دمای داخل کولر می‌گردد. بنابراین کولر باید مدت زمان بیشتری را برای رسیدن به دمای مورد نظر روشن بماند. پس باعث افزایش مصرف برق خواهد شد. همچنین میزان خنک کنندگی مورد انتظار از کولر نیز دریافت نمی‌شود. اما با بررسی و جلوگیری از نشتی آب، هم در مصرف آب و هم در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد.
  • بررسی شناور کولر آبی: شناور وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب ورودی به کولر را بر عهده دارد. اگر این شناور به خوبی عمل نکند، آب به مقدار لازم در کف کولر جمع نخواهد شد. افزایش آب باعث نشتی و کاهش آب باعث کاهش خنک کنندگی کولر خواهد شد. بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز پس از تعویض شناور معیوب، با توجه به اندازه کولر، آن را تنظیم می‌کند. این کار به کولر کمک می‌کند تا به میزان لازم در کف خود آب‌گیری انجام دهد.بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز

توصیه‌هایی برای سرویس کولر آبی

اولین توصیه این است که همواره قبل از شروع فصل گرم و استفاده از کولر حتما آن را سرویس کنید. تمامی بخش‌های کولر را با وسواس بررسی کنید. پوشال‌های دستگاه را قبل از روشن کردن، حتما بشویید. اتصالات آب را بررسی کرده و در جای خود سفت کنید. استفاده از سایه‌بان همواره به افزایش کارکرد کولر کمک می‌کند. اگر می‌توانید یک سایه بان بزرگ برای کولر تهیه و نصب کنید. در زمان استفاده از کولر، هر ماه یکبار، کولر را مجددا بررسی کنید. پس از پایان فصل گرم و در زمانی که دیگر قصد استفاده از کولر را ندارید، باز هم کولر را بررسی کنید. شیرهای آب و سیم برق آن را قطع کنید.

سخن پایانی

سرویس هر یک از لوازم خانگی، به عمر مفید آن می‌افزاید. بنابراین باید این مسئله را جدی بگیرید تا بتوانید از وسایل خود به بهترین نحو استفاده کنید. بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز را می‌توانید در بین متخصصین گروه فنستا بیابید. به منظور سرویس کلیه لوازم خانگی در محل خود، با ما تماس بگیرید. گروه فنستا در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و کرج کلیه خدمات لوازم خانگی را در محل شما انجام خواهد داد. این خدمات شامل نصب، تعمیر و سرویس انواع لوازم خانگی می‌گردد. کافی است به وبسایت ما مراجعه کرده و با همکاران ما تماس بگیرید.

بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج

بهترین تعمیرکار اسپیلت در شهر کرج

اسپیلت به نوعی از لوازم خانگی گفته می‌شود که به منظور تنظیم برودت هوا از آن استفاده می‌شود. به این منظور که اسپیلت هوای گرم داخل را به روش سیکل تبرید تراکمی، گرفته و با هوای سرد جایگزین می‌کند. اسپیلت نوعی کولر گازی به شمار می‌رود. البته در برخی از مدل‌ها نیز این عمل به صورت برعکس انجام شده که باعث گرمایش اسپیلت خواهد شد. از این قابلیت می‌توان در فصل زمستان و در مکان‌هایی که محدودیت استفاده از گاز شهری وجود دارد، استفاده کرد. امروزه اسپیلت‌ها در مدل‌ها مختلفی تولید می‌شود. برای انتخاب یک اسپیلت، باید متراژ فضای نصب آن را در نظر بگیرید. این قانون در حالت سرمایش و گرمایش باید رعایت شود. اسپیلت مانند سایر لوازم خانگی نیز ممکن است دچار خرابی شود. به همین دلیل آشنایی با بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج بسیار اهمیت دارد. سعی می‌کنیم در این بخش از سایت گروه فنستا، به انواع اسپیلت و مشکلات رایج آن‌ها بپردازیم.

انواع اسپیلت

برای خرید یک کولر گازی مناسب، بهترین راه آشنایی با انواع آن است. لوازم خنک کننده خانگی به طور معمول به دو دسته کولر گازی پنجره ای و اسپلیت‌ها تقسیم می‌شود. در این بخش قصد داریم تا با انواع اسپیلت آشنا شویم.

بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرجاسپیلت دیواری

این مدل از محبوب‌ترین مدل‌های اسپیلت به شمار می‌رود. در بسیاری از منازل و ادارات، از اسپیلت دیواری استفاده می‌شود. این مدل دارای دو بخش پنل اپراتور و کندانسور می‌باشد. این دو بخش از طریق لوله‌های مسی با یکدیگر ارتباط دارند.

اسپیلت ایستاده

نوع دیگری از اسپیلت‌ها هستند که در ظرفیت‌های بسیار بالاتری ساخته شده و دارای برق سه فاز هستند. پنل اپراتور این مدل‌ها به صورت ایستاده و بر روی زمین قرار می‌گیرد. کندانسور آن نیز به دلیل وزن بسیار بالا قابلیت نصب بر روی دیوار ندارد. از این محصول معمولا در فروشگاه‌های بزرگ، سالن‌ها، ادارات و فضاهای بسیار بزرگ‌تر استفاده می‌گردد.

اسپیلت سقفی کاستی

از این مدل شیک، بیشتر در محیط‌های اداری استفاده می‌گردد. این مدل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند گرما و سرما را از طریق سقف به داخل محیط، هدایت کنند. علیرغم معمول نبودن استفاده از این اسپیلت‌ها، در صورت خرابی آن می‌توانید با بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج تماس بگیرید. بخش بیشتر اسپیلت سقفی کاستی در سقف کاذب قرار می‌گیرد و فقط پنل‌های آن قابل مشاهده است. به همین دلیل فضای بسیار کمتری را اشغال کرده و بسیار زیباتر به نظر می‌رسد.

اسپیلت سقفی کانالی

این مدل نیز از اسپیلت‌های با ظرفیت بالا محسوب می‌شود. فاصله بین کندانسور و پنل می‌تواند بیشتر از سایر مدل‌ها باشد. همچنین می‌توان به یک کندانسور چند پنل خروجی متصل کرد. یونیت داخلی این مدل نیز درون سقف کاذب نصب می‌گردد.

مشکلات رایج اسپیلت‌ها

در این بخش می‌خواهیم عمده مشکلات و راه حل‌های موجود در اسپیلت‌ها را با هم مرور کنیم. البته به طور جدی تاکید می‌گردد اگر از دانش کافی برخوردار نیستید، به طور خودسرانه اقدام به تعمیر اسپیلت نکنید. می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز با بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنید.

بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج

کثیف شدن فیلتر هوا

در پنل اسپیلت‌ها و در ورودی هوای آن، فیلترهایی برای رفع آلودگی هوای محیط نصب شده است. این فیلترها از ورود گرد و غبار به درون اسپیلت جلوگیری می‌کنند. بایستی به صورت دوره‌ای نسبت به شستشوی این فیلترها اقدام کنید.

کاهش سرمایش اسپیلت

پس از آنکه چند سال از اسپیلت استفاده کردید، متوجه شدید که به خوبی روزهای اول، محیط را خنک نمی‌کند. این مشکل می‌تواند از نشتی گاز آن باشد. بنابراین باید نسبت به شارژ مجدد گاز آن اقدام کنید. این کار بسیار تخصصی بوده و باید با بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج تماس بگیرید. همچنین تنظیم این گاز نیز عملی حساس بوده و نیاز به تجربه بسیار بالا دارد.

اسپیلت به طور ناگهانی خاموش می‌شود!

این مشکل از برد دستگاه است که عدم توجه به آن می‌تواند خسارات بیشتری را به دنبال داشته باشد. بنابراین اگر مشاهده کردید دستگاه بدون دلیل خاموش شد، حتما با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

نشت آب از اسپیلت

سرازیر شدن آب از پنل داخلی به دلیل مسدود شدن راه خروجی آن باشد. شلنگی که از پنل خارج می‌شود را بررسی کرده و راه خروجی آب را باز کنید. تراز نبودن پنل نیز می‌تواند عامل دیگری برای این مشکل باشد. بوسیله تراز بنایی می‌توانید پنل را تراز کرده و مشکل را حل کنید.

شنیده شدن صدای غیر معمول از اسپیلت

از آنجایی که در ساختمان اسپیلت، فن وجود دارد ممکن است در زمان کار صدایی از آن شنیده شود. این صدا همواره باید به یک میزان و به یک شکل باشد. بنابراین شنیده شدن هر صدای غیر معمول، ممکن است نشانه خرابی آن باشد. البته ممکن است در طول زمان و شل شدن برخی از پیچ‌های دستگاه، اسپیلت به صدا بیفتد. بنابراین ابتدا اتصالات دستگاه را چک کنید. اگر صدای آن برطرف نشد ابتدا دستگاه را خاموش کرده و با بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج تماس بگیرید.

روشن نشدن کندانسور و سیستم تهویه

اگر اسپیلت را روشن کردید و مشاهده کردید که موتور یا کندانسور آن روشن نمی‌شود، این یک مشکل جدی در دستگاه است. تعویض ترموستات و تنظیم آن می‌تواند راه حل شما باشد.

کار نکردن فن اسپیلت

دستگاه را روشن می‌کنید و مشاهده می‌کنید که موتور دستگاه روشن می‌شود ولی از پنل آن بادی خارج نمی‌شود. این مشکل به دلیل خرابی فن اسپیلت بوده که باید با باز کردن پنل رفع گردد.

سخن پایانی

امروزه اسپیلت‌ها نه تنها در روزهای گرم، بلکه در روزهای سرد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصرف برق پایین، بازدهی بالا و کاهش سر و صدا از مزیت‌های به کارگیری اسپیلت در منازل و ادارات است. به همین دلیل سلامت کارکرد آن بسیار حائز اهمیت است. مانند تمامی لوازم خانگی، اسپیلت نیز به صورت دوره‌ای نیاز به سرویس و مراقبت دارد. بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج یکی از نیازهای شما برای استفاده دائمی از اسپیلت به شمار می‌رود. گروه فنستا در شهرهای تهران، کرج، شیراز و اصفهان، همواره آماده ارائه خدمات لوازم خانگی در محل شما می‌باشد. سرعت در ارائه، ضمانت خدمات، تامین قطعات و همچنین راحتی خود را با خدمات در محل گروه فنستا تجربه کنید.

بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج

بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در شهر کرج

ماشین ظرفشویی یک دستگاه الکتریکی مکانیکی است که از آن برای شستشوی ظروف استفاده می‌شود. از این دستگاه در منازل و رستوران‌ها استفاده می‌شود. همواره در مهمانی‌ها شستن ظروف جزو کارهای پر زحمت و وقت‌گیر به حساب می‌آید. اما با استفاده ماشین ظرفشویی این مشکل به راحتی حل شده است. امروزه ماشین ظرفشویی جزو لوازم پر کاربرد در منازل به شمار می‌رود. اولین بار در سال ۱۸۸۶ جورفین کاکرن ایده ماشین ظرفشویی را مطرح کرد. وی توانست در نمایشگاه جهانی در سال ۱۸۹۳ این ایده را به نمایش بگذارد. پس از آن و با استقبال شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی، این دستگاه به تولید انبوه رسید. ماشین‌های ظرفشویی در مدل‌های توکار و رومیزی ساخته می‌شوند. مدل‌های توکار که رایج‌تر هستند در کابینت قرار می‌گیرند. مدل‌های رو میزی قابلیت جابجایی دارند اما از ظرفیت پایین‌تری برخوردار هستند. برای استفاده از ماشین ظرفشویی ابتدا باید ظروف را به صورت درست و استاندارد درون آن بچینید. با تعیین برنامه شستشو و زدن دکمه استارت، دستگاه شروع به شستن ظروف می‌کند. پس از آبگیری حوضچه، آب توسط پمپ‌های دستگاه، به گردش در آمده و به وسیله آب‌پاش بر روی ظروف پاشیده می‌شود. این مراحل تا جایی که ظروف به طور کامل تمیز شوند، ادامه پیدا خواهد کرد. در انتها دستگاه آب حاصل از شستشو را توسط پمپ تخلیه، از حوضچه خارج کرده و تخلیه می‌کند. در مدل‌هایی که از خشک کن بهره می‌برند، در انتها دستگاه، ظروف را خشک می‌کند. تمامی این مراحل به صورت اتوماتیک انجام شده و نیازی به دخالت اشخاص وجود ندارد. اگر در هر مرحله، اختلالی ایجاد شود، باید با بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج تماس بگیرید. تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی کاملاً تخصصی بوده و بهتر است خودتان آن‌را دستکاری نکنید.

شوینده‌های ماشین ظرفشویی

به منظور شستشوی بهتر در ماشین ظرفشویی باید از نوعی شوینده مخصوص استفاده کنید. این شوینده‌ها در شکل‌ها و کاربردهای گوناگونی در بازار موجود است. همواره باید شوینده‌ای را که با دستگاه شما همخوانی دارد انتخاب کنید. معمولاً در دفترچه راهنمای دستگاه، این توضیحات ارائه شده است. در ادامه به تعدادی از شوینده‌های رایج در ماشین‌های ظرفشویی و نوع کاربرد آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • قرص ماشین ظرفشویی: قرص‌ها از رایج‌ترین شوینده‌های ماشین ظرفشویی محسوب می‌شوند. استفاده از قرص، شما را از سایر شوینده‌ها بی‌نیاز می‌کند.
  • نمک مخصوص: در مناطقی که سختی آب بالاست، از این نمک‌ها برای کاهش سختی آب استفاده می‌شود. بالا بودن سختی آب باعث ایجاد رسوب در ماشین ظرفشویی شده و پس از مدتی، کارکرد آن‌را دچار مشکل می‌کند.
  • مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی: اگر برایتان مهم است که ظروفتان شفاف و براق شود می‌توانید از این مدل از شوینده‌ها استفاده کنید.
  • مایع بوگیر ماشین ظرفشویی: حوضچه دستگاه پس از مدتی، دچار بوی نامطبوع می‌شود. این بو ممکن است به ظروف نیز انتقال یابد، بنابراین می‌تواند از مایع بوگیر برای رفع این مشکل استفاده کنید.
  • خش‌گیر: شستشوی ظروف استیل، همواره با چالش همراه است. ممکن است در حین شستشو بر روی این ظروف، خط و خش ایجاد گردد. مایع خش‌گیر در این مواقع به کمک شما خواهد آمد.
  • پودر ماشین ظرفشویی: از این پودر می‌توانید به جای قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  • جرم‌گیر ماشین ظرفشویی: سوراخ‌های آب‌فشان ماشین ظرفشویی بسیار ریز هستند، بنابراین به راحتی با املاح آب مسدود می‌شوند. به همین منظور، استفاده از جرم‌گیر برای بازکردن مجاری آب بسیار ضروری است.

اگر نمی‌دانید کدام شوینده برای دستگاه شما مناسب است، بهتر است از یک متخصص مشاوره بگیرید. بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج همواره آماده ارائه مشاوره و اطلاع رسانی به شما هستند. متخصصین گروه فنستا در تمامی اوقات در کنار شما هستند.

بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج

قسمت‌های مختلف ماشین ظرفشویی

برای کارکرد صحیح یک دستگاه، تمامی بخش‌های آن باید به طور دقیق و منظم به کار گرفته شود. در ادامه بخش‌های اصلی ماشین ظرفشویی را با هم مرور خواهیم کرد.

  • مخزن: بخش اصلی ماشین ظرفشویی است که معمولاً از فولاد ضد زنگ (استیل) یا پلاستیک ساخته می‌شود.
  • قفسه: همانطور که از نام آن پیداست به منظور چیدن ظروف بر روی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی آن به صورتی است که برای ظروف با ابعاد گوناگون مناسب باشد.
  • فیلتر غذا: این فیلتر موظف است تا تکه‌های مانده غذا بر روی ظروف را از آب جدا کند.
  • آب‌گرمکن: از آنجایی که شستشو با آب گرم همواره نتیجه بهتری خواهد داشت، این بخش، وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد.
  • سوراخ‌های آب‌فشان: آب از طریق این سوراخ‌ها با فشار زیاد بر روی ظروف پاشیده شده و عمل شستشو انجام می‌گیرد.
  • خشک کن: با ایجاد گرما، ظروف را خشک می‌کند.
  • بخش الکترونیکی: این بخش معمولا به صورت یک صفحه دیجیتال در جلوی دستگاه قرار دارد. به منظور تعیین برنامه‌های شستشو، زمان باقیمانده و نمایش ارورهای دستگاه طراحی شده است.

اگر هر کدام از بخش‌های ماشین ظرفشویی به درستی کار نکند، دچار مشکل خواهید شد. پس از مشاهده مشکل، با بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج تماس بگیرید.

بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج

مشکلات رایج ماشین‌های ظرفشویی

به منظور حفظ سلامت دستگاه، باید به عملکرد دستگاه دقت داشته باشید. مسلماً روشن نشدن دستگاه اصلی‌ترین نشانه خرابی آن است، اما نشانه‌های دیگری نیز می‌توانید مشکلات را به شما نشان دهد. بوی نامطبوع ظروف، نشت آب از ظرفشویی، عدم آبگیری مخزن و عدم تخلیه کامل آب از جمله این نشانه‌ها هستند. خشک نکردن و تمیز نشدن ظروف و ماندن کف در ظرفشویی نیز می‌توانند از علائم خرابی ماشین ظرفشویی باشند. با مشاهده هر کدام از این علائم، دستگاه را خاموش کرده و به بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج اطلاع دهید.

سخن پایانی

اگر تجربه شستشوی ظروف را داشته باشید، میدانید که ماشین ظرفشویی چه باری را از روی دوش شما برمی‌دارد. بنابراین باید به عملکرد آن دقت کافی را داشته باشید. انجام سرویس‌های دوره‌ای همواره از خرابی‌های احتمالی جلوگیری خواهد کرد. گروه فنستا در شهرهای تهران، کرج، شیراز و اصفهان کلیه خدمات لوازم خانگی را در محل شما ارائه می‌دهد. بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج را از گروه فنستا بخواهید. در تمامی ساعات شبانه روز همکاران ما آماده پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان هستند. تامین قطعات، تضمین خدمات و استفاده از متخصصین با دانش از افتخارات ما در گروه فنستا محسوب می‌شود.

لیست نمایندگی پاکشوما در کرج

لیست نمایندگی پاکشوما در کرج و بهترین نمایندگی آن

در بازار لوازم خانگی ایران، همواره پاکشوما یکی از برندهای مطرح به شمار می‌رود. این شرکت در سال ۱۳۵۴ با نام اولیه لیدی واش شروع به فعالیت کرد. طراحی و تولید لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک، جزو اولین محصولات پاکشوما محسوب می‌شود. پس از همکاری با شرکت‌هایی نظیر ال‌جی کره‌جنوبی و فیلیپس هلند، پاکشوما توانست به تکنولوژی روز دنیا دست پیدا کند. سپس توانست لباسشویی‌های پیشرفته‌تری را طراحی کرده و به بازار عرضه کند. امروزه سبد محصولات این شرکت بسیار متنوع بوده و انواع لوازم خانگی در آن دیده می‌‌شود. ماشین لباسشویی اتوماتیک، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، کولر گازی، یخچال و … بخشی از محصولات شرکت پاکشوما به شمار می‌روند. پاکشوما با استفاده از دانش روز دنیا و متخصصین برتر حوزه توانسته است در بازار جهانی نیز حضور پیدا کند. پاکشوما به منظور تولید یخچال فریزر یکی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید تمام رباتیک در خاورمیانه را در اختیار دارد. پاکشوما بزرگترین تولید کننده انواع ماشین لباسشویی در منطقه و بزرگترین تولید کننده کولر گازی در ایران به شمار می‌رود. برندهای زیر مجموعه پاکشوما شامل کندی کنوود و زیرووات می‌شوند. با توجه به توضیحات ارائه شده، کاملا مشخص است که خرید از این مجموعه، می‌تواند انتخاب درستی باشد. یکی از راه‌های اولیه برای خرید محصولات پاکشوما، مراجعه به نمایندگی‌های آن در سراسر کشور است. بنابراین باید لیست نمایندگی پاکشوما در کرج را در اختیار داشته باشید. در ادامه قصد داریم تا این نمایندگی‌ها را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن باید فاکتورهای لازم برای مراجعه به هر یک از نمایندگی‌ها را بدانید. اینکه هر نمایندگی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ بهترین نمایندگی پاکشوما کدام است؟

لیست نمایندگی پاکشوما در کرج

بهترین نمایندگی پاکشوما

پس از آنکه تصمیم گرفتید یکی از محصولات پاکشوما را انتخاب کنید، باید بدانید از چه راه‌هایی می‌توانید آن‌را تهیه کنید. معمولاً بهترین روش خرید از هر برندی، مراجعه به نمایندگی‌های آن برند است. پاکشوما بیش از ۴۰۰ مرکز فروش و ۷۰۰ مرکز خدمات پس از فروش را در کشور دارا می‌باشد. گستردگی نمایندگی‌ها قدرت انتخاب شما را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید از لیست نمایندگی پاکشوما در کرج هر کدام را که به شما نزدیکتر است انتخاب کنید. البته بعد مسافت تنها یکی از پارامترهای انتخاب نمایندگی است. اینکه یک نمایندگی به شما نزدیک‌تر باشد بسیار پارامتر جذابی است. اما ممکن است با فاصله اندکی گزینه‌های بهتری برای شما موجود باشد. بنابراین تمامی جوانب را باید در نظر گرفته و سایر نمایندگی‌ها را نیز بررسی کنید. آیتم‌ بعدی جامع بودن نمایندگی است. یعنی اگر قصد خرید چند کالا را بطور همزمان دارید، باید تمامی محصولات در فروشگاه نمایندگی مورد نظر موجود باشد. آشنایی پرسنل فروشگاه با کالاها بسیار حائز اهمیت است. یعنی فروشنده باید بتواند به راحتی تمام محصولات را به شما معرفی کند. یک فروشنده خوب ابتدا نیاز شما را دریافت کرده و سپس بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می‌دهد. خدمات پس از فروش نیز یکی از آیتم‌های بسیار مهم در انتخاب یک نمایندگی است. البته که در زمان خرید، به آن احتیاج پیدا نمی‌کنید، اما همواره پیشگیری بهتر از درمان است. یافتن نمایندگی‌ای که خدمات پس از فروش نیز ارائه می‌دهد، پس از خرابی دستگاه ممکن است کاری زمان‌بر باشد. اما اگر در زمان خرید از ارائه خدمات آن محصول در همان نمایندگی اطمینان حاصل کنید بعدا با چالش روبرو نخواهید شد. زیبایی فضای نمایندگی نیز می‌تواند حس خرید خوبی را در شما ایجاد کند. بنابراین یک نمایندگی خوب، باید بسیار شیک بوده و در محل مناسبی نیز قرار داشته باشد.

لیست نمایندگی پاکشوما در کرجلیست نمایندگی پاکشوما در کرج

به منظور صرفه ‌جویی در وقت شما، گروه فنستا، لیست نمایندگی‌ پاکشوما در کرج را آماده کرده است. با در نظر گرفتن موارد بالا، می‌توانید یکی از این موارد را انتخاب کرده و برای خرید به آن مراجعه کنید. مجددا تاکید می‌گردد، نمایندگی نزدیک منزل شما، الزاماً بهترین انتخاب برای شما نیست. ضمناً از کسانی که تجربه خرید و یا دریافت خدمات را از نمایندگی‌های پاکشوما داشتند، پرس و جو کنید.

فروشگاه قادر قادری

مهرشهر شهرک ولیعصر بلوار ولیعصر پلاک ۲۳۳ – تلفن: ۰۲۶۳۳۳۱۴۰۶۰

فروشگاه طیبی

تقاطع خیابان داریوش و سه باندی میدان اول بعد از ساختمان Aتلفن: ۰۹۳۵۴۰۱۹۲۴۰

فروشگاه امین رهنما

سه راه گوهردشت خیابان ملاصدرا خیابان رسالت کنار درب دوم بازار ملاصدرا – تلفن: ۰۲۶۳۲۷۳۱۰۰۵

فروشگاه ایرج محمدی

میدان توحید پاساژ شرکا فروشگاه آراد – تلفن: ۰۲۶۳۲۲۶۰۶۳۳

فروشگاه حسن ساعدی

شهرستان فردیس شهرک وحدت خیابان ۲۰ متری اصلی نبش خیابان پنجم شرقی – تلفن: ۰۲۶۳۶۶۳۲۸۲۸

فروشگاه محمد مهدی طیبی

۴۵ متری گلشهر گلزار غربی جنب سازمان انتقال خون – تلفن: ۰۲۶۳۳۵۳۲۴۷۸

فروشگاه مهدی اسدی

ماهدشت بلوار امام ۵۰ متر بعد از خیابان چمران – تلفن: ۰۲۶۳۷۳۰۷۰۴۰

فروشگاه علیرضا محمدی

کمال‌شهر امام خمینی میعاد ۲۶ پلاک ۶۷ – تلفن: ۰۲۶۳۴۷۱۲۳۱۷

فروشگاه میثم طیبیان‌پور

گوهردشت اول بلوار مطهری نبش خیابان دوم شرقی روبروی بانک سرمایه – تلفن: ۰۲۶۳۴۴۵۳۲۳۶

فروشگاه سعید صدری

خیابان برغان نبش خیابان کمالی فروشگاه الماس  – تلفن: ۰۲۶۳۲۲۲۸۴۷۷

فروشگاه محمدمهدی بافنده

بلوار ۷ تیر بین چهارراه کارخانه قند و مصباح روبروی بانک مسکن پلاک ۴۷۶  – تلفن: ۰۲۶۳۲۷۰۲۹۷۶

فروشگاه یوسف رستمی

کیانمهر جاده قزلحصار شهرک مهدی آباد خیابان امام پلاک ۵۰   – تلفن: ۰۲۶۳۳۲۰۸۹۷۸

فروشگاه علی سرخانی

اسلام آباد منطقه ۴ خیابان شهید مجید احمدی خیابان دکتر شریعتی ۲۰ متری ساختمان امیرکبیر طبقه همکف  – تلفن: ۰۲۶۳۲۴۰۷۷۱۳

فروشگاه ابراهیم نوری

محمدشهر همایون ویلا خیابان شهید سلیمانی پلاک ۵۶  – تلفن: ۰۲۶۳۴۰۲۶۱۰۰

فروشگاه هادی احمدی

دولت آباد نبش خیابان ابوسعید ۴   – تلفن: ۰۲۶۳۲۷۶۲۰۰۱

فروشگاه علی اصغر شریفی

حصارک خیابان فروردین پلاک ۷۷  – تلفن: ۰۲۶۳۴۵۸۳۱۲۷

فروشگاه عظیم عزت ور

کوهسار بلوار امام جنب خیابان شهید علیپور فروشگاه لوازم خانگی عزت ور  – تلفن: ۰۲۶۴۴۳۲۵۳۲۸

فروشگاه علیرضا صفائی

خیابان شهید بهشتی خیابان عدل نرسیده به چهارراه توحید روبروی کوچه عارف پلاک ۲۵۴  – تلفن: ۰۲۶۳۴۵۳۳۹۴۹

فروشگاه محمود طیبی

میدان امام حسین خیابان شهید صدوقی ابتدای خیابان سمت چپلاکفروشگاه طیبی  – تلفن: ۰۲۶۳۲۸۰۹۷۶۶

فروشگاه محمدباقر شهیدی

عظیمیه بلوار بهشتی میدان شهدا بلوار مهدیه ( ابتدای مظاهری ) بعد از بازار موبایل نبش ورودی مجتمع آیشین  – تلفن: ۰۲۶۳۴۰۹۰۰۵۸

فروشگاه فرشاد یعقوبی

کوی شاه عباسی کوچه حسین‌زاده ( تابش ) بلوار امام‌زاده حسن پلاک ۷۹۳ طبقه همکف  – تلفن: ۰۲۶۳۲۲۲۵۳۹۰

فروشگاه محسن افشاری

خیابان شهید بهشتی نرسیده به ۴۵ متری گلشهر کوچه شهید علی اکبر محمدی(۷تیر) پلاک ۳۳  – تلفن: ۰۲۶۳۴۵۰۰۷۶۶

فروشگاه امیر سالار

محمدشهر بلوار دشت بهشت نبش پاساژ نوناسنتر فروشگاه سالار  – تلفن: ۰۲۶۳۶۲۱۴۴۷۳

تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج

تعمیر اجاق گاز صنعتی در شهر کرج

به طور کلی اجاق گازها به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند. همانطور که از نام دسته اجاق گازهای خانگی پیداست در منازل از آن استفاده می‌شود. اجاق گازهای صنعتی در رستوران‌ها، آشپزخانه‌های بزرگ و کترینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع اجاق‌ها، می‌توان علاوه بر گاز طبیعی، از گازهای متان، پروپان نیز استفاده کرد. پس از اتصال مخزن سوخت به این مدل اجاق‌ها، می‌توان به راحتی برای پخت و پز از آن استفاده کرد. اجاق گاز صنعتی، به منظور پخت غذاهایی با حجم زیاد، ساعات کاری بالا و خاموش و روشن شدن‌های فراوان طراحی شده است. بنابراین این نحوه استفاده در سلامت اجاق گاز تاثیر چندانی ندارد. بدنه اجاق گاز صنعتی از استیل یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود. این بدنه به اجاق این امکان را می‌دهد تا در برابر ضربه و حرارت بالا مقاوم باشد. همچنین شستشو و نظافت آن را آسان می‌کند. شعله‌های اجاق گاز صنعتی از حرارت بالاتری نسبت به اجاق خانگی برخوردار است. به همین دلیل در زمان استفاده از آن باید این مسئله را حتما مد نظر قرار دهید. در زمان خرید اجاق گاز صنعتی، بایستی نکاتی را رعایت کنید که در ادامه مرور خواهیم کرد. علائم و خرابی‌های آن را ذکر می‌کنیم و راه‌های حل مشکل را ارائه خواهیم داد. قبل از هر چیز این را بدانید که تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج یک کار کاملا تخصصی است. به همین دلیل در زمان بروز مشکل حتما با یک تعمیرکار مشورت کنید.

انواع اجاق گاز صنعتی

تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرجاجاق‌ گازهای صنعتی را از چند طریق می‌توان تقسیم بندی کرد. اما به طور کلی به سه دسته رومیزی، صفحه‌ای و میله‌ای تقسیم می‌شود. همچنین استفاده از اجاق برقی نیز بسیار رواج دارد، بنابراین می‌توان به دو دسته گازی و برقی نیز تقسیم کرد. اجاق‌های برقی معمولاً برای مکان‌ها کوچکتر و مصارف کمتری استفاده می‌شوند. حرارت و شعله اجاق‌های گازی بسیار بیشتر از برقی است. بنابراین اگر میزان پخت و پز رستوران یا آشپزخانه شما بالاست بهتر است از مدل گازی استفاده کنید. می‌توانید علاوه بر تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج، تعمیر اجاق‌های برقی را نیز به متخصصین گروه فنستا بسپارید.

مهمترین نکات در زمان خرید اجاق گاز صنعتی

 

اگر تصمیم به راه‌اندازی یک کسب و کار در زمینه تهیه غذا دارید، ممکن است به فکر خرید اجاق گاز صنعتی بیفتید. اما باید بدانید قبل از خرید چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. در ادامه چند نکته مهم در این خصوص را با هم مرور خواهیم کرد.

  • ابتدا وسعت کار خود را بسنجید. آیا به طور کلی شما نیاز به خرید یک اجاق گاز صنعتی دارید یا خیر. اگر جواب مثبت است باز هم باید اجاقی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.
  • اجاق گازهای صنعتی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. بالطبع هر یک شکل و ابعاد مختلفی دارند. بنابراین باید فضای در نظر گرفته خود برای آشپزخانه را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید اجاق گاز صنعتی کنید.
  • نوع کاربری یکی دیگر از پارامترهای مهم در انتخاب اجاق گاز صنعتی است. به عنوان مثال، اجاق گاز پخت پیتزا با اجاق گاز پخت ساندویچ کاملا متفاوت است. بنابراین حتما باید حیطه کاری خود را در نظر بگیرید.
  • ترجیحا سعی کنید اجاق گازهایی با کیفیت بالا را تهیه کنید. به این شکل ممکن است متحمل هزینه بیشتر شوید ولی از تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج مصون خواهید ماند. شما قصد دارید از اجاق در بازه‌های زمانی طولانی مدت استفاده کنید، بنابراین یک جنس بی‌کیفیت نمی‌تواند پاسخ‌گوی شما باشد.

پیشنهاد می‌گردد برای خرید اجاق گاز صنعتی، وسواس بیشتری به خرج دهید. با متخصصین امر مشورت کرده و از سایرین کمک بگیرید. سه رکن اصلی هر آشپزخانه که شامل یخچال، سینک و اجاق گاز می‌شود را جدی بگیرید. انتخاب اشتباه در خرید هر یک از این سه کالا، می‌تواند کسب و کار شما را با چالش مواجه کند. در همین خصوص می‌توانید با همکاران ما در گروه فنستا مشورت کنید.

نشانه‌های خرابی اجاق گاز صنعتی

تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج

برای هر مدل از اجاق، ممکن است یک سری مشکلات خاص بوجود بیاید. اما از آنجایی که ساختمان کلی اجاق‌ها با هم یکسان است، خرابی‌های مشترکی نیز با هم دارند. برخی از این مشکلات، رایج‌تر بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. مجدداً تاکید می‌گردد تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج کاملاً تخصصی بوده و باید توسط افراد با تجربه انجام گیرد. بنابراین در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، حتما با متخصصین گروه فنستا تماس بگیرید.

  • عدم شعله یکنواخت: حرارت شعله به طور مساوی در زیر ظرف تقسیم نشده، بنابراین غذا به طور یکنواخت پخته نمی‌شود.
  • گرم نشدن اجاق گاز: در مدل‌های برقی که از المنت استفاده می‌شود، بخشی از صفحه اجاق، گرم نمی‌شود. در این صورت باید صفحه روی اجاق باز شده و المنت معیوب تعویض گردد.
  • درب اجاق گاز به خوبی بسته نمی‌شود: در این حالت از حرارت از داخل اجاق گاز خارج شده و غذا به خوبی گرم نمی‌شود. خرابی لولای درب، واشرهای دور آن و همچنین فرسودگی درزگیر می‌تواند از علت‌های این مشکل باشد. اگر با تعویض درزگیرها و لولا‌ها مشکل حل نشد بایستی درب اجاق گاز را تعویض کنید.
  • جرقه زدن فندک در زمان روشن بودن اجاق: در زمانی که مشعل اجاق روشن است، باز هم فندک عمل کرده و جرقه می‌زند. این مشکل به دلیل حرارت بالا و آسیب رسیدن به فندک اتفاق می‌افتد. عیب در سیم‌کشی داخلی اجاق گاز و شل بودن کویل دستگاه می‌‌تواند باعث بروز این مشکل بشود.
  • روشن نشدن شعله: اگر تمامی اتصالات نظیر برق و گاز را بررسی کرده‌اید ولی باز شعله روشن نمی‌شود یک مشکل بزرگ دارید. در این صورت ممکن است گرفتگی لوله‌های زیر مشعل، باعث این مشکل شود. باید دستگاه توسط یک متخصص باز شده و بررسی گردد.
  • روشن نماندن اجاق گاز: مشعل را روشن می‌کنید ولی پس از چند ثانیه خاموش می‌شود. خرابی ترموکوپل علت این اتفاق می‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع و مشکلات اجاق‌گازهای صنعتی آشنا شدیم. تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج توسط متخصصین گروه فنستا در محل شما انجام خواهد شد. گروه فنستا در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و شیراز، کلیه خدمات لوازم خانگی و صنعتی را در محل شما ارائه می‌دهد. در زمان بروز مشکل ما در کنار شما خواهیم بود.

تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج

تعمیر اجاق گاز رومیزی در شهر کرج

اجاق گاز، مانند بسیاری از لوازم خانگی در تمامی آشپزخانه‌ها یافت می‌شود. از اجاق گاز برای پخت و پز استفاده می‌شود. بنابراین جزو لوازم بسیار پر کاربرد به شمار می‌روند. به همین دلیل انتخاب یک اجاق گاز مناسب، بسیار مهم است. اجاق گازها از نظر شکل به سه دسته، مبله، کشویی و صفحه‌ای یا رومیزی تقسیم می‌شوند. ساز و کار تمامی اجاق گازها، کاملا شبیه به هم می‌باشد و برای پخت غذا از آن استفاده می‌شود. با توجه به کارکرد اجاق گاز اهمیت آن در منزل کاملا مشخص است. بنابراین باید نسبت به کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. در این بخش از مقالات آموزشی گروه فنستا، به معرفی انواع اجاق گاز خواهیم پرداخت. علائم خرابی و نحوه تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج را با هم مرور می‌کنیم.

انواع اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج

  • اجاق گاز مبله: در بالای این مدل از اجاق‌ها که بیشترین طرفدار را دارند، شعله گاز و در پایین آن فر قرار دارد. این مدل‌ها در ابتدا تنها دارای یک شعله بود که به مرور تا ۴ یا ۵ شعله افزایش پیدا کرد. از نکات منفی در مورد این مدل از اجاق‌ها، سنگین و حجیم بودن آن‌هاست. حمل و نقل آن بسیار سخت بوده و بسیار جاگیر هستند. به همین دلیل در ساختمان‌هایی با متراژ پایین چندان از آن‌ها استفاده نمی‌شود.
  • اجاق گاز کشویی: این مدل از اجاق‌ها، در واقع نوعی اجاق گاز مبله به شمار می‌روند. فضای فر در این مدل‌ها، به صورت جداگانه طراحی شده است. به همین دلیل می‌توان به طور همزمان برای پختن دو غذای مختلف، از دو بخش مجزای آن استفاده کرد. این مدل از اجاق گازها به دلیل طراحی بروزتر نسبت به اجاق‌های مبله، از زیبایی بیشتری برخوردار هستند.
  • اجاق گاز صفحه‌ای یا رومیزی: در واحدهای کوچک، باید از کمترین فضا بیشترین استفاده را کرد. بنابراین نصب گاز رومیزی یا صفحه‌ای بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های نقلی خواهد بود. در ساخت این اجاق‌ها از متریال‌های مختلفی همچون شیشه، استیل و حتی سرامیک استفاده می‌شود. این دسته از اجاق‌ها، از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نظیر هشدار سوختن غذا، تایمر و نظیر این‌ها بهره می‌برند. تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج شامل انواع اجاق گازها می‌شود. بنابراین در صورت مشاهده خرابی اجاق گاز حتما با متخصصین گروه فنستا تماس بگیرید. در ادامه علائم خرابی اجاق گازها را با هم مرور خواهیم کرد.

علائم خرابی اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج

اگر بصورت روزانه از اجاق گاز استفاده می‌کنید باید بدانید که خرابی دستگاه چه تبعاتی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید با نشانه‌های خرابی آن آشنا باشید. ممکن است برخی از این خرابی‌ها در عملکرد کلی اجاق گاز خللی ایجاد نکند. اما می‌‌تواند در دراز مدت آسیب جدی به دستگاه وارد کند. بنابراین باید نشانه‌ها را دنبال کرده و به دنبال رفع و تعمیر آن باشید.

  • روشن نشدن مشعل اجاق گاز: رایج‌ترین خرابی اجاق گاز روشن نشدن مشعل آن است. اولین علت آن نیز، ورود تکه‌های غذا و چربی‌های حاصل از طبخ، به مسیر جریان گاز است. بنابراین بایستی سر مشعل را برداشته و مجراهای داخلی آن را با استفاده از دستمال تمیز کنید. در صورت لزوم می‌توانید از مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید.
  • استشمام بوی گاز در زمان خاموشی اجاق: این مشکل بسیار خطرناک است. به همین دلیل ابتدا جریان اصلی گاز را قطع کرده و سپس با یک تعمیرکار تماس بگیرید. برای تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج می‌توانید به سایت گروه فنستا مراجعه کرده و مشکل خود را ثبت کنید. همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل شما حاضر خواهند بود.
  • روشن نشدن یکی از شعله‌ها: اگر تمامی شعله‌های اجاق گاز بغیر از یکی روشن می‌شوند باید نازل و فندک آن را بررسی کنید.
  • جرقه نزدن فندک اجاق گاز: فندک اجاق گازهای امروزی، برقی هستند. اگر فندک عمل نمی‌کند، ابتدا برق دستگاه را بررسی کنید. شکستگی فندک در اثر ضربه نیز، می‌تواند یکی دیگر از عوامل خرابی فندک اجاق گاز باشد.
  • دود کردن اجاق گاز: همانطور که می‌دانید سوختن گاز طبیعی کاملا بدون دود است. بنابراین دود کردن اجاق گاز کاملا غیر عادی است. اما اگر اجاق را تازه خریداری کردید، ممکن روغن‌های عایق دستگاه در حال سوختن باشند. این مشکل پس از مدتی خود به خود رفع خواهد شد. اما اگر اجاق گاز قدیمی است ممکن است این دود ناشی از سوختن چربی‌های مانده بر روی دستگاه باشد. با تمیز کردن قسمت‌های مختلف اجاق، این دود نیز از بین خواهد رفت.
  • تغییر رنگ شعله اجاق گاز: در حالت استاندارد شعله اجاق گاز باید کاملا آبی باشد. بنابراین هر تغییر رنگی در اجاق گاز را باید جدی بگیرید. این مشکل می‌تواند به دلیل تنظیم نبودن گاز و هوا در دستگاه شما باشد. برای حل آن نیاز به تعمیر گاز رومیزی در کرج دارید. با یک متخصص تماس گرفته تا اجاق گاز را برای شما تنظیم کند. البته ممکن است آلودگی ناشی از غذا هم علت بروز این مشکل باشد. بنابراین ابتدا شعله ها را تمیز کنید شاید تغییر رنگ شعله برطرف شود.
  • برق گرفتگی از طریق لمس بدنه: این حالت به سیستم برق رسانی اجاق گاز بستگی دارد. از آنجایی که برق‌گرفتگی بسیار خطرناک است ابتدا دستگاه را از برق بکشید و سپس با یک متخصص تماس بگیرید.
  • روشن شدن شعله با صدای زیاد: اگر در زمان روشن شدن اجاق گاز، صدای نابه‌هنجاری به گوش می‌رسد، حتما آن‌را جدی بگیرید. این مشکل به دلیل عدم تنظیم هوا و گاز بوده و نیاز به یک متخصص برای رفع آن دارید.

سخن پایانی

اجاق گاز جزو جدا نشدنی آشپزخانه ماست. ما بصورت روزانه و هر روز چند نوبت از آن استفاده می‌کنیم. در صورت خرابی اجاق گاز، اگر دانش فنی دارید می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید. اگر تلاش کردید و باز هم به تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج پیدا کردید یک راه حل ساده دارید. وب‌سایت و اپلیکیشن گروه فنستا به منظور ارتباط شما عزیزان با متخصصین ما طراحی شده است. در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید در خواست خود را ثبت کنید. همکاران ما در کمترین زمان ممکن ضمن تماس و هماهنگی با شما در محل شما حاضر خواهند بود. گروه فنستا در شهرهای تهران، کرج، شیراز و اصفهان، کلیه خدمات لوازم خانگی را در محل شما ارائه می‌دهد. کیفیت خدمات و تامین قطعات مورد نیاز از طرف گروه فنستا ضمانت می‌گردد.