بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج

بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در شهر کرج

ماشین ظرفشویی یک دستگاه الکتریکی مکانیکی است که از آن برای شستشوی ظروف استفاده می‌شود. از این دستگاه در منازل و رستوران‌ها استفاده می‌شود. همواره در مهمانی‌ها شستن ظروف جزو کارهای پر زحمت و وقت‌گیر به حساب می‌آید. اما با استفاده ماشین ظرفشویی این مشکل به راحتی حل شده است. امروزه ماشین ظرفشویی جزو لوازم پر کاربرد در منازل به شمار می‌رود. اولین بار در سال ۱۸۸۶ جورفین کاکرن ایده ماشین ظرفشویی را مطرح کرد. وی توانست در نمایشگاه جهانی در سال ۱۸۹۳ این ایده را به نمایش بگذارد. پس از آن و با استقبال شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی، این دستگاه به تولید انبوه رسید. ماشین‌های ظرفشویی در مدل‌های توکار و رومیزی ساخته می‌شوند. مدل‌های توکار که رایج‌تر هستند در کابینت قرار می‌گیرند. مدل‌های رو میزی قابلیت جابجایی دارند اما از ظرفیت پایین‌تری برخوردار هستند. برای استفاده از ماشین ظرفشویی ابتدا باید ظروف را به صورت درست و استاندارد درون آن بچینید. با تعیین برنامه شستشو و زدن دکمه استارت، دستگاه شروع به شستن ظروف می‌کند. پس از آبگیری حوضچه، آب توسط پمپ‌های دستگاه، به گردش در آمده و به وسیله آب‌پاش بر روی ظروف پاشیده می‌شود. این مراحل تا جایی که ظروف به طور کامل تمیز شوند، ادامه پیدا خواهد کرد. در انتها دستگاه آب حاصل از شستشو را توسط پمپ تخلیه، از حوضچه خارج کرده و تخلیه می‌کند. در مدل‌هایی که از خشک کن بهره می‌برند، در انتها دستگاه، ظروف را خشک می‌کند. تمامی این مراحل به صورت اتوماتیک انجام شده و نیازی به دخالت اشخاص وجود ندارد. اگر در هر مرحله، اختلالی ایجاد شود، باید با بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج تماس بگیرید. تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی کاملاً تخصصی بوده و بهتر است خودتان آن‌را دستکاری نکنید.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

شوینده‌های ماشین ظرفشویی

به منظور شستشوی بهتر در ماشین ظرفشویی باید از نوعی شوینده مخصوص استفاده کنید. این شوینده‌ها در شکل‌ها و کاربردهای گوناگونی در بازار موجود است. همواره باید شوینده‌ای را که با دستگاه شما همخوانی دارد انتخاب کنید. معمولاً در دفترچه راهنمای دستگاه، این توضیحات ارائه شده است. در ادامه به تعدادی از شوینده‌های رایج در ماشین‌های ظرفشویی و نوع کاربرد آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • قرص ماشین ظرفشویی: قرص‌ها از رایج‌ترین شوینده‌های ماشین ظرفشویی محسوب می‌شوند. استفاده از قرص، شما را از سایر شوینده‌ها بی‌نیاز می‌کند.
  • نمک مخصوص: در مناطقی که سختی آب بالاست، از این نمک‌ها برای کاهش سختی آب استفاده می‌شود. بالا بودن سختی آب باعث ایجاد رسوب در ماشین ظرفشویی شده و پس از مدتی، کارکرد آن‌را دچار مشکل می‌کند.
  • مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی: اگر برایتان مهم است که ظروفتان شفاف و براق شود می‌توانید از این مدل از شوینده‌ها استفاده کنید.
  • مایع بوگیر ماشین ظرفشویی: حوضچه دستگاه پس از مدتی، دچار بوی نامطبوع می‌شود. این بو ممکن است به ظروف نیز انتقال یابد، بنابراین می‌تواند از مایع بوگیر برای رفع این مشکل استفاده کنید.
  • خش‌گیر: شستشوی ظروف استیل، همواره با چالش همراه است. ممکن است در حین شستشو بر روی این ظروف، خط و خش ایجاد گردد. مایع خش‌گیر در این مواقع به کمک شما خواهد آمد.
  • پودر ماشین ظرفشویی: از این پودر می‌توانید به جای قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  • جرم‌گیر ماشین ظرفشویی: سوراخ‌های آب‌فشان ماشین ظرفشویی بسیار ریز هستند، بنابراین به راحتی با املاح آب مسدود می‌شوند. به همین منظور، استفاده از جرم‌گیر برای بازکردن مجاری آب بسیار ضروری است.
مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین ظرفشویی

اگر نمی‌دانید کدام شوینده برای دستگاه شما مناسب است، بهتر است از یک متخصص مشاوره بگیرید. بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج همواره آماده ارائه مشاوره و اطلاع رسانی به شما هستند. متخصصین گروه فنستا در تمامی اوقات در کنار شما هستند.

بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج

قسمت‌های مختلف ماشین ظرفشویی

برای کارکرد صحیح یک دستگاه، تمامی بخش‌های آن باید به طور دقیق و منظم به کار گرفته شود. در ادامه بخش‌های اصلی ماشین ظرفشویی را با هم مرور خواهیم کرد.

  • مخزن: بخش اصلی ماشین ظرفشویی است که معمولاً از فولاد ضد زنگ (استیل) یا پلاستیک ساخته می‌شود.
  • قفسه: همانطور که از نام آن پیداست به منظور چیدن ظروف بر روی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی آن به صورتی است که برای ظروف با ابعاد گوناگون مناسب باشد.
  • فیلتر غذا: این فیلتر موظف است تا تکه‌های مانده غذا بر روی ظروف را از آب جدا کند.
  • آب‌گرمکن: از آنجایی که شستشو با آب گرم همواره نتیجه بهتری خواهد داشت، این بخش، وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد.
  • سوراخ‌های آب‌فشان: آب از طریق این سوراخ‌ها با فشار زیاد بر روی ظروف پاشیده شده و عمل شستشو انجام می‌گیرد.
  • خشک کن: با ایجاد گرما، ظروف را خشک می‌کند.
  • بخش الکترونیکی: این بخش معمولا به صورت یک صفحه دیجیتال در جلوی دستگاه قرار دارد. به منظور تعیین برنامه‌های شستشو، زمان باقیمانده و نمایش ارورهای دستگاه طراحی شده است.

اگر هر کدام از بخش‌های ماشین ظرفشویی به درستی کار نکند، دچار مشکل خواهید شد. پس از مشاهده مشکل، با بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی:   نکات مهم خرید کولر گازی

بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج

مشکلات رایج ماشین‌های ظرفشویی

به منظور حفظ سلامت دستگاه، باید به عملکرد دستگاه دقت داشته باشید. مسلماً روشن نشدن دستگاه اصلی‌ترین نشانه خرابی آن است، اما نشانه‌های دیگری نیز می‌توانید مشکلات را به شما نشان دهد. بوی نامطبوع ظروف، نشت آب از ظرفشویی، عدم آبگیری مخزن و عدم تخلیه کامل آب از جمله این نشانه‌ها هستند. خشک نکردن و تمیز نشدن ظروف و ماندن کف در ظرفشویی نیز می‌توانند از علائم خرابی ماشین ظرفشویی باشند. با مشاهده هر کدام از این علائم، دستگاه را خاموش کرده و به بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج اطلاع دهید.

سخن پایانی

اگر تجربه شستشوی ظروف را داشته باشید، میدانید که ماشین ظرفشویی چه باری را از روی دوش شما برمی‌دارد. بنابراین باید به عملکرد آن دقت کافی را داشته باشید. انجام سرویس‌های دوره‌ای همواره از خرابی‌های احتمالی جلوگیری خواهد کرد. گروه فنستا در شهرهای تهران، کرج، شیراز و اصفهان کلیه خدمات لوازم خانگی را در محل شما ارائه می‌دهد. بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی در کرج را از گروه فنستا بخواهید. در تمامی ساعات شبانه روز همکاران ما آماده پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان هستند. تامین قطعات، تضمین خدمات و استفاده از متخصصین با دانش از افتخارات ما در گروه فنستا محسوب می‌شود.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *