تعمیر کولر آبی

نکات مهم خرید کولر گازی

شماره تماسکولر گازی یکی از وسایل ضروری برای بسیاری از مناطق کشور در فصل تابستان است. مناطق جنوبی و مرکزی کشور بدون داشتن کولر به سختی می توانند روزها را بگذرانند. کولر گازی بهتر از کولر آبی می تواند هوای خانه یا محل کار شما را خنک کند. در مناطق جنوبی کولر آبی اصلا جوابگوی هوای گرم نمی باشد. خرید کولر گازی خوب و مطابق با نیاز شما اهمیت بسیار زیادی دارد، در صورتی که کولر خریداری شده به خوبی خنک نکند یا به سرعت خراب شود، علاوه بر اینکه برای شما هزینه های زیادی به همراه خواهد داشت، بلکه شما باید تا وقتی کولر تعمیر می شود، مدتی را بدون آن سر کنید. این موضوع برای تمامی افراد در گرمای تابستان طاقت فرسا است. بنابراین باید در مورد خرید کولر گازی دقت داشته باشید. در این مقاله نکات مهم خرید کولر گازی را بررسی می کنیم تا با توجه به آن ها شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

         شماره تماس فنستا  ۳۲۵۴۷۴۲۲۰۹۰۳۲۵۷۴۹۹۹

          با اپلیکیشن فنستا همیشه در دسترس هستیم

اپلیکیشن فنستا فضای کمی از گوشی شما را اشغال میکند و ثبت سفارش تعمیر ماشین لباسشویی بوسیله آن بسیار آسان است

 

همین حالا دانلود کنید

                                                                                     آیکون 

راهنمای خرید کولر گازی

برای خرید کولر گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

کولر گازی در مدل های مختلف توسط شرکت های زیادی تولید می شود، که هر کدام ویژگی ها و کارایی های متفاوتی دارند. به همین علت انتخاب و تصمیم گیری برای افراد سخت می شود. در ادامه به نکات مهم در خرید کولر گازی می پردازیم که با توجه به آن ها می توانید بهترین و مقرون به صرفه ترین کولر گازی را انتخاب و خریداری کنید.

خدمات پس از فروش و گارانتی

همان طور که گفتیم شرکت های مختلفی در زمینه تولید کولر گازی فعالیت می کنند، برخی از آن ها سابقه طولانی دارند و برخی که جدیدتر می باشند، به علت کیفیت و تکنولوژی ساخت در بازار جایگاه قابل قبول و خوبی پیدا کرده اند. برای خرید وسایل کیفیت آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا خراب شدن زود دستگاه هزینه های بسیار زیادی برای افراد به همراه دارد. یکی از مسائل مهم که باید در هنگام خرید کولر گازی به آن توجه کنید، گارانتی و خدمات پس از فروش است. در صورتی که کولر خریداری شده ایرادی داشت یا خراب شد، نصب و تعمیر کولر گازی و اسپلیت را بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای برای شما انجام می دهند.

مطلب پیشنهادی:   بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز

افراد در برخی از موارد در صورت خرابی و ایراد اولیه در دستگاه حتی کولر را نیز تعویض می کنند. خدمات پس از فروش شرکت ها وظایفی از جمله نصب و راه اندازی، سرویس در محل، حمل کالا و تامین قطعات دارند. بنابراین توجه کنید که کولر گازی دارای گارانتی باشد.

نکات بسیار مهم در خرید کولرهای گازی

قیمت کولر گازی

یکی از نکات مهم در مورد خرید کولر گازی قیمت آن است. شما بر اساس بودجه خود کولر گازی مورد نظر را انتخاب می کنید. البته توجه داشته باشید که خرید کولر گازی خیلی گران به معنای مناسب بودن آن برای شما نیست. توصیه می شود کیفیت را نسبت به قیمت در اولویت قرار دهید. برخی از محصولات بسیار ارزان در آینده برای شما هزینه های بیشتری به همراه خواهند داشت. قیمت کولر گازی بستگی به عوامل مختلفی از جمله شکل ظاهری، مصرف انرژی، گارانتی، برند و تکنولوژی آن دارد. کولر گازی را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید، در این صورت احتمال خرید کالاهای تقلبی و بی کیفیت کاهش پیدا می کند.

گاز مبرد کولر گازی

کولرهای گازی با استفاده از سیکل تبرید محیط را خنک می کنند و گاز مبرد برای این چرخه لازم است. گازهای R22 قدیمی ترین نوع گاز به کار رفته در کولرهای گازی هستند. این گاز برای محیط زیست خطرناک می باشد، به همین دلیل استفاده از آن ممنوع شده است. برای کولرهای گازی امروزه از گاز ۴۱۰ استفاده می شود. این نوع گاز با محیط سازگار است. استفاده از گاز R410 هر روزه در حال افزایش است. بنابراین در هنگام خرید کولر گازی به گاز مبرد آن توجه کنید.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا

مصرف انرژی کولر گازی

یکی از نکات مهم خرید کولر گازی میزان مصرف انرژی و بازدهی موثر دستگاه است. بر روی دستگاه های برقی برچسب انرژی برای مشخص کردن میزان مصرف انرژی وجود دارد. این برچسب دارای حروف لاتین و نوارهای رنگی می باشد. مصرف انرژی A بهترین حالت است، زیرا نشان دهنده این می باشد، که دستگاه کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی را دارد. توجه کنید که کولر گازی خریداری کنید که مصرف انرژی A یا B داشته باشد. به این صورت مصرف انرژی برق و در نتیجه هزینه ها کاهش پیدا می کنند.

تکنولوژی اینورتر

تکنولوژی اینورتر یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید کولر گازی باید در نظر داشته باشید. در کولرهای معمولی کاربر دستگاه را تنظیم کرده و دستگاه تا زمانی که دما به میزان مورد نظر برسد، کار کرده و بعد از آن متوقف می شود. خاموش و روشن شدن متوالی کولر گازی موجب افزایش میزان مصرف برق می شود. همچنین دستگاه استهلاک پیدا می کند. کیت اینورتر این مشکل را حل می کند. به این صورت که جریان متناوب را به مستقیم تغییر می دهد. این کیت دور موتور را تنظیم کرده و دیگر نیازی به استارت مجدد نمی باشد. در این حالت مصرف برق ۶۰ درصد کاهش پیدا می کند، همچنین طول عمر دستگاه نیز زیادی می شود. بنابراین در هنگام خرید اسپلیت به این نکته توجه کنید.

نکات مهم برای خرید کولر گازی

BTU مناسب

BTU میزان انرژی مورد نیاز برای تولید گرما و سرما می باشد. برای محاسبه BTU باید متراژ فضا را بر اساس متر مربع در نظر بگیرید. در صورت انتخاب درست این مورد کولر گازی بیشترین بازدهی را خواهد داشت، همچنین هزینه های شما نیز کاهش پیدا می کند. کولرهای گازی در ظرفیت های ۹۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ BTU به بازار عرضه می شوند.

قدرت باد خنک کولر گازی

پنل داخلی کولر باد خنک را به محیط اطراف منتقل می کند. قدرت پرتاب باد کولر گازی بر اساس متر محاسبه می شود. در کولرهای گازی جدید باد با توجه به موقعیت افراد قابل تنظیم است، حتی در صورت نبودن فردی در محیط حداقل کارکرد را ارائه می دهد. میزان قدرت باد کولر بین ۱۰ تا ۲۰ متر می باشد. توجه کنید که حداقل باد کولر حداقل ۱۰ متر باشد.

مطلب پیشنهادی:   نکاتی در خصوص تعمیر اسپیلت

کمپرسور

یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی کمپرسور می باشد. وظیفه این قطعه فشرده سازی و کاهش حجم کولر گازی است. کمپرسور های پر کاربرد اسکرول، پیستونی و روتاری هستند. با توجه به ظرفیت دستگاه از هر کدام از این مدل ها استفاده می شود. برای دماهای بالا کمپرسور پیستونی گزینه بهتری می باشد، در حالی که مدل روتاری در مناطق مرطوب و معتدل بهتر است. کمپرسول اسکرال قدرت بالایی دارد و به همین علت در کولرهای گازی ایستاده استفاده می شود.

راهنمای خرید کولر گازی

صدای کم کولر گازی

شدت صدا یکی از مهم ترین پارامترها در خرید کولر گازی است. برای خرید کولری را انتخاب کنید که شدت صدای آن دسی بل کمی داشته باشد. صدای زیاد برای محیط خانه، شرکت ها و مطب ها بسیار آزاد دهنده است. مطمئنا شما نمی خواهید صدای زیاد کولر خواب شما یا تمزکزتان برای کار را خراب کند.

نتیجه گیری

کولر گازی برای بسیاری از مناطق کشور ما در فصل تابستان وسیله ای ضروری مهم است. انتخاب و خرید بهترین کولر گازی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید مواردی را در این خصوص در نظر داشته باشید. خرید دستگاه بی کیفیت به دلیل هزینه های تعمیر کولر گازی برای شما هزینه های بیشتری به همراه دارد. تعمیر اسپیلت به اندازه خرید آن اهمیت دارد. در صورتی که تعمیرکار تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد، دستگاه شما را خراب تر می کند. فنستا بهترین متخصصان را برای تعمیر لوازم خانگی، تعمیر آبگرمکن، تعمیر پکیج گازی، تعمیر کولر آبی و بسیاری دیگر در اختیار دارد و در سریع ترین زمان با بهترین کیفیت دستگاه های شما را تعمیر و نصب می کند.

کلیک کنید.!

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *