نصب کولر گازی

نصب کولر گازی

شماره تماسکولر گازی یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در این روزها است. امروز دیگر کمتر کسی وجود دارد که برای تامین سیستم سرمایشی خانه خود به فکر خرید کولر آبی باشد. کولرهای گازی نسبت به کولر آبی مزایای زیادی دارند و با آن‌ها می‌توان دمای خانه را در حالت متعادل نگه داشت. همچنین برخی از مدل‌های کولر گازی در فصول سرد به عنوان سیستم گرمایشی نیز کاربرد دارند و می‌توانند هوای گرم تولید کنند. با این حال پس از خرید کولر گازی، سرویس و نصب کولر گازی دغدغه بسیاری از خریداران آن است.

امروزه اما با وجود فنستا و تکنسین‌های ماهر و باتجربه آن، دیگر نیاز نیست نگران نصب کولر گازی در کرج و نصب کولر های گازی باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با خدمات نصب و تعمیر کولر گازی مجموعه فنستا بیشتر آشنا شوید.

نصب صحیح کولر گازی چه اهمیتی دارد؟

با نزدیک‌شدن به فصل گرما، تهیه و خرید یک کولر گازی مناسب بسیار مهم است. پس از اینکه کولر گازی خود را خریدید، باید به دنبال یک نصاب حرفه‌ای کولر گازی باشید. برخی فکر می‌کنند نصب کولر های گازی کار سختی نیست و خودشان می‌توانند از عهده آن برآیند. اما این در حالی است که کولرهای گازی قیمت بسیار بالایی دارند و سیستم آن‌ها بسیار حساس است. در نتیجه نمی‌توان کار نصب کولر گازی را به هر فردی واگذار کرد.

گاهی یک خطا یا اشتباه ممکن است کولر گازی جدیدی را که خریده‌اید، کاملا از کار بیاندازد و هزینه زیادی را به شما تحمیل کند. در نتیجه برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار و البته پرهزینه، بهتر است کار نصب و تعمیر کولر گازی خود را به افراد متخصص آن بسپارید. برخی دیگر برای یافتن یک نصاب حرفه‌ای مشکل دارند و ساعت‌های زیادی صفحات آگهی روزنامه را به دنبال یک نصاب و تعمیرکار حرفه‌ای و منصف زیر و رو می‌کنند. این در حالی است که با ثبت سفارش در مجموعه خدماتی فنستا، می‌توانید کار نصب کولر گازی خود را به بهترین و ماهرترین تکنسین‌ها بسپارید.

بیشتر بخوانید:

بهترین کولر گازی

نصب و تعمیر کولر گازی

نکات مهم نصب و تعمیر کولر گازی کدام است؟

کولرهای گازی از دو بخش مهم یونیت داخلی و خارجی تشکیل می‌شوند و این دو بخش محل نصب مخصوص به خود را دارند. هنگام نصب نیز یونیت داخلی و یونیت خارجی کاملا جدا از هم نصب می‌شوند. در ادامه نکات مهم نصب یونیت داخلی و خارجی کولر گازی را بررسی می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات

برای نصب یونیت داخلی کولر گازی به نکات زیر دقت کنید:

به هنگام نصب یونیت داخلی کولر گازی، به این نکته دقت کنید که یونیت به اندازه کافی با سقف فاصله داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید هوای گرم از هوای سرد سبک‌تر است و به همین دلیل اگر پنل زیادی نزدیک به سقف باشد در معرض هوای گرم قرار می‌گیرد. هوای گرم باعث آسیب‌دیدن کولر گازی می‌شود.

نکته مهم دیگر در هنگام نصب کولر گازی، ترازبودن این دستگاه است. برای اینکه از ترازبودن کولر گازی مطمئن شوید، می‌توانید فاصله دو طرف کولر گازی را تا سقف و کف زمین اندازه بگیرید و ببینید که فاصله دو طرف با هم یکسان است یا خیر.

برای نصب و نگهداری کولر گازی، دقت کنید که دستگاه حداکثر فاصله ممکن را از دستگاه‌ها و سیستم‌های گرمایشی داشته باشد. برای مثال هیچ‌گاه نباید کولر گازی را در بالای شوفاژ یا بخاری نصب کنید، با این کار کولر گازی در معرض هوای گرم قرار می‌گیرد و بازدهی آن بسیار کاهش می‌یابد.

  • کولر گازی را باید در جایی دور از حرارت و رطوبت نصب کنید. با این کار طول عمر مفید دستگاه افزایش می‌یابد.
  • از نصب کولر های گازی در نزدیکی در و یا پنجره‌ها خودداری کنید، این کار بازده دستگاه را بسیار پایین می‌آورد.
  • در اطراف دستگاه کولر گازی به اندازه کافی فضای باز در نظر بگیرید.

نصب کولر گازی نو

نکات مهم در نصب یونیت خارجی کولر گازی

بخش مهم دیگر در هنگام نصب کولر گازی، یونیت خارجی است که معمولا در فضای باز نصب می‌شود. تکنسین‌های فنستا خدمات نصب یونیت داخلی و خارجی کولر گازی را با بهترین قیمت برای شما ارائه می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر اجاق‌ گاز

به هنگام نصب یونیت خارجی کولر گازی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • همانند یونیت داخلی، یونیت خارجی و اجزای آن را از گرما و حرارت حفظ کنید.
  • سعی کنید یونیت خارجی را در محیطی نصب کنید که میزان آلودگی‌های محیطی آن پایین باشد. برای مثال از نصب یونیت خارجی در کوچه‌های پررفت و آمد شدیدا خودداری کنید. زیرا آلودگی هوا علاوه‌بر افت بازدهی کولر گازی، باعث کاهش طول عمر قطعات آن نظیر فیلترهای هوا می‌شود.
  • از نصب یونیت خارجی کولر گازی در فضای بسته جدا خودداری کنید.
  • با توجه به اینکه یونیت خارجی از آب استفاده می‌کند، مسیری برای رفت و برگشت لوله‌های آب در نظر بگیرید.
  • در اطراف یونیت خارجی نیز فضای باز کافی برای تعمیر و یا سرویس آن در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم خرید کولر گازی

برای نصب کولر گازی به چه ابزاری نیاز است؟

برای نصب و تعمیر کولر گازی به یک سری ابزارآلات عمومی و تخصصی نیاز است. منظور از ابزار عمومی ابزاری نظیر چکش، آچار فرانسه، سیم‌چین و انبردست، سیم‌لخت کن و دم‌باریک و انواع مختلف پیچ‌گوشتی‌ها است.

علاوه‌بر این، در هنگام نصب کولر های گازی به یک سری ابزارآلات تخصصی‌تر نیاز است. این ابزار عبارتند از:

  • لوله‌بر مسی برای لوله‌کشی کولر گازی
  • پرچ‌کن برقی یا دستی
  • فنر خم‌کن برای ایجاد صحیح اتصالات کولر گازی
  • گیج فشار برای کنترل میزان گاز موجود در کولر گازی
  • مولتی‌متر برای کنترل شرایط خازن کولر گازی
  • ترمومتر
  • مانومتر

تکنسین‌های ماهر فنستا، زمانی که برای نصب کولر گازی به خانه شما می‌آیند تمام ابزارآلات تخصصی و عمومی را به همراه دارند. در نتیجه نیازی نیست شما برای تهیه ابزار یا وسیله‌ خاصی به بازار بروید.

هزینه ی نصب کولر گازی

چرا سرویس کولر گازی مهم است؟

تمام دستگاه‌ها و تجهیزات، یک طول عمر مفید دارند و حتی در صورتی که از آن‌ها استفاده نکنید هم قطعات آن‌ها به تعمیر و یا تعویض نیاز خواهند داشت. در نتیجه در سال حداقل دو بار باید کولر گازی توسط یک فرد حرفه‌ای سرویس شود.

مطلب پیشنهادی:   بهترین کولر گازی

شما می‌توانید با سرویس منظم و دوره‌ای کولر گازی خود، طول عمر مفید آن را افزایش دهید. باید بدانید که کولر گازی حتی در صورت عدم استفاده هم باید قبل از روشن‌شدن سرویس شود و کارکرد قطعات آن بررسی شود.

فنستا علاوه‌بر ارائه خدمات نصب کولر گازی، خدمات سرویس کولر گازی را نیز ارائه می‌دهد. خدمات سرویس کولر گازی فنستا شامل موارد زیر است:

  • شستشوی یونیت داخلی و خارجی
  • تعویض و شستشوی فیلترها
  • کنترل میزان گاز دستگاه و در صورت نیاز شارژ گاز کولر گازی
  • سرویس کامل کولر گازی
  • نشتی‌یابی آن
  • تعویض و یا تعمیر خازن
  • تعمیر برد الکترونیکی کولر گازی
  • کنترل لوله‌کشی کولر گازی

سرویس به موقع کولر گازی بازده و راندمان آن را افزایش می‌دهد و همچنین باعث کاهش هزینه‌های مربوط به آن می‌شود.

نصب کولر گازی در کرج

تعرفه نصب کولر گازی ۱۴۰۱

یک مزیت استفاده از خدمات نصب کولر های گازی فنستا، شفافیت تعرفه‌ها است. تمام تعرفه‌ها در فنستا مطابق با نرخ‌های تعیین‌شده توسط اتحادیه است و شما هیچ پول اضافه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

جمع‌بندی

کولرهای گازی، دستگاه‌های فوق‌العاده حساسی هستند و به همین دلیل بهتر است کار نصب و تعمیر آن‌ها توسط افراد متخصص این کار انجام شود. یافتن یک مجموعه خدمات نصب حرفه ای کولر گازی، دغدغه بسیاری از خانواده‌ها است.

امروز با وجود سایت و اپلیکیشن فنستا دیگر نیازی نیست نگران نصب کولر گازی خود و یا تعمیر آن باشید. زیرا می‌توانید این کار را به تکنسین‌های ماهر و باتجربه فنستا بسپارید.

مجموعه فنستا در خدمت شما است تا امور خدماتی مختلف مورد نیاز شما مثل خدمات نصب و تعمیر کولر گازی، سرویس کولر گازی، تعمیر پکیج، برقکاری ساختمان و مواردی از این دست را در اسرع وقت با بهترین کیفیت به مرحله انجام برساند.

کلیک کنید.!

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *