سرویس کولر گازی

شماره تماسکولر گازی همانند اکثر وسایل برقی نیاز به مراقبت دارد. کولر گازی هر چند وقت یکبار که زمان دقیق‌ترش را در ادامه خواهیم گفت باید توسط کارشناس و متخصص، تحت سرویس کولر گازی قرار بگیرد. در این مقاله می‌کوشیم شما را به طور کلی با مسئله سرویس کولر گازی آشنا کرده و توضیحاتی در مورد زمان و مواردی که نیاز به این کار است، آشنا کنیم.

 

همین اول کار نیز باید گفته شود که کولر گازی می‌تواند توسط افراد غیرمتخصص هم سرویس شود، ولی ریسک این کار بیشتر از فایده آن است. به همین دلیل شما می‌توانید در صورت لزوم با مجموعه فنستا تماس حاصل کرده تا ما بهترین تکنسین‌ها و متخصصان سرویس کولر گازی را برای شما ارسال کنیم.

اهمیت انجام سرویس کولر گازی

مهم‌ترین دلیلی که باید هر کولر گازی‌ای تحت سرویس قرار بگیرد، افزایش عمر مفید دستگاه است. هر دستگاهی از جمله کولر گازی دارای یک عمر مفید است. در طی این زمان دستگاه به نحو احسن کار خودش که چه سرد کردن و چه گرم کردن است را انجام می‌دهد. سپس بعد از تمام شدن عمر مفید دستگاه، کولر گازی دیگر آن قدرت گذشته را ندارد.

در این حالت علاوه بر این که شما باید بیشتر از قبل هزینه برق بپردازید، از سرما یا گرما کمتر نیز برخوردار خواهید شد.

به طور مثال فرض کنید دستگاه کولر گازی‌تان در اوایل خریدتان در یک ساعت منزل شما را خنک می‌کرد. وقتی عمر مفید دستگاه‌تان تمام می‌شود، شما مجبور می‌شوید مدت زمانی بیشتر، مثلا ۲ الی ۳ ساعت زمان را برای خنک کردن منزل‌تان صرف کنید.

این کار علاوه بر این که باعث می‌شود برق بیشتری مصرف شود، شما نیز مجبور به تحمل گرمای بیشتری هستید.

اما با سرویس کولر گازی، عمر مفید دستگاه‌تان به طور قطع بیشتر می‌شود و می‌تواند سال‌های بیشتری خیالتان را از این بابت راحت کند.

برای مطالعه:

نکاتی در خصوص تعمیر اسپیلت

 

شستشو و سرویس کولر گازی

اهمیت انجام شستشو و سرویس کولر گازی

کولرهای گازی یا اسپیلت‌ها دارای دو پنل داخلی و خارجی هستند. همانطور که از اسم‌شان مشخص است پنل داخلی به قسمتی از کولر گازی گفته می‌شود که در داخلی منزل یا محل کار نصب می‌شود. پنل خارجی نیز خارج از محیط نصب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر کولر گازی پنجره‌ای

پنل داخلی کولر گازی پس از مدتی استفاده به وسیله گرد و غباری که در خانه است، دچار کثیفی می‌شود. پنل خارجی نیز به دلیل گرد و غبار محیط اطراف حتی بیشتر از پنل داخلی دچار کثیفی می‌شود. کثیف و آلوده شدن کولر گازی جدا از بحث مشکلات بهداشتی، باعث ایجاد نقص در کار کولر گازی‌تان خواهد شد.

آلودگی‌ها و گرد و خاکی که داخلی پنل‌های کولر گازی جمع می‌شود، باعث می‌شود که اپراتور و کندانسور کولر گازی نتوانند به درستی کار کنند. در نتیجه به مرور زمان باعث خرابی و ضعیف شدن کولرتان خواهد شد.

در این حالت ما توصیه می‌کنیم که هر شش ماه یکبار اقدام به شستشو و سرویس کولر گازی‌تان کنید تا هم به عمر مفید دستگاه‌تان اضافه کنید و هم دچار هزینه‌های اضافی ضعیف شدن کولر گازی و تعمیر آن نشوید.

سرویس کولر گازی

سرویس کولر گازی شامل چه مواردی می‌شود؟

سرویس کولر گازی شامل خدماتی است که یک شرکت یا یک متخصص انجام می‌دهد تا کولر گازی شما دارای طول عمر بیشتری شود و همچنین مصرف برق آن نیز کنترل شود.

مهم ترین خدمتی که یک شرکت برای سرویس کولر گازی انجام می‌دهد، نظافت و شستشوی آن است.

به صورت کلی به تمامی مراحل نصب و سرویس کولر گازی، تعمیر کولر گازی، شستشو و سرویس کولر گازی( شامل پنل داخلی و خارجی)، تست کردن تمام اجزای کولر، تعمیر و یا تعویض قطعه مشکل‌دار، سرویس کولر گازی گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم خرید کولر گازی

بهترین زمان سرویس کولر گازی چه موقع است؟

کولر گازی معمولا در بهار و تابستان و به منظور خنک کردن استفاده می‌شود. اما امروزه اسپیلت‌های کم مصرفی در بازار موجود هستند که از آن‌ها برای گرم کردن در فصول سرد نیز استفاده می‌شود. اگر شما از کولرگازی‌تان فقط برای خنک کردن و آن هم در بهار و تابستان استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما سرویس کولر گازی در اوایل بهار و قبل از شروع گرما می‌باشد.

چنانچه از کولر گازی به عنوان هم خنک سازی در گرما و هم به عنوان منبع گرما در فصل‌های پاییز و زمستان استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود هر شش ماه یکبار اقدام به سرویس کولر گازی‌تان کنید.

این کار باعث می‌شود هم دستگاه‌تان از طول عمر بیشتری برخوردار شود و هم در هزینه‌های برقی نیز صرفه جویی کنید. یک دلیل خیلی مهم دیگر که شما را باید به سرویس کولر گازی‌تان راغب کند، جلوگیری از خراب شدن موتور کولر و یا هر کدام از قطعات اصلی آن است که هزینه‌های به مراتب بالاتری دارد، است.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر پکیج آریستون

سرویس کولر گازی کرج

چه هنگام نیاز به سرویس کولر گازی است؟

هر کدام از مواردی که در ادامه نام برده می‌شود اگر در کولرتان مشاهده کردید باید سریعا اقدام به سرویس کولر گازی‌تان کنید.

۱.کولر گازی به یک باره خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود.

۲. در حالی که دستگاه را روشن کرده‌اید ولی کمپرسور کار نمی‌کند.

۳.هنگامی که دستگاه به ریموت، واکنشی نمی‌دهد.

۴. سرمای کولر گازی‌تان مانند سابق نیست.

۵. کولر گازی به جای سرما، گرما می‌دهد.

۶.کولر هر چند دارای سرمای خوبیست اما از شدت باد آن کم شده است.

۷.مشاهده هر گونه صدای جدید و نامعمول مانند صدای خش خش، یا صدایی شبیه باد در پنجره.

۸.وقتی دستگاه کولر گازی‌تان را روشن می‌کنید، پیغام اخطار یا ارور بر روی پنل آن نمایش داده می‌شود.

۹. دستگاه هنگامی که روشن می‌شود سرمای خوبی می‌دهد اما با گذشت زمان مثلا یک ربع بعد، از سرمای آن کاسته شده و رو به گرمی می‌رود.

در صورت مشاهده هر کدام از این موارد می‌توانید با مجموعه فنستا تماس حاصل کنید، تا همکاران ما بهترین متخصصان و تکنسین‌ها را به آدرس شما ارسال کرده و سرویس کولر گازی شما را انجام دهند.

همچنین بخوانید:

شارژ کولر گازی

راهنمای ابتدایی سرویس کولر گازی

سرویس کولر گازی از جمله مواردی است که باید تا جای ممکن آن را به دست افراد متخصص سپرد.

زیرا علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از هرگونه خرابی بیشتر و بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود، به دلیل آن که کولر گازی وسیله‌ای برقی است، اهمیت ایمنی نیز در پی آن بالا می‌رود.

پس بهتر است حداقل در این مورد، خساست را کنار بگذارید، زیرا این کار اولا مستقیم با جان شما و در ادامه با جیب شما  رابطه مستقیم دارد.

به طور کلی قبل از اقدام به سرویس کولر گازی اسپیلت نیز خودتان می‌توانید اقداماتی انجام دهید، تا مطمئن شوید که دستگاه شما نیاز به سرویس کولر گازی دارد یا خیر؟

مطلب پیشنهادی:   تعویض ترموکوپل اجاق گاز

۱.ایرادات و ارورهای دستگاه را به کمک راهنمای کولر گازی‌تان را پیدا کنید.

۲.باد یا گاز کولر گازی‌تان را چک کنید.

۳.ریموت دستگاه را ازنظر سالم بودن خود ریموت چک کنید.

۴.مطمئن شوید که برق به درستی به کولر گازی می‌رسد.

۵.از نپریدن فیوز کولر گازی اطمینان حاصل کنید.

سرویس و نگهداری کولر گازی

سرویس کولر گازی اسپیلت از عهده من خارج است؟

به کمک مقالات تخصصی که در سایت فنستا موجود است، تا حدی می‌توانید خودتان به انجام امور شستشو و سرویس کولر گازی خودتان بپردازید.

اما باید دقت داشته باشید که صرفا کارهای ساده‌ای مانند شستشوی فیلتر کولر گازی را خودتان می‌توانید انجام دهید.

در حالی که یک متخصص می‌تواند علاوه بر آن به سرویس کولر گازی شما به صورت تخصصی بپردازد. خدمات تخصصی‌ای مانند: بررسی خازن، بررسی میزان گاز کولر گازی، شدت جریان مصرفی کولر گازی و مواردی از این دست.

همچنین این نکته را باید بدانید که کولرهای گازی یا اسپیلت‌ها هر کدام از برندهای مختلف و مدل خاص خودشان است و هر کدام به سرویس کولر گازی خاص خودش نیازمند است. ممکن است در سطح اینترنت بتوانید به آموزش‌های کلی آن دسترسی پیدا کنید، اما ممکن است آن آموزش برای یک دستگاه دیگر متفاوت باشد.

حتی آموزش سرویس کولر گازی مخصوص به کولر گازی یا اسپیلتی که دارید، را نیز ممکن است پیدا کنید. اما هیچگاه شما از تجربه متخصصان این حوزه برخودار نیستید.

پس بهتر است که این کار را به متخصصان خودش واگذار کنید تا از وارد آمدن هرگونه هزینه‌های بیشتر جلوگیری کنید.

همچنین به دلیل حساسیت‌های ایمنی این کار نیز، ترجیح داده می‌شود تا کسی که در این حوزه تخصص ندارد، از این کار اجتناب کند.

شما در هر زمانی می‌توانید در صورت نیاز به سرویس کولر گازی اسپیلت‌تان با مجموعه فنستا تماس حاصل کنید، تا بهترین متخصصان و تکنسین‌ها به سرویس کولر گازی شما مبادرت ورزند.

از دیگر خدمات مجموعه فنستا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر اجاق‌ گاز

تعمیر کولر گازی پنجره ای

تعمیر چرخ خیاطی

ممنون از شما که تا اینجا همراه ما بودید.

کلیک کنید.!

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *