تعمیر اسپیلت

نکاتی در خصوص تعمیر اسپیلت

شماره تماساسپیلت یکی از وسایل ضروری برای فصل بهار و تابستان است، مخصوصا در شهرهای جنوبی و مرکزی کشور بدون این وسیله نمی توان زندگی کرد. اسپیلت به نسبت کولرهای آبی بهتر عمل می کند و هوا را به خوبی خنک می کند. در برخی از استان های کشور استفاده از کولرهای آبی جواب گو نمی باشد و نیاز به خرید اسپیلت است. این دستگاه نیز همانند تمامی دستگاه های دیگر خراب می شود. تعمیرات اسپیلت در زمان لازم توسط نیروی متخصص اهمیت بسیار زیادی دارد. برای تعمیر اسپیلت باید از قطعات اورجینال و با کیفیت استفاده کرد، در غیر این صورت به راحتی دستگاه دوباره خراب می شود. تعمیر اسپیلت به افراد عادی و بدون تجربه توصیه نمی شود.

         شماره تماس فنستا  ۳۲۵۴۷۴۲۲۰۹۰۳۲۵۷۴۹۹۹

          با اپلیکیشن فنستا همیشه در دسترس هستیم

اپلیکیشن فنستا فضای کمی از گوشی شما را اشغال میکند و ثبت سفارش تعمیر ماشین لباسشویی بوسیله آن بسیار آسان است

 

همین حالا دانلود کنید

                                                                                     آیکون 

نداشتن مهارت و دانش کافی موجب خراب شدن دستگاه و هزینه های بیشتر می شود. فنستا در زمینه تعمیر و نصب اسپیلت سابقه طولانی دارد و بهترین متخصصان را دارد. برای نصب و تعمیر کولر گازی و اسپیلت با متخصصان فنستا در ارتباط باشید. در این مقاله به بررسی نکاتی در خصوص تعمیرات کولر اسپیلت می پردازیم.

رایج ترین مشکلات اسپیلت

در این قسمت مشکلات رایج اسپیلت را بررسی می کنیم:

 

برای مطالعه:

تعمیر کولر گازی

کاهش سرمای اسپیلت

در اسپیلت یک واکنش شیمیایی باعث خنک شدن هوا می شود. در صورتی که دستگاه نتواند به خوبی هوا را خنک کند، نشان دهنده مشکل آن است. در اکثر موارد دلیل این مشکل نشتی گاز اسپیلت می باشد. در صورت وجود این مشکل هر چه سریع تر آن را تعمیر کنید.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین ظرفشویی مدیا

کثیف بودن فیلتر هوا

فیلتر هوا اسپیلت را باید هر چند وقت یکبار تمیز کنید، زیرا کثیف شدن آن باعث کاهش عملکرد اسپیلت و همچنین آسیب به دیگر قطعات سیستم می شود.

عملکرد فن بیرونی یا کندانسور

فن بیرونی گرما خانه شما را به بیرون از خانه منتقل می کند. در صورتی که این فن خراب باشد، کمپرسور بیش از حد گرم می شود و باعث ایجاد اختلال در سیکل سرمایش اسپیلت شما می شود.

تعمیر اسپیلت خانگی

خراب بودن برد اسپیلت

یکی از مشکلات رایج اسپیلت ها خراب بودن برد الکتریکی دستگاه است. در صورتی که برد دستگاه خراب باشد، اسپیلت به یک باره خاموش می شود و عملکرد آن طبق برنامه نخواهد بود. برای تعمیر برد اسپیلت از افراد متخصص کمک بگیرید.

خرابی سیم کشی اسپیلت

یکی از دلایل خاموش و روشن شدن بدون علت اسپیلت می تواند مشکل در سیم کشی آن باشد. بالا بودن آمپر مصرفی دستگاه معمولا باعث ایجاد این مشکل می شود. خراب بودن سیم کشی بسیار خطرناک است و حتی ممکن است آتش سوزی ایجاد شود.

نشتی آب اسپیلت

نشتی آب اسپیلت یکی از مشکلات رایج می باشد. در این حالت از پنل داخلی دستگاه آب سرازیر می شود. در این حالت به احتمال زیادی راه آب خروجی مسدود شده است. البته دلایل دیگری نیز می تواند موجب ایجاد این مشکل باشد، باید به درستی مشکل را بررسی کنید.

برفک روی لوله های اسپیلت

در صورتی که فیلترها کثیف باشند یا میزان گاز اسپیلت کاهش یافته باشد، لوله های دستگاه برفک می زنند. در این شرایط در ابتدا اسپیلت را خاموش کرده و بگذارید یخ ها آب شوند. سپس به دنبال محل نشتی باشید. در صورتی که بعد از تمیز کردن فیلترها، تا حل کامل ایراد، دستگاه را روشن نکنید. در صورتی که گاز کولر کم شده باشد، اسپیلت نیز به خوبی خنک نمی کند.

لرزش و صدای اسپیلت

صدای بد و غیر معمول کولر گازی دلایل مختلفی از جمله ایراد در یونیت داخلی یا خارجی باشد. در صورتی که فن یونیت خارجی یا داخلی اسپیلت بالانس نباشد، اسپیلت صدای بدی دارد. یکی دیگر از دلایل این مشکل لق بودن پایه های کمپرسور کلر گازی و شل بودن آن ها است. در این مورد باید با استفاده از آچار آن را محکم کنید.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر لوازم خانگی جنرال

تعمیر اسپیلت گازی

روشن نشدن سیستم تهویه مرکزی

در صورتی که سیستم تهویه مرکزی اسپیلت روشن نمی شود، باید در ابتدا ترموستات و کنترل را تنظیم کنید. در صورتی که با این کار درست نشد باید از متخصصان فنستا کمک بگیرید.

خاموش نشدن اسپیلت

در برخی از مواقع خاموش شدن اسپیلت به تاخیر می افتد و بعد از زدن دکمه مدتی طول می کشد تا خاموش شود. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. کثیف بودن فیلتر، قدیمی بودن اسپیلت، قدرت نامناسب آن، گیر کردن فن، کوتاه بودن کابل ترموستات، درست کار نکردن دستگاه تنظیم حرارت و روشنم نشدن سیستم مرکزی کولر از دلایل این مشکل هستند. برای حل این مشکل حتما از متخصصان کمک بگیرید.

کار نکردن فن پنل داخلی اسپیلت

در صورت اتفاق افتادن این مشکل فیلتر هوا را بررسی کنید تا در صورتی که کثیف شده آن را تمیز کنید. همچنین اگر لوله ها یخ بسته اند، بگذارید تا آب شوند. بعد از انجام این کارها، دوباره عملکرد فن را بررسی کنید. اگر همچنان روشن نشد، مشکل از رله فن موتور آن است. در این حالت باید حتما از تعمیرکار کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

تعمیر کولر آبی

هزینه تعمیر اسپیلت

هزینه تعمیر اسپیلت

هزینه تعمیر اسپیلت مقدار مشخص و ثابتی نیست و حتی نمی توان برای آن رنج مشخصی تعیین کرد. زیرا هزینه تعمیرات به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه تعمیر به مشکل دستگاه شما و نیاز آن به قطعه ای جدید بستگی دارد. همچنین قطعات اسپیلت های مختلف با هم تفاوت قیمت دارند و این موضوع بستگی به برند دستگاه دارد. مطمئنا قطعات خارجی گران تر از قطعات داخلی هستند. بنابراین برند دستگاه، دستمزد متخصص تعمیر اسپیلت خانگی، شهر محل سکونت و آدرس شما، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه تعویض یا تعمیر قطعاتی ماند برد و کمپرسور همگی در هزینه تعمیر اسپیلت موثر هستند.

اهیمت سرویس اسپیلت

مطمئنا شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است. این موضوع برای دستگاهی مانند اسپیلت نیز صدق می کند. توصیه می شود قبل از اینکه اسپیلت شما خراب شود، در بازه های زمانی منظم آن را سرویس کنید. سرویس اسپیلت هزینه بسیار کمتری نسبت به تعمیر دارد. در برخی از موارد با سرویس دستگاه می توانید از خراب شدن و هزینه های بسیار تعمیر و قطعات راحت شوید. برای سرویس اسپیلیت تعمیرکار دستگاه را باز کرده و قطعات آن را به خوب بررسی می کند. از دیگر کارهایی که در سرویس انجام می شود می توان تمیز کردن فیلترها، سرویس پنل، تمیز کردن سنسور، شستشو و پاکسازی کویل ها را نام برد. سرویس اسپیلت توسط متخصص و افراد با تجربه بسیار مهم است.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر کولر آبی

تعمیر اسپیلت کولر

نتیجه گیری

اسپیلت همانند یخچال می باشد، با این تفاوت که محفظه عایق ندارد. مایعی همانند فریون گرمای محیط را گرفته و به بخار تبدیل می کند، به این صورت هوا خنک می شود. تعمیر اسپیلت کار ساده ای نیست و باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. همان طور که گفتیم مشکلات زیادی برای اسپیلت ممکن است ایجاد شود، که تمامی آن ها برای درست شدن به تعمیر کار حرفه ای نیاز دارند. استفاده از اسپیلت در مناطق گرم و شرجی کشور بسیار مهم است و افراد بدون آن به سختی می توانند زندگی کنند. توصیه می شود در بازه های زمانی مشخص اسپیلت را سرویس کنید، به این صورت هزینه های تعمیرات شما به شدت کاهش پیدا می کند.

در کل برای تعمیر لوازم خانگی توصیه می شود، که از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید و به یاد داشته باشید که افراد بدون تجربه هزینه های بیشتری برای شما به همراه می آورند. شرکت تعمیراتی فنستا در هر زمان آماده خدمات رسانی به شما می باشد.

از دیگر خدمات مجموعه فنستا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیر جاروبرقی

تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر اجاق‌ گاز

تعمیر پکیج و آبگرم کن

تعمیر چرخ خیاطی

و…

کلیک کنید.!

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *