تعمیر کولر گازی پنجره ای

تعمیر کولر گازی پنجره‌ای

شماره تماسکولر گازی وسیله‌ای ضروری در ایام تابستان و حتی بهار در خیلی از مناطق کشور است. به دلیل آن که در این نوع کولرها، از گازهای CFC برای ایجاد سرما استفاده می‌شود، به آن‌ها اصطلاحا کولر گازی گفته می‌شود. کولر گازی پنجره‌ای از ساده‌ترین مدل کولرهای گازی است که چون اکثرا در پنجره‌ها نصب می‌شود، به آن کولر گازی پنجره‌ای گفته می‌شود. اگر کولر گازی پنچره ای منزل شما با مشکل روبه رو شده است و درست کار نمی کند میتوانید برای تعمیر کولر گازی پنجره‌ای با مجموعه فنستا تماس بگیرید.

         شماره تماس فنستا  ۳۲۵۴۷۴۲۲۰۹۰۳۲۵۷۴۹۹۹

          با اپلیکیشن فنستا همیشه در دسترس هستیم

اپلیکیشن فنستا فضای کمی از گوشی شما را اشغال میکند و ثبت سفارش تعمیر ماشین لباسشویی بوسیله آن بسیار آسان است

 

همین حالا دانلود کنید

                                                                                     آیکون

آشنایی با کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای در محیط‌های کوچک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل برای مغازه‌های کوچک و اتاق‌ها، بیشتر پیشنهاد می‌شود. این مدل کولرها دارای سیستم یکپارچه‌ای هستند که تمام قطعاتشان در یک محفظه مکعب شکل قرار دارد.

کولر گازی پنجره‌ای از سه قسمت اصلی به نام‌های کمپرسور، اپراتور و کندانسور تشکیل شده است.

این نوع کولرها به مکانی شبیه پنجره نیاز دارند تا نصب شوند. به صورتی که کندانسور به سمت بیرون و قسمت اپراتور به سمت داخل اتاق قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر یخچال بوش

تعمیر فن کولر گازی پنجره ای

مزایا و معایب کولر گازی پنجره‌ای

از مزایای کولرهای گازی پنجره‌ای می‌توان به مواردی همچون: قیمت مناسب نسبت به دیگر انواع کولرها، قابلیت نصب راحت و قابلیت جابه‌جایی آسان اشاره کرد. همچنین از معایب کولرهای گازی پنجره‌ای می‌توان به قدرت خنک‌کنندگی نه‌چندان بالا اشاره کرد و به همین دلیل بالاتر اشاره کردیم که برای مکان‌های با مساحت کوچک مناسب هستند.

خرابی کولر گازی

خرابی در کولرهای گازی پنجره‌ای معمولا کم است و تا سالیان طولانی، این نوع کولرها معمولا دچار اشکال نمی‌شوند. اما در هر صورت پس از سال‌ها خنک کردن منزل یا محل کار شما، این کولر های گازی نیز مانند بقیه تجهیزات نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند. تعمیراتی مانند شارژ گاز کولر، خرابی فن، کار نکردن کمپرسور، خرابی موتور و از این دست مشکلات که طبیعتا بهتر است با کارشناسان تعمیر کولر گازی در میان بگذارید.

تست و عیب‌یابی کمپرسور کولر گازی پنجره‌ای

تست و عیب‌یابی کمپرسور کولر گازی پنجره‌ای

یکی از انواع خرابی‌هایی که ممکن است برای کولر گازی پنجره‌ای اتفاق بیفتد، خرابی در کمپرسور کولر گازی است. برای این که دقیقا مشخص شود خرابی در کدام قسمت از مپرسور اتفاق افتاده است، طبق دستورالعمل‌هایی می‌توان تست گرفت و آن را عیب‌یابی کرد. البته که این کار باید توسط کارشناس تعمیر کولر گازی پنجره‌ای انجام شود.

برای مطالعه:

بهترین کولر گازی

شارژ کولر گازی پنجره‌ای

معمولا کولرهای گازی پنجره‌ای نیازی به شارژ گاز ندارند. البته دلایلی ممکن است باعث شود که کولر گازی‌تان نیازمند شارژ گاز شود. دلایلی مانند تعویض کپرسور، ضربه شدید به کولر، نشتی خیلی کم و … می‌تواند باعث شود که کولر گازی پنجره‌ای نیازمند شارژ گاز شود.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین ظرفشویی مدیا

شارژ گاز کولر پنجره‌ای به دو صورت کامل یا تکمیلی است. در حالت کامل که احتمالا وقتی کمپرسور کولر گازی را تعویض کرده‌اید یا کولر گازی‌تان دچار نشتی شده، کولرتان به این حالت نیاز دارد.

در برخی موارد گاز کولر گازی پنجره‌ای به طور کامل خالی نشده و یا لازم نیست کامل خالی شود. که در این حالت به کمک تجهیزات مخصوص، گاز کولر گازی به صورت تکمیلی شارژ می‌شود.

نمایندگی تعمیر کولر گازی پنجره ای

سایر مشکلات کولرهای گازی پنجره‌ای

از مشکلات دیگری که ممکن است برای کولرهای گازی پنجره‌ای اتفاق بیفتد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خراب شدن کمپرسور و روشن نشدن فن
  • روشن نشدن فن
  • روشن نشدن کولر گازی
  • برق داشتن بدنه کولر گازی
  • عدم سرمای کافی باد خروجی کولر گازی
  • نیاز به تعویض برد داخلی
  • نیاز به تعویض بلوورفن داخلی کولر گازی
  • نیاز به تعویض خازن کولر گازی
  • نیاز به تعویض قطعات یونیت داخلی کولر گازی
  • نیاز به تعویض سنسور داخلی

لیست تعرفه انواع تعمیر کولر گازی فنستا را می‌توانید مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید

شارژ کولر گازی

کلام آخر

امیدواریم که به هر سوالی که در مورد کولر گازی پنجره‌ای در ذهن داشتید، پاسخ مناسب داده باشیم. همچنین حتما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کولر گازی‌تان دچار مشکل شده است و در این زمینه تخصصی ندارید، حتما به کارشناسان و متخصصان این زمینه مراجعه کنید.

زیرا هرگونه تغییر در قطعات داخلی کولر گازی بدون علم به نحوه کار آن ممکن است باعث ایجاد آسیب های مختلفی به دستگاه و حتی خود شما شود. پس کار را به کاردان بسپارید!

مطلب پیشنهادی:   تعمیر پکیج بوتان

از دیگر خدمات مجموعه فنستا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیر جاروبرقی

تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر اجاق‌ گاز

تعمیر پکیج و آبگرم کن

تعمیر چرخ خیاطی

کلیک کنید.!

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
۵/۵ - (۱ امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *