بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز

بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز

در فصل تابستان کولر آبی از پرکاربردترین لوازم خانگی محسوب می‌شود. کولر آبی بوسیله تبخیر آب درون محفظه اصلی خود، هوای خنک را از طریق کانال‌ها به محیط داخل انتقال می‌دهد. بنابراین وجود آب و چرخش درست آن درون کولر، رابطه مستقیم با کارکرد آن دارد. به همین دلیل هر زمان، احساس کردید کولر به خوبی کار نمی‌کند باید گردش آب آن‌را بررسی کنید. البته ممکن است ایراد از بخش‌های دیگر کولر نیز باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. وجود آب و برق به صورت همزمان در کولر آبی، اندکی خطرناک است. بنابراین در صورتی که با مشکل مواجه شدید بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز، در هر زمانی آماده سرویس‌دهی به شما خواهد بود. یک سرویس کار خوب می‌تواند به راحتی مشکل شما را تشخیص داده و رفع نماید. البته ممکن است برخی از مشکلات را خودتان بتوانید حل کنید. اما در صورت نیاز می‌توانید با متخصصین گروه فنستا تماس بگیرید. در ادامه به مواردی که یک سرویس کار باید عمل کند اشاره خواهیم کرد.

سرویس کولر آبی به چه معناست؟

قبل از آنکه به دنبال یک سرویس‌کار بگردید باید بدانید اصولاً سرویس کولر به چه معناست؟ سرویس کولر به یک سری اقداماتی گفته می‌شود تا شما بتوانید بدون مشکل از کولر استفاده کنید. این اقدامات می‌تواند تنها شامل شستشوی قطعات باشد. یا اینکه ممکن است قطعه‌ای نیاز به تعویض داشته باشد که در زمان سرویس اولیه، این عمل انجام خواهد شد. سرویس کولر، باعث افزایش راندمان کولر شده و عمر مفید آن‌را افزایش می‌دهد. در واقع شما با سرویس کولر و حل مشکلات کوچک، از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری می‌کنید. بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز، تمامی بخش‌های کولر را بررسی می‌کند. صحت و سلامت تمامی قطعات و نحوه کارکرد آن‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. گریس کاری قطعات متحرک، عایق‌بندی قسمت‌های برقی، جلوگیری از نشت آب و تعویض پوشال شامل سرویس کولر می‌شوند. در ادامه به این مطلب خواهیم پرداخت که هر بخش از کولر نیاز به چه سرویس‌هایی دارد. بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز

مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین لباسشویی توشیبا

سرویس کولر آبی شامل چه بخش‌هایی می‌گردد؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اصولا یک سرویس‌کار چه کارهایی را بر روی کولر انجام می‌دهد. در این بخش سعی می‌کنیم به طور خلاصه، توضیحاتی در این خصوص ارائه کنیم.

  • شستشوی بخش‌های مختلف کولر: معمولا کولرها بر روی پشت بام یا فضای باز نصب می‌شوند. به همین دلیل همواره در معرض خاک و خاشاک قرار دارند. اولین کاری که یک سرویس کار انجام خواهد داد، باز کردن بخش‌های مختلف کولر و شستشوی آن‌ها است. البته این کار باید با احتیاط انجام شود تا آب وارد بخش‌های برقی کولر نشود. اگر درب‌ها و کف کولر دچار زنگ زدگی باشند نیز باید با فرچه سیمی آن‌را از بین برد.
  • گریس کاری یاتاقان: یکی از دلایل اصلی سر و صدای کولر آبی، سفت بودن یاتاقان است. هر چه این قطعه نرم‌تر و روان‌تر بچرخد، باعث افزایش سرعت پروانه خواهد شد. بنابراین روغن‌کاری این قطعه بسیار مهم بوده و در طولانی مدت، بسیار کاربردی است.
  • بررسی تسمه کولر: قدرت موتور کولر از طریق تسمه به پروانه منتقل می‌شود. بنابراین اگر تسمه دچار نقص باشد، تمام قدرت موتور به پروانه منتقل نشده و از قدرت کولر کاسته خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین کارهایی که بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز انجام خواهد داد بررسی تسمه کولر است. نباید بر روی تسمه، خراش و پارگی وجود داشته باشد. فاصله بین پروانه و موتور باید به گونه‌ای تنظیم شود که تسمه بیش از اندازه شل یا سفت نباشد. اگر احساس کردید که تسمه از حالت استاندارد خارج شده است حتما آن را تعویض کنید.
  • جلوگیری از نشتی‌های احتمالی: در تمامی مدتی که کولر مشغول به کار است، آب درون آن در گردش است. بنابراین اگر آب به بیرون نشت کند باعث هدر رفت فراوان آن خواهد شد. همچنین این امر باعث افزایش دمای داخل کولر می‌گردد. بنابراین کولر باید مدت زمان بیشتری را برای رسیدن به دمای مورد نظر روشن بماند. پس باعث افزایش مصرف برق خواهد شد. همچنین میزان خنک کنندگی مورد انتظار از کولر نیز دریافت نمی‌شود. اما با بررسی و جلوگیری از نشتی آب، هم در مصرف آب و هم در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد.
  • بررسی شناور کولر آبی: شناور وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب ورودی به کولر را بر عهده دارد. اگر این شناور به خوبی عمل نکند، آب به مقدار لازم در کف کولر جمع نخواهد شد. افزایش آب باعث نشتی و کاهش آب باعث کاهش خنک کنندگی کولر خواهد شد. بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز پس از تعویض شناور معیوب، با توجه به اندازه کولر، آن را تنظیم می‌کند. این کار به کولر کمک می‌کند تا به میزان لازم در کف خود آب‌گیری انجام دهد.بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز
مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین لباسشویی سینجر

توصیه‌هایی برای سرویس کولر آبی

اولین توصیه این است که همواره قبل از شروع فصل گرم و استفاده از کولر حتما آن را سرویس کنید. تمامی بخش‌های کولر را با وسواس بررسی کنید. پوشال‌های دستگاه را قبل از روشن کردن، حتما بشویید. اتصالات آب را بررسی کرده و در جای خود سفت کنید. استفاده از سایه‌بان همواره به افزایش کارکرد کولر کمک می‌کند. اگر می‌توانید یک سایه بان بزرگ برای کولر تهیه و نصب کنید. در زمان استفاده از کولر، هر ماه یکبار، کولر را مجددا بررسی کنید. پس از پایان فصل گرم و در زمانی که دیگر قصد استفاده از کولر را ندارید، باز هم کولر را بررسی کنید. شیرهای آب و سیم برق آن را قطع کنید.

سخن پایانی

سرویس هر یک از لوازم خانگی، به عمر مفید آن می‌افزاید. بنابراین باید این مسئله را جدی بگیرید تا بتوانید از وسایل خود به بهترین نحو استفاده کنید. بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز را می‌توانید در بین متخصصین گروه فنستا بیابید. به منظور سرویس کلیه لوازم خانگی در محل خود، با ما تماس بگیرید. گروه فنستا در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و کرج کلیه خدمات لوازم خانگی را در محل شما انجام خواهد داد. این خدمات شامل نصب، تعمیر و سرویس انواع لوازم خانگی می‌گردد. کافی است به وبسایت ما مراجعه کرده و با همکاران ما تماس بگیرید.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *