بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج

بهترین تعمیرکار اسپیلت در شهر کرج

اسپیلت به نوعی از لوازم خانگی گفته می‌شود که به منظور تنظیم برودت هوا از آن استفاده می‌شود. به این منظور که اسپیلت هوای گرم داخل را به روش سیکل تبرید تراکمی، گرفته و با هوای سرد جایگزین می‌کند. اسپیلت نوعی کولر گازی به شمار می‌رود. البته در برخی از مدل‌ها نیز این عمل به صورت برعکس انجام شده که باعث گرمایش اسپیلت خواهد شد. از این قابلیت می‌توان در فصل زمستان و در مکان‌هایی که محدودیت استفاده از گاز شهری وجود دارد، استفاده کرد. امروزه اسپیلت‌ها در مدل‌ها مختلفی تولید می‌شود. برای انتخاب یک اسپیلت، باید متراژ فضای نصب آن را در نظر بگیرید. این قانون در حالت سرمایش و گرمایش باید رعایت شود. اسپیلت مانند سایر لوازم خانگی نیز ممکن است دچار خرابی شود. به همین دلیل آشنایی با بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج بسیار اهمیت دارد. سعی می‌کنیم در این بخش از سایت گروه فنستا، به انواع اسپیلت و مشکلات رایج آن‌ها بپردازیم.

انواع اسپیلت

برای خرید یک کولر گازی مناسب، بهترین راه آشنایی با انواع آن است. لوازم خنک کننده خانگی به طور معمول به دو دسته کولر گازی پنجره ای و اسپلیت‌ها تقسیم می‌شود. در این بخش قصد داریم تا با انواع اسپیلت آشنا شویم.

بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرجاسپیلت دیواری

این مدل از محبوب‌ترین مدل‌های اسپیلت به شمار می‌رود. در بسیاری از منازل و ادارات، از اسپیلت دیواری استفاده می‌شود. این مدل دارای دو بخش پنل اپراتور و کندانسور می‌باشد. این دو بخش از طریق لوله‌های مسی با یکدیگر ارتباط دارند.

اسپیلت ایستاده

نوع دیگری از اسپیلت‌ها هستند که در ظرفیت‌های بسیار بالاتری ساخته شده و دارای برق سه فاز هستند. پنل اپراتور این مدل‌ها به صورت ایستاده و بر روی زمین قرار می‌گیرد. کندانسور آن نیز به دلیل وزن بسیار بالا قابلیت نصب بر روی دیوار ندارد. از این محصول معمولا در فروشگاه‌های بزرگ، سالن‌ها، ادارات و فضاهای بسیار بزرگ‌تر استفاده می‌گردد.

مطلب پیشنهادی:   نکاتی در خصوص تعمیر اسپیلت

اسپیلت سقفی کاستی

از این مدل شیک، بیشتر در محیط‌های اداری استفاده می‌گردد. این مدل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند گرما و سرما را از طریق سقف به داخل محیط، هدایت کنند. علیرغم معمول نبودن استفاده از این اسپیلت‌ها، در صورت خرابی آن می‌توانید با بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج تماس بگیرید. بخش بیشتر اسپیلت سقفی کاستی در سقف کاذب قرار می‌گیرد و فقط پنل‌های آن قابل مشاهده است. به همین دلیل فضای بسیار کمتری را اشغال کرده و بسیار زیباتر به نظر می‌رسد.

اسپیلت سقفی کانالی

این مدل نیز از اسپیلت‌های با ظرفیت بالا محسوب می‌شود. فاصله بین کندانسور و پنل می‌تواند بیشتر از سایر مدل‌ها باشد. همچنین می‌توان به یک کندانسور چند پنل خروجی متصل کرد. یونیت داخلی این مدل نیز درون سقف کاذب نصب می‌گردد.

مشکلات رایج اسپیلت‌ها

در این بخش می‌خواهیم عمده مشکلات و راه حل‌های موجود در اسپیلت‌ها را با هم مرور کنیم. البته به طور جدی تاکید می‌گردد اگر از دانش کافی برخوردار نیستید، به طور خودسرانه اقدام به تعمیر اسپیلت نکنید. می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز با بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنید.

بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج

کثیف شدن فیلتر هوا

در پنل اسپیلت‌ها و در ورودی هوای آن، فیلترهایی برای رفع آلودگی هوای محیط نصب شده است. این فیلترها از ورود گرد و غبار به درون اسپیلت جلوگیری می‌کنند. بایستی به صورت دوره‌ای نسبت به شستشوی این فیلترها اقدام کنید.

کاهش سرمایش اسپیلت

پس از آنکه چند سال از اسپیلت استفاده کردید، متوجه شدید که به خوبی روزهای اول، محیط را خنک نمی‌کند. این مشکل می‌تواند از نشتی گاز آن باشد. بنابراین باید نسبت به شارژ مجدد گاز آن اقدام کنید. این کار بسیار تخصصی بوده و باید با بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج تماس بگیرید. همچنین تنظیم این گاز نیز عملی حساس بوده و نیاز به تجربه بسیار بالا دارد.

مطلب پیشنهادی:   بهترین سرویس کار کولر آبی در شیراز

اسپیلت به طور ناگهانی خاموش می‌شود!

این مشکل از برد دستگاه است که عدم توجه به آن می‌تواند خسارات بیشتری را به دنبال داشته باشد. بنابراین اگر مشاهده کردید دستگاه بدون دلیل خاموش شد، حتما با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

نشت آب از اسپیلت

سرازیر شدن آب از پنل داخلی به دلیل مسدود شدن راه خروجی آن باشد. شلنگی که از پنل خارج می‌شود را بررسی کرده و راه خروجی آب را باز کنید. تراز نبودن پنل نیز می‌تواند عامل دیگری برای این مشکل باشد. بوسیله تراز بنایی می‌توانید پنل را تراز کرده و مشکل را حل کنید.

شنیده شدن صدای غیر معمول از اسپیلت

از آنجایی که در ساختمان اسپیلت، فن وجود دارد ممکن است در زمان کار صدایی از آن شنیده شود. این صدا همواره باید به یک میزان و به یک شکل باشد. بنابراین شنیده شدن هر صدای غیر معمول، ممکن است نشانه خرابی آن باشد. البته ممکن است در طول زمان و شل شدن برخی از پیچ‌های دستگاه، اسپیلت به صدا بیفتد. بنابراین ابتدا اتصالات دستگاه را چک کنید. اگر صدای آن برطرف نشد ابتدا دستگاه را خاموش کرده و با بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج تماس بگیرید.

روشن نشدن کندانسور و سیستم تهویه

اگر اسپیلت را روشن کردید و مشاهده کردید که موتور یا کندانسور آن روشن نمی‌شود، این یک مشکل جدی در دستگاه است. تعویض ترموستات و تنظیم آن می‌تواند راه حل شما باشد.

کار نکردن فن اسپیلت

دستگاه را روشن می‌کنید و مشاهده می‌کنید که موتور دستگاه روشن می‌شود ولی از پنل آن بادی خارج نمی‌شود. این مشکل به دلیل خرابی فن اسپیلت بوده که باید با باز کردن پنل رفع گردد.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا

سخن پایانی

امروزه اسپیلت‌ها نه تنها در روزهای گرم، بلکه در روزهای سرد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصرف برق پایین، بازدهی بالا و کاهش سر و صدا از مزیت‌های به کارگیری اسپیلت در منازل و ادارات است. به همین دلیل سلامت کارکرد آن بسیار حائز اهمیت است. مانند تمامی لوازم خانگی، اسپیلت نیز به صورت دوره‌ای نیاز به سرویس و مراقبت دارد. بهترین تعمیرکار اسپیلت در کرج یکی از نیازهای شما برای استفاده دائمی از اسپیلت به شمار می‌رود. گروه فنستا در شهرهای تهران، کرج، شیراز و اصفهان، همواره آماده ارائه خدمات لوازم خانگی در محل شما می‌باشد. سرعت در ارائه، ضمانت خدمات، تامین قطعات و همچنین راحتی خود را با خدمات در محل گروه فنستا تجربه کنید.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *