بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج

بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج

کولر گازی یک دستگاه تهویه هواست که از طریق سیکل تبرید تراکمی، هوای محیط را خنک می‌کند. این دستگاه گرما را به خارج هدایت کرده و باعث کاهش دما می‌گردد. در برخی از مدل‌ها می‌توان این فرآیند را برعکس کرده و از کولر گازی به عنوان یک دستگاه گرمایشی نیز استفاده کرد. کولرهای گازی در هر شکلی که باشند از چهار بخش کمپرسور، کندانسور، اپراتور و لوله موبین تشکیل شده‌اند. در کولرهای اسپیلت این بخش‌ها کاملا از هم مجزا بوده و قابل رویت هستند. اما در کولرهای گازی پنجره‌ای تمامی بخش‌ها در یک بخش واحد خلاصه شده است. به همین دلیل سر و صدای کولرهای پنجره‌ای از اسپیلت اندکی بیشتر است. در این بخش از مقالات گروه فنستا به معرفی کولر گازی پنجره‌ای خواهیم پرداخت. مشکلات آن را بررسی می‌کنیم و بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج را به شما معرفی خواهیم کرد.

کولر گازی پنجره‌ای چیست؟

این مدل از کولرها جزو، ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین کولرهای موجود در بازار به شمار می‌روند. در این مدل تمامی قسمت‌های کولر به صورت یک تکه و در یک کابین ساخته می‌شود. اغلب آن را بر روی پنجره نصب می‌کنند و به همین دلیل به آن کولر گازی پنجره‌‌ای گفته می‌شود. نصب این مدل از کولرها با رعایت یک سری نکات اولیه بسیار ساده است. کولر را بر روی پایه آن قرار داده و بخش بیشتر آن را خارج از پنجره قرار دهید. از آنجایی که مصرف برق این مدل از کولرها نسبتا بالاست، باید از سیم‌های قوی‌تر استفاده کنید. معمولاً بر سر راه سیم‌های برق کولر گازی از یک فیوز مجزا استفاده می‌‎شود. بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج به شما توصیه می‌کند که از محافظ برق نیز برای کولر استفاده کنید. اصلی‌ترین آیتم برای انتخاب کولر گازی در هنگام خرید، متراژ محل نصب آن است.

مطلب پیشنهادی:   مقایسه کولر گازی بوش و اجنرال

بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرجمزایا و معایب کولر پنجره‌ای

اولین مزیت این مدل از کولرها، نصب و جابجایی راحت آن است. برخلاف اسپیلت، باز کردن و جابجایی کولر گازی نیاز به تخصص خاصی ندارد. این مسئله در مورد کسانی که مستاجر هستند و ممکن است هر ساله جابجا شوند بسیار کاربرد دارد. کولر را از برق جدا کرده و از روی پایه یا محفظه آن خارج می‌کنید و به محل جدید انتقال می‌دهید. مزیت بعدی این کولرها قیمت آن است. کولرهای گازی پنجره‌ای نسبت به اسپیلت، اقتصادی‌تر بوده و راحت‌تر در دسترس هستند. به همین دلیل، حتی بعد از چندین سال استفاده، امکان فروش دست دوم آن به راحتی امکان پذیر است. بزرگترین عیب کولر پنجره‌ای سر و صدای آن است. موتور کولر پنجره‌ای به همراه پنل در یک محفظه و در پشت پنجره قرار دارد. به همین دلیل در زمان کار کولر، اندکی سر و صدا به همراه هوای خنک وارد محیط خواهد شد. اگر نسبت به این مسئله حساس هستید کولر پنجره‌ای اصلا انتخاب مناسبی برای شما نیست. اما اگر در محیطی هستید که چندان به سکوت نیاز ندارد در خرید کولر پنجره‌ای شک نکنید. یکی دیگر از مشکلات کولر گازی پنجره‌ای، ظرفیت آن‌هاست. از این مدل از کولرها نمی‌توانید برای فضاهای بزرگ استفاده کنید. بیشترین فضایی که می‌توان کولر گازی پنجره‌ای نصب کرد حدود ۶۰ متر است.

مشکلات رایج کولر گازی پنجره‌ای

استفاده از هر یک از لوازم خانگی، علاوه بر راحتی، مشکلات خاص خود را در پی دارد. البته ممکن است یک دستگاه برای مدت بسیار طولانی بدون مشکل به کار ادامه دهد. اما بهتر است مشکلات رایج هر یک را شناخته و راه حل آن را بدانیم. بدیهی است که تمامی این مشکلات در یک کولر رخ نخواهد داد. بر اساس تجربیات بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج، عیوب رایج کولرهای گازی پنجره‌ای به شرح زیر است.

مطلب پیشنهادی:   آیا هر تابستان پوشال کولر باید تعویض شود؟

روشن نشدن کولر

اگر از وصل بودن دوشاخه برق به پریز و برق شهری مطمئن هستید باید چند مورد را چک کنید. ابتدا با احتیاط و به وسیله یک فازمتر، ورودی برق را کنترل کنید. اگر برق درون پریز وجود ندارد، فیوز آن را بررسی کرده تا وصل باشد. اگر تمامی این موارد درست بود ولی باز هم کولر روشن نشد، ممکن است اشکال از برد دستگاه باشد. بررسی این قطعه یک امر کاملا تخصصی است و بهتر است به آن ورود نکنید.

خنک نکردن محیط

عمده‌ترین مشکل کولرهای گازی پنجره‌ای همین مسئله است. این مشکل می‌تواند در ابتدای امر بسیار ساده حل شود. اگر متوجه شدید قدرت خنک کنندگی کولر گازی نسبت به قبل کاهش پیدا کرده چند راه حل دارید. ابتدا فیلترهای جلوی دستگاه را باز کرده و بشویید. پشت کولر را از نظر گردش هوا به خوبی بررسی کنید. تنظیمات دستگاه را بررسی کنید تا به طور صحیح تعیین شده باشد. اگر با انجام هر یک از این کارها، مشکل برطرف نشد، ممکن است اشکال از کندانسور دستگاه باشد. بررسی و حل این مسئله بسیار تخصصی بوده و باید آن‌را به بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج بسپارید.

خاموش شدن ناگهانی کولر پنجره‌ای

استفاده از محافظ برق دستگاه شما را از آسیب‌های ناشی از نوسانات برق مصون نگاه می‌دارد. اگر خاموش شدن به دلیل نوسان برق نبود، باید دنبال دلایل دیگر باشید. ترموستات در کولر گازی وظیفه خاموش روشن کردن دستگاه را در دمای مورد نظر دارد. خراب بودن این قطعه، می‌تواند منجر به خاموش شدن دستگاه گردد. کثیف بودن فین‌های کندانسور نیز یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی دستگاه خواهد بود. این قطعه را باز کرده و آشغال‌هایی را که مسیر آن را مسدود کرده‌اند خارج کرده و مجددا ببندید.

مطلب پیشنهادی:   سرویس کولر آبی چگونه است؟

بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج

یخ زدن درب کولر پنجره‌ای

اگر ترموستات دستگاه خراب باشد، کولر اتومات نکرده و بدون وقفه کار می‌کند. همین مسئله باعث یخ زدن درب کولر خواهد شد. همچنین اگر فن دستگاه به هر دلیلی از کار بیفتد بازهم شاهد یخ بر روی درب خواهیم بود. مسدود بودن شبکه‌های اپراتور نیز، باعث عدم خروج هوای سرد می‌شوند و بر روی درب یخ یا برفک مشاهده خواهد شد.

سخن پایانی

کولر گازی پنجره‌ای همواره از لوازم خانگی پر کاربرد بوده است. می‌توانید به منظور عیب‌یابی و تعمیر کولر خود با بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج از گروه فنستا تماس بگیرید. گروه فنستا در شهرهای کرج، تهران، اصفهان و شیراز، خدمات لوازم خانگی را در محل شما ارائه خواهد داد. با حل مشکلات لوازم خانگی خود تنها یک تماس فاصله دارید.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *