قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز

قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز

اسپیلت یکی از لوازم سرمایشی در ساختمان است. از این دستگاه در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و منازل استفاده می‌شود. هر اسپیلت دارای ظرفیت مشخصی است که با توجه به متراژ فضا خریداری می‌شود. طرز کار تمامی اسپیلت‌ها فارغ از شکل، نوع و برند آن به یک شکل است. اسپیلت با استفاده از گاز درون آن و طی یک فرآیند مشخص، باعث خنک شدن فضا می‌گردد. بنابراین گاز اسپیلت از اصلی‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود. نشتی یا کاهش سطح گاز اسپیلت باعث کاهش کارایی آن شده و به مرور باعث خرابی دستگاه می‌گردد. بنابراین باید با نشانه‌های کاهش سطح گاز اسپیلت آشنا باشید تا بتوانید به موقع آن را رفع کنید. اولین اقدام برای این امر، شارژ مجدد گاز اسپیلت است. قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه مرور خواهیم کرد. ابتدا باید بدانید کاهش گاز اسپیلت چه نشانه‌های داشته و چه مشکلاتی را در پی دارد.

کاهش گاز کولر چه نشانه‌هایی دارد؟

برای تشخیص این مسئله راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از گیج یا مانیفولد است. از طریق این دستگاه می‌توانید فشار گاز اسپیلت را اندازه گیری کنید. میزان فشار گاز اسپیلت در حالت کار باید برابر با ۶۰psi باشد. اگر عدد نشان دهنده توسط گیج با این عدد فاصله زیادی داشته باشد نشان دهنده کاهش سطح گاز است. اما از آنجایی که کاربران عادی اسپیلت، به این دستگاه دسترسی ندارند باید علائم دیداری را در نظر داشته باشند. در صورتی که هر یک از نشانه‌های زیر را در اسپیلت مشاهده کردید، احتمال کاهش سطح گاز وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:   بهترین تعمیرکار کولر گازی در کرج

قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز

کاهش میزان سرمادهی اسپیلت

یکی از نشانه‌های اصلی کاهش سطح گاز اسپیلت، عدم خنک کنندگی آن است. پنل و موتور دستگاه به طور استاندارد روشن شده و کار می‌کنند اما میزان سرمادهی آن مطلوب نیست. این مسئله اولین نشانه برای کمبود گاز به شمار می‌رود.

برفک زدن یا یخ بستن پنل داخلی

وقتی از اسپیلت در حالت سرمایش استفاده می‌کنید، بخش‌هایی از پنل داخلی یخ می‌زند. این یخ با خاموش کردن دستگاه آب شده و به مرور از بین می‌رود. اما پس از روشن کردن مجدد دستگاه، بازهم بر روی پنل ظاهر می‌شود.

یخ زدن لوله کندانسور

به این لوله، لوله رفت نیز گفته می‌شود. در حالت عادی این لوله از لوله بزرگتر سردتر است. اما اگر بر روی آن برفک و یخ مشاهده کنید نشان دهنده کاهش سطح گاز می‌باشد.

افزایش مصرف برق

خالی بودن محفظه کولر از گاز، باعث می‌شود تا اسپیلت تنها به صورت فن کار کند. بنابراین برای آنکه بتوانید محیط را به دمای مطلوب خود برسانید ناچارید تا از اسپیلت با قدرت بیشتری استفاده کنید. این مسئله باعث افزایش مصرف برق آن می‌گردد. بنابراین اگر قبض برق شما به یکباره دچار افزایش شدیدی شده باشد، به اسپیلت خود شک کنید. قطعا در این شرایط قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز از قبض برق شما کمتر خواهد بود. بنابراین در اولین فرصت نسبت به شارژ‌ گاز اسپیلت خود اقدام کنید.

بیشتر شدن صدای کار اسپیلت

در زمانی که سطح گاز اسپیلت کاهش پیدا می‌کند، صدای کارکرد عادی دستگاه افزایش می‌یابد. همچنین شنیده شدن صدای آب و صداهایی از این دست نیز می‌تواند از دیگر نشانه‌های آن باشد.

مطلب پیشنهادی:   مقایسه کولر گازی الجی و اجنرال

قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز

چگونه کاهش گاز اسپیلت را برطرف کنیم؟

اصلی‌ترین دلیل کاهش گاز کولر نشتی لوله‌های مسی آن است. بنابراین قبل از آنکه گاز دستگاه را شارژ کنید باید نشتی آن را پیدا کنید. پیدا کردن نشتی به چند روش امکان پذیر است که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.

پیدا کردن نشتی به صورت چشمی

ابتدا محفظه کولر را جدا کنید. در طول مسیر لوله‌ها به دنبال نشتی بگردید. اگر محل آن به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتوانید ببینید می‌توانید آن را پیدا کنید.

دستگاه نشت یاب

این دستگاه که کاملا تخصصی بوده، بیشتر در تعمیرگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این دستگاه فقط محل نشتی را به شما نشان داده و برای رفع آن، باید اقدامات دیگری انجام دهید.

استفاده از ترکیب آب و صابون

عایق روی لوله‌ها را جدا کنید و محلول آب و صابون را بر روی آن بکشید. با دقت، روی آن را بررسی کنید. در هر قسمت که حباب از لوله خارج می‌شود نشتی در همان قسمت قرار دارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز به رفع نشتی آن ربطی ندارد. یعنی رفع نشتی و شارژ گاز دو عمل جداگانه بوده و هر یک هزینه‌های مختص به خود را دارد.

قیمت شارژ گاز به چه عواملی بستگی دارد؟

اصولا شارژ گاز برای دستگاه‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارد. این تفاوت به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مقدار شارژ گاز

از آنجایی که بخشی از گاز اسپیلت خارج می‌شود، بنابراین میزان شارژ گاز به ظرفیت خالی دستگاه بستگی دارد. همین مسئله قیمت تمام شده را تعیین می‌کند.

مطلب پیشنهادی:   مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس

برند اسپیلت

معمولا برندهای متفاوت از گازهای متفاوتی استفاده می‌کنند. بنابراین برند و نوع گاز مصرفی بسیار در قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز تاثیرگذار است.

ظرفیت کولر گازی

مسلما هر چه دستگاه از ظرفیت بالاتری برخوردار باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

رفع نشتی

اگر نشتی به گونه‌ای باشد که قابل تعمیر باشد، همین مسئله نیز به تنهایی بر هزینه نهایی تاثیر خواهد گذاشت.

سایر هزینه‌ها

خروج گاز، ممکن است به سایر بخش‌های دستگاه آسیب جدی وارد کند. بنابراین در زمان تعمیر و شارژ مجدد، هزینه تعمیر این بخش‌ها نیز بر روی قیمت تمام شده تاثیرگذار خواهد بود.

سخن پایانی

خالی شدن گاز اسپیلت تا چند روز اول ممکن است مشکل ساز نباشد. اما پس از یک هفته، باعث خرابی‌هایی در سنسورها و یا موتور خواهد شد. بنابراین باید علائم آن را کاملا جدی گرفته و بلافاصله آن را برطرف کنید. با توجه به توضیحات، می‌توان قیمت شارژ گاز اسپیلت در شیراز را بین ۰۰۰/۳۰۰ تا ۰۰۰/۵۰۰/۵ تومان در نظر گرفت. به همین منظور می‌توانید از طریق تلفن با تماس بگیرید. همکاران ما در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما هموطنان گرامی خواهند بود. گروه فنستا در شهرهای تهران، شیراز، کرج و اصفهان، کلیه امور خدماتی لوازم خانگی را در محل شما ارائه می‌دهد. ما با گسترده‌ترین شبکه خدماتی، همواره در کنار شما هستیم.

 

 

 

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *