قیمت سرویس اسپیلت در کرج

قیمت سرویس اسپیلت در کرج

اسپیلت نوعی از کولرهای گازی هستند که در فصل تابستان و حتی زمستان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین منظور باید نسبت به سلامت و صحت کارکرد آن بسیار حساس باشید. اسپیلت اغلب در فصل تابستان به عنوان وسیله سرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در برخی از مدل‌ها، اسپیلت قابل گرمایشی نیز دارد. بنابراین در مکان‌هایی که محدودیت استفاده از گاز وجود دارد، برای گرمایش از اسپیلت استفاده می‌شود. بنابراین سرویس‌های دوره‌ای برای افزایش طول عمر اسپیلت بسیار حائز اهمیت است. همچنین این کار به افزایش راندمان دستگاه نیز بسیار کمک خواهد کرد. پس از آنکه تصمیم به سرویس اسپیلت خود گرفته‌اید باید بدانید قیمت سرویس اسپیلت در کرج چقدر است؟ به طور کل در فرایند سرویس چه کارهایی انجام می‌شود؟ بهترین زمان سرویس اسپیلت چه زمانی است؟ در این بخش از مقاله گروه فنستا سعی می‌کنیم به این سوالات پاسخ دهیم.

قیمت سرویس اسپیلت در کرجسرویس اسپیلت یعنی چه؟

معمولا از اسپیلت تنها در زمان‌های خاصی در سال استفاده می‌شود. به همین دلیل ممکن است بخش‌هایی از آن دچار فرسودگی گردد. همچنین گرد و غبار نیز می‌تواند در عملکرد اسپیلت تاثیر منفی بگذارد. بنابراین به اقداماتی که توسط سرویس‌کار انجام می‌شود تا اسپیلت برای یک دوره جدید آماده شود سرویس گفته می‌شود. این اقدامات شامل شستشوی بخش‌های اسپیلت، تمیز کردن فیلترها و تعویض قطعات معیوب می‌گردد. میزان کاری که در هر بخش توسط سرویس‌کار انجام می‌شود بر قیمت سرویس اسپیلت در کرج تاثیرگذار خواهد بود.

به چه دلیل باید اسپیلت را سرویس کرد؟

اسپیلت‌ها جزو لوازم خانگی پر مصرف هستند. همچنین در زمان کارکرد، مدت زمان استفاده مداوم آن بسیار بالاست. به همین دلیل ممکن است در طول دوره دچار ایراداتی شوند که در زمان استفاده مشخص نشوند. بنابراین باید قبل از شروع به کار در دوره جدید، این مشکلات را برطرف کرد. بدیهی است یک دستگاه با شرایط استاندارد، کارایی بهتری نیز خواهد داشت. از مهم‌ترین دلایل سرویس اسپیلت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از بین بردن بوی نامطبوع اسپیلت: این مشکل که در زمان خاموشی دستگاه در اثر رطوبت بوجود می‌آید را می‌توان براحتی با سرویس اولیه برطرف کرد.
  • کاهش مصرف برق: تمیز کردن فیلترهای دستگاه، باعث گردش بهتر هوا می‌گردد، بنابراین مصرف برق آن نیز کاهش خواهد یافت.
  • افزایش میزان باد و خنک کنندگی دستگاه: سرویس مانند یک موتور محرک برای دستگاه عمل می‌کند که می‌تواند راندمان اسپیلت را به راحتی بالا ببرد.
  • افزایش طول عمر اسپیلت: هر چه اسپیلت با سلامت بیشتری در زمان کاری خود کار کند، قطعاً طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت.
  • بررسی قطعات معیوب: ممکن است یک قطعه به صورت ناقص در حال کار باشد. اما در کارکرد نهایی دستگاه خللی ایجاد نکند. اما این مسئله می‌تواند باعث خرابی بخش‌های دیگر دستگاه شود. بنابراین باید این قطعه شناسایی و با یک قطعه سالم، جایگزین شود.
مطلب پیشنهادی:   تعمیر آبگرمکن ایران شرق

بنابراین هزینه سرویس اسپیلت، با کاهش مصرف برق و کارایی طولانی مدت اسپیلت جبران خواهد شد.

سرویس اسپیلت شامل چه مواردی می‌گردد؟

سرویس اسپیلت شامل بخش‌های متفاوتی است که بسته به نوع اسپیلت اندکی با هم متفاوت است. در واقع قیمت سرویس اسپیلت در کرج به همین بخش‌ها بستگی دارد. اما تعدادی از این کارها در تمامی مدل‌ها مشترک بوده که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد.

  • شستشوی فیلترها: در تمامی مدل‌ها به منظور محافظت از اسپیلت در برابر گرد و غبار، از فیلتر استفاده می‌شود. ذرات معلق در هوا به این فیلترها چسبیده و وارد اسپیلت نمی‌شوند. منافذ ورودی فیلترها پس از مدتی بسته شده و هوا به سختی وارد دستگاه می‌شود. بنابراین شستشوی آن‌ها کمک بسیار زیادی به اسپیلت خواهد کرد.
  • تست و شارژ مجدد گاز دستگاه: فشار و میزان گاز اسپیلت، سنجیده می‌شود. اگر دستگاه گاز کم کرده باشد، ابتدا باید نسبت به وجود نشتی آن‌را مورد بررسی قرار داد. سپس گاز دستگاه را با توجه به مدل و گاز مورد استفاده، شارژ کرد. اختلاف قیمت سرویس اسپیلت در کرج به این مورد بسیار بستگی دارد. ممکن است برخی از سرویس‌کاران، قیمت کار خود را بدون در نظر گرفتن شارژ گاز ارائه دهند. شارژ گاز اسپیلت، جزو اقدامات گران‌قیمت محسوب می‌شود و انجام آن در قیمت نهایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
  • بررسی اتصالات الکتریکی بین موتور و پنل اپراتور: همانطور که می‌دانید، دو بخش اسپیلت از طریق لوله‌های مسی و کابل‌های برق با هم ارتباط دارند. از آنجایی که این اتصالات در فضای باز قرار دارند در معرض باران، سرما و گرما قرار دارند. به همین دلیل ممکن است پس از مدتی سولفاته شده و یا دچار پوسیدگی شوند. بنابراین سرویس‌کار باید این اتصالات را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کند.
  • بررسی سنسورهای اسپیلت: شیوه کاری اسپیلت به این صورت است که در صورت رسیدن دمای محیط به دمای مورد نظر، خاموش می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سنسورهای روی پنل اپراتور، دمای محیط را به درستی اندازه‌گیری کند. بنابراین سلامت این سنسورها بر نحوه کارکرد اسپیلت تاثیر مستقیم دارد.
  • بازدید ظاهری: کندانسور دستگاه، یک قطعه بسیار سنگین است که با پیچ بر روی پایه آن وصل می‌شود. همچنین پنل اپراتور بر روی دیوار و پایه آن نصب می‌شود. ممکن است در طولانی مدت، این پایه‌ها دچار ایراد شده و کندانسور و پنل، در جای خود لق شوند. بنابراین سرویس‌کار باید به طور کامل این موارد را بررسی کند.
  • قیمت سرویس اسپیلت در کرج

چه زمانی باید سرویس اسپیلت را انجام داد؟

از آنجایی که از اسپیلت‌ها معمولا در فصل تابستان استفاده می‌شود توصیه می‌شود در اواخر بهار این‌کار را انجام دهید. البته این مسئله دقیقا به گرمی هوا ربط دارد. چند روز قبل از آنکه اقدام به استفاده از اسپیلت کرده‌اید باید نسبت سرویس آن اقدامات لازم را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر اجاق‌ گاز

سخن پایانی

شاید در وهله اول به نظر برسد که سرویس اسپیلت یک هزینه اضافه بر روی دوش شما خواهد گذاشت. اما تجربیات متخصصین گروه فنستا خلاف این مسئله را ثابت کرده است. متخصصین ما در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و شیراز سرویس اسپیلت را در محل شما انجام می‌دهند. نتیجه این اقدام رضایت بیشتر مشتریان در استفاده بهینه از اسپیلت بوده است. به همین منظور می‌توانید بهترین قیمت سرویس اسپیلت در کرج را از ما بخواهید. این مبلغ بسته به میزان فعالیت و محل شما متغیر خواهد بود.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *