بهترین قیمت دوربین مدار بسته در شیراز

دوربین مداربسته به مجموعه دوربین‌هایی گفته می‌شود که به اهداف نظارتی در یک محیط مشخص به کار برده می‌شود. از دوربین مداربسته در محیط‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شود و با توجه به محیط، مدل و نوع آن تفاوت دارد.  به طور کلی دوربین‌ها به سه دسته آنالوگ، دیجیتال و تحت شبکه یا IP تقسیم می‌شوند. البته دسته اول به دلیل داشتن تکنولوژی قدیمی، تقریبا منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در این بخش از مقالات آموزشی گروه فنستا به توضیحاتی در خصوص دوربین مدار بسته خواهیم پرداخت. سعی می‌کنیم در مورد انواع دوربین مدار بسته، شباهت‌ها و تفاوت‌ها و کاربرد هر یک، توضیحاتی را ارائه دهیم. به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین قیمت دوربین مدار بسته در شیراز را با توجه به نیاز خود پیدا کنید.

ساختمان دوربین مدار بسته

در تمامی دوربین‌ها ما شاهد یک ساختار کلی هستیم که از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

  • بدنه یا کیس دوربین: این بخش از یک قاب فلزی یا پلاستیکی تشکیل شده است که تمامی اجزای دوربین درون آن قرار می‌گیرد. این بدنه باید در برابر نفوذ آب و گرد و غبار کاملا عایق باشد.
  • بورد و بخش‌های الکترونیکی:‌ این بخش شامل سنسورها و تجهیزات الکترونیکی موجود در دوربین بوده که تقریبا به عنوان مغز دوربین شناخته می‌شود. کابل‌های تصویر و برق نیز به این بخش متصل هستند.
  • لنز: این بخش که بر روی بورد اصلی نصب می‌گردد، به عنوان چشم دوربین محسوب می‌شود. هر چیزی که در دوربین مشاهده می‌کنید، توسط لنز دریافت شده است. بهترین قیمت دوربین مدار بسته در شیراز

تقسیم بندی دوربین‌های مداربسته از نظر شکل ظاهری

اگر می‌خواهید بهترین قیمت دوربین مداربسته در شیراز را بدانید ابتدا باید انواع آن‌را بشناسید. دوربین‌ها فارغ از تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها، از نظر شکل ظاهری نیز به چند دسته تقسیم می‌شوند.

  • دوربین‌های بولت یا پایه دار: این دوربین‌ها که از رایج‌ترین مدل‌ها به شمار می‌روند، بر روی یک پایه نصب می‌شوند. پایه نیز به وسیله پیچ بر روی دیوار یا سقف نصب می‌شود. از طریق پیچ‌های تنظیم بر روی پایه می‌توان دوربین را در زوایای مختلف قرار داد. از این دوربین‌ها بیشتر در فضاهای خارجی استفاده می‌شود.
  • دوربین‌های دام یا گنبدی شکل: همانطور که از اسم آن پیداست این دوربین‌ها به شکل یک گنبد هستند. این دوربین‌ها معمولا در اندازه‌های کوچکتر ساخته می‌شوند و مخصوص فضاهای داخلی هستند.
  • دوربین‌های اسپیددام: به این مدل از دوربین‌ها، دوربین‌های گردان نیز گفته می‌شود. از این دوربین‌ها بیشتر در فضاهای بسیار بزرگ و یا بر سر چهارراه‌ها استفاده می‌شود. قابلیت چرخیدن ۳۶۰ درجه این دوربین، به شما این امکان را می‌دهد تا نقاط کور دوربین را به صفر برسانید. این دوربین‌ها هم قابلیت چرخش خودکار و هم چرخش دستی را دارند.
  • دوربین‌های مینیاتوری: این دوربین‌ها بسیار کوچک بوده و به عنوان دوربین‌های مخفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مطلب پیشنهادی:   نکات مهم برای کار با ماشین ظرفشویی

مقایسه دوربین AHD و تحت شبکه یا IP

در ساختار تصویر این دو دوربین عملا تفاوتی وجود ندارد. همچنین کیفیت هر دو دوربین بر اساس مگاپیکسل سنجیده می‌شود. اما تفاوت‌هایی با هم دارند ک در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

  • اولین تفاوت در کابل‌های انتقال تصویر است. در دوربین‌های AHD از کابل‌های کواکسیکال استفاده می‌شود. اما در دوربین‌های IP از کابل شبکه که به مراتب سرعت بالاتری دارد استفاده می‌شود.
  • رزولوشن دوربین: دوربین‌های IP، تا ۳۰ مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کنند. اما این عدد در دوربین‌های AHD تنها ۸ مگاپیکسل است.
  • قابلیت POE: دوربین‌ها برای روشن شدن نیاز به برق دارند. از طریق این قابلیت می‌توان برق را از طریق کابل شبکه تامین کرد. اما در حالت AHD باید برای برق نیز سیم کشی جداگانه انجام گیرد.
  • قابلیت‌های جانبی: در دوربین‌های IP‌ می‌توان از هوش مصنوعی استفاده کرد. قابلیت‌هایی نظیر تشخیص چهره را تنها می‌توان در این مدل از دوربین‌ها استفاده کرد.
  • دوربین‌های AHD به دلیل کیفیت پایین‌تر، نیاز به فضای کمتری برای ذخیره‌سازی تصاویر دارند.
  • از نظر قیمت دوربین‌های AHD ارزانتر بوده و اقتصادی‌تر هستند. همچنین نصب آن‌ها راحت‌تر انجام شده و نیاز به تخصصی بالایی ندارند.

این موارد تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های دوربین مدار بسته است. بهترین قیمت دوربین مداربسته در شیراز به تمامی این موارد بستگی دارد. بنابراین نباید به تنهایی قیمت را به عنوان پارامتر خرید خود در نظر بگیرید.

  • بهترین قیمت دوربین مدار بسته در شیراز

قیمت نصب دوربین مدار بسته

برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، نصب دوربین مدار بسته جزو کارهای بسیار تخصصی است. نصب دوربین الزاماً اتصال دوربین به دیوار نیست. یک نصاب خود باید بتواند زوایای مناسبی را برای هر دوربین پیدا کند. آرایش دوربین‌ها باید به شکلی باشد تا با کمترین نقطه کور مواجه باشید. در ادامه به پارامترهایی که بر اساس آن قیمت نصب دوربین محاسبه می‌گردد اشاره خواهیم کرد.

  • تعداد دوربین: بدیهی است هر چه تعداد دوربین بیشتر باشد هزینه تمام شده نصب برای شما بیشتر خواهد بود.
  • نوع دوربین: در دوربین‌های AHD فقط کافی است تا کابل تصویر را به DVR متصل کنید. به این ترتیب اگر باقی اتصالات درست باشد، تصویر را بر روی مانیتور مشاهده خواهید کرد. اما در دوربین‌های IP، باید یک سری تنظیمات اولیه را روی دوربین انجام دهید. به همین دلیل هزینه نصب دوربین‌های IP اندکی از سایر دوربین‌ها بیشتر خواهد بود. برای داشتن بهترین قیمت دوربین مدار بسته در شیراز باید این مورد بخصوص را حتما در نظر داشته باشید.
  • محل نصب: در مکان‌های بزرگ مانند سوله‌ها، کارخانه‌ها و زمین‌های بزرگ، می‌بایست دوربین را در ارتفاع بالاتری نصب کرد. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا فضای بسیار بیشتری را با هر دوربین پوشش دهید. به همین دلیل کار در ارتفاع هزینه نصب را بالاتر خواهد برد. در برخی موارد نیاز هست تا دوربین‌ها را بر روی دکل‌ها مخصوصی نصب کنید. هزینه نصب این مورد نیز جدا محاسبه خواهد شد.
  • متراژ کابل‌کشی: هر چه دوربین‌ها از دستگاه DVR دورتر باشند، نیاز به کابل بیشتری وجود دارد. همین مسئله نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود.
مطلب پیشنهادی:   نکات مهم برای خرید ماشین ظرفشویی

سخن پایانی

فروش و نصب دوربین مداربسته نیز مانند سایر خدمات گروه فنستا توسط متخصصین زبده انجام می‌گیرد. به منظور مشاوره در خصوص بهترین قیمت دوربین مداربسته در شیراز می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید. گروه فنستا کلیه امور خدماتی شما را در شهرهای تهران، کرج، شیراز و اصفهان در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *