تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج

تعمیر اجاق گاز رومیزی در شهر کرج

اجاق گاز، مانند بسیاری از لوازم خانگی در تمامی آشپزخانه‌ها یافت می‌شود. از اجاق گاز برای پخت و پز استفاده می‌شود. بنابراین جزو لوازم بسیار پر کاربرد به شمار می‌روند. به همین دلیل انتخاب یک اجاق گاز مناسب، بسیار مهم است. اجاق گازها از نظر شکل به سه دسته، مبله، کشویی و صفحه‌ای یا رومیزی تقسیم می‌شوند. ساز و کار تمامی اجاق گازها، کاملا شبیه به هم می‌باشد و برای پخت غذا از آن استفاده می‌شود. با توجه به کارکرد اجاق گاز اهمیت آن در منزل کاملا مشخص است. بنابراین باید نسبت به کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. در این بخش از مقالات آموزشی گروه فنستا، به معرفی انواع اجاق گاز خواهیم پرداخت. علائم خرابی و نحوه تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج را با هم مرور می‌کنیم.

انواع اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج

  • اجاق گاز مبله: در بالای این مدل از اجاق‌ها که بیشترین طرفدار را دارند، شعله گاز و در پایین آن فر قرار دارد. این مدل‌ها در ابتدا تنها دارای یک شعله بود که به مرور تا ۴ یا ۵ شعله افزایش پیدا کرد. از نکات منفی در مورد این مدل از اجاق‌ها، سنگین و حجیم بودن آن‌هاست. حمل و نقل آن بسیار سخت بوده و بسیار جاگیر هستند. به همین دلیل در ساختمان‌هایی با متراژ پایین چندان از آن‌ها استفاده نمی‌شود.
  • اجاق گاز کشویی: این مدل از اجاق‌ها، در واقع نوعی اجاق گاز مبله به شمار می‌روند. فضای فر در این مدل‌ها، به صورت جداگانه طراحی شده است. به همین دلیل می‌توان به طور همزمان برای پختن دو غذای مختلف، از دو بخش مجزای آن استفاده کرد. این مدل از اجاق گازها به دلیل طراحی بروزتر نسبت به اجاق‌های مبله، از زیبایی بیشتری برخوردار هستند.
  • اجاق گاز صفحه‌ای یا رومیزی: در واحدهای کوچک، باید از کمترین فضا بیشترین استفاده را کرد. بنابراین نصب گاز رومیزی یا صفحه‌ای بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های نقلی خواهد بود. در ساخت این اجاق‌ها از متریال‌های مختلفی همچون شیشه، استیل و حتی سرامیک استفاده می‌شود. این دسته از اجاق‌ها، از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نظیر هشدار سوختن غذا، تایمر و نظیر این‌ها بهره می‌برند. تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج شامل انواع اجاق گازها می‌شود. بنابراین در صورت مشاهده خرابی اجاق گاز حتما با متخصصین گروه فنستا تماس بگیرید. در ادامه علائم خرابی اجاق گازها را با هم مرور خواهیم کرد.
مطلب پیشنهادی:   سرویس کولر گازی

علائم خرابی اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج

اگر بصورت روزانه از اجاق گاز استفاده می‌کنید باید بدانید که خرابی دستگاه چه تبعاتی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید با نشانه‌های خرابی آن آشنا باشید. ممکن است برخی از این خرابی‌ها در عملکرد کلی اجاق گاز خللی ایجاد نکند. اما می‌‌تواند در دراز مدت آسیب جدی به دستگاه وارد کند. بنابراین باید نشانه‌ها را دنبال کرده و به دنبال رفع و تعمیر آن باشید.

  • روشن نشدن مشعل اجاق گاز: رایج‌ترین خرابی اجاق گاز روشن نشدن مشعل آن است. اولین علت آن نیز، ورود تکه‌های غذا و چربی‌های حاصل از طبخ، به مسیر جریان گاز است. بنابراین بایستی سر مشعل را برداشته و مجراهای داخلی آن را با استفاده از دستمال تمیز کنید. در صورت لزوم می‌توانید از مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید.
  • استشمام بوی گاز در زمان خاموشی اجاق: این مشکل بسیار خطرناک است. به همین دلیل ابتدا جریان اصلی گاز را قطع کرده و سپس با یک تعمیرکار تماس بگیرید. برای تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج می‌توانید به سایت گروه فنستا مراجعه کرده و مشکل خود را ثبت کنید. همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل شما حاضر خواهند بود.
  • روشن نشدن یکی از شعله‌ها: اگر تمامی شعله‌های اجاق گاز بغیر از یکی روشن می‌شوند باید نازل و فندک آن را بررسی کنید.
  • جرقه نزدن فندک اجاق گاز: فندک اجاق گازهای امروزی، برقی هستند. اگر فندک عمل نمی‌کند، ابتدا برق دستگاه را بررسی کنید. شکستگی فندک در اثر ضربه نیز، می‌تواند یکی دیگر از عوامل خرابی فندک اجاق گاز باشد.
  • دود کردن اجاق گاز: همانطور که می‌دانید سوختن گاز طبیعی کاملا بدون دود است. بنابراین دود کردن اجاق گاز کاملا غیر عادی است. اما اگر اجاق را تازه خریداری کردید، ممکن روغن‌های عایق دستگاه در حال سوختن باشند. این مشکل پس از مدتی خود به خود رفع خواهد شد. اما اگر اجاق گاز قدیمی است ممکن است این دود ناشی از سوختن چربی‌های مانده بر روی دستگاه باشد. با تمیز کردن قسمت‌های مختلف اجاق، این دود نیز از بین خواهد رفت.
  • تغییر رنگ شعله اجاق گاز: در حالت استاندارد شعله اجاق گاز باید کاملا آبی باشد. بنابراین هر تغییر رنگی در اجاق گاز را باید جدی بگیرید. این مشکل می‌تواند به دلیل تنظیم نبودن گاز و هوا در دستگاه شما باشد. برای حل آن نیاز به تعمیر گاز رومیزی در کرج دارید. با یک متخصص تماس گرفته تا اجاق گاز را برای شما تنظیم کند. البته ممکن است آلودگی ناشی از غذا هم علت بروز این مشکل باشد. بنابراین ابتدا شعله ها را تمیز کنید شاید تغییر رنگ شعله برطرف شود.
  • برق گرفتگی از طریق لمس بدنه: این حالت به سیستم برق رسانی اجاق گاز بستگی دارد. از آنجایی که برق‌گرفتگی بسیار خطرناک است ابتدا دستگاه را از برق بکشید و سپس با یک متخصص تماس بگیرید.
  • روشن شدن شعله با صدای زیاد: اگر در زمان روشن شدن اجاق گاز، صدای نابه‌هنجاری به گوش می‌رسد، حتما آن‌را جدی بگیرید. این مشکل به دلیل عدم تنظیم هوا و گاز بوده و نیاز به یک متخصص برای رفع آن دارید.
مطلب پیشنهادی:   تعمیر اسپیلت الجی

سخن پایانی

اجاق گاز جزو جدا نشدنی آشپزخانه ماست. ما بصورت روزانه و هر روز چند نوبت از آن استفاده می‌کنیم. در صورت خرابی اجاق گاز، اگر دانش فنی دارید می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید. اگر تلاش کردید و باز هم به تعمیر اجاق گاز رومیزی در کرج پیدا کردید یک راه حل ساده دارید. وب‌سایت و اپلیکیشن گروه فنستا به منظور ارتباط شما عزیزان با متخصصین ما طراحی شده است. در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید در خواست خود را ثبت کنید. همکاران ما در کمترین زمان ممکن ضمن تماس و هماهنگی با شما در محل شما حاضر خواهند بود. گروه فنستا در شهرهای تهران، کرج، شیراز و اصفهان، کلیه خدمات لوازم خانگی را در محل شما ارائه می‌دهد. کیفیت خدمات و تامین قطعات مورد نیاز از طرف گروه فنستا ضمانت می‌گردد.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *