تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج

تعمیر اجاق گاز صنعتی در شهر کرج

به طور کلی اجاق گازها به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند. همانطور که از نام دسته اجاق گازهای خانگی پیداست در منازل از آن استفاده می‌شود. اجاق گازهای صنعتی در رستوران‌ها، آشپزخانه‌های بزرگ و کترینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع اجاق‌ها، می‌توان علاوه بر گاز طبیعی، از گازهای متان، پروپان نیز استفاده کرد. پس از اتصال مخزن سوخت به این مدل اجاق‌ها، می‌توان به راحتی برای پخت و پز از آن استفاده کرد. اجاق گاز صنعتی، به منظور پخت غذاهایی با حجم زیاد، ساعات کاری بالا و خاموش و روشن شدن‌های فراوان طراحی شده است. بنابراین این نحوه استفاده در سلامت اجاق گاز تاثیر چندانی ندارد. بدنه اجاق گاز صنعتی از استیل یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود. این بدنه به اجاق این امکان را می‌دهد تا در برابر ضربه و حرارت بالا مقاوم باشد. همچنین شستشو و نظافت آن را آسان می‌کند. شعله‌های اجاق گاز صنعتی از حرارت بالاتری نسبت به اجاق خانگی برخوردار است. به همین دلیل در زمان استفاده از آن باید این مسئله را حتما مد نظر قرار دهید. در زمان خرید اجاق گاز صنعتی، بایستی نکاتی را رعایت کنید که در ادامه مرور خواهیم کرد. علائم و خرابی‌های آن را ذکر می‌کنیم و راه‌های حل مشکل را ارائه خواهیم داد. قبل از هر چیز این را بدانید که تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج یک کار کاملا تخصصی است. به همین دلیل در زمان بروز مشکل حتما با یک تعمیرکار مشورت کنید.

انواع اجاق گاز صنعتی

تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرجاجاق‌ گازهای صنعتی را از چند طریق می‌توان تقسیم بندی کرد. اما به طور کلی به سه دسته رومیزی، صفحه‌ای و میله‌ای تقسیم می‌شود. همچنین استفاده از اجاق برقی نیز بسیار رواج دارد، بنابراین می‌توان به دو دسته گازی و برقی نیز تقسیم کرد. اجاق‌های برقی معمولاً برای مکان‌ها کوچکتر و مصارف کمتری استفاده می‌شوند. حرارت و شعله اجاق‌های گازی بسیار بیشتر از برقی است. بنابراین اگر میزان پخت و پز رستوران یا آشپزخانه شما بالاست بهتر است از مدل گازی استفاده کنید. می‌توانید علاوه بر تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج، تعمیر اجاق‌های برقی را نیز به متخصصین گروه فنستا بسپارید.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین لباسشویی پارس

مهمترین نکات در زمان خرید اجاق گاز صنعتی

 

اگر تصمیم به راه‌اندازی یک کسب و کار در زمینه تهیه غذا دارید، ممکن است به فکر خرید اجاق گاز صنعتی بیفتید. اما باید بدانید قبل از خرید چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. در ادامه چند نکته مهم در این خصوص را با هم مرور خواهیم کرد.

  • ابتدا وسعت کار خود را بسنجید. آیا به طور کلی شما نیاز به خرید یک اجاق گاز صنعتی دارید یا خیر. اگر جواب مثبت است باز هم باید اجاقی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.
  • اجاق گازهای صنعتی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. بالطبع هر یک شکل و ابعاد مختلفی دارند. بنابراین باید فضای در نظر گرفته خود برای آشپزخانه را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید اجاق گاز صنعتی کنید.
  • نوع کاربری یکی دیگر از پارامترهای مهم در انتخاب اجاق گاز صنعتی است. به عنوان مثال، اجاق گاز پخت پیتزا با اجاق گاز پخت ساندویچ کاملا متفاوت است. بنابراین حتما باید حیطه کاری خود را در نظر بگیرید.
  • ترجیحا سعی کنید اجاق گازهایی با کیفیت بالا را تهیه کنید. به این شکل ممکن است متحمل هزینه بیشتر شوید ولی از تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج مصون خواهید ماند. شما قصد دارید از اجاق در بازه‌های زمانی طولانی مدت استفاده کنید، بنابراین یک جنس بی‌کیفیت نمی‌تواند پاسخ‌گوی شما باشد.

پیشنهاد می‌گردد برای خرید اجاق گاز صنعتی، وسواس بیشتری به خرج دهید. با متخصصین امر مشورت کرده و از سایرین کمک بگیرید. سه رکن اصلی هر آشپزخانه که شامل یخچال، سینک و اجاق گاز می‌شود را جدی بگیرید. انتخاب اشتباه در خرید هر یک از این سه کالا، می‌تواند کسب و کار شما را با چالش مواجه کند. در همین خصوص می‌توانید با همکاران ما در گروه فنستا مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر پکیج در گوهردشت

نشانه‌های خرابی اجاق گاز صنعتی

تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج

برای هر مدل از اجاق، ممکن است یک سری مشکلات خاص بوجود بیاید. اما از آنجایی که ساختمان کلی اجاق‌ها با هم یکسان است، خرابی‌های مشترکی نیز با هم دارند. برخی از این مشکلات، رایج‌تر بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. مجدداً تاکید می‌گردد تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج کاملاً تخصصی بوده و باید توسط افراد با تجربه انجام گیرد. بنابراین در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، حتما با متخصصین گروه فنستا تماس بگیرید.

  • عدم شعله یکنواخت: حرارت شعله به طور مساوی در زیر ظرف تقسیم نشده، بنابراین غذا به طور یکنواخت پخته نمی‌شود.
  • گرم نشدن اجاق گاز: در مدل‌های برقی که از المنت استفاده می‌شود، بخشی از صفحه اجاق، گرم نمی‌شود. در این صورت باید صفحه روی اجاق باز شده و المنت معیوب تعویض گردد.
  • درب اجاق گاز به خوبی بسته نمی‌شود: در این حالت از حرارت از داخل اجاق گاز خارج شده و غذا به خوبی گرم نمی‌شود. خرابی لولای درب، واشرهای دور آن و همچنین فرسودگی درزگیر می‌تواند از علت‌های این مشکل باشد. اگر با تعویض درزگیرها و لولا‌ها مشکل حل نشد بایستی درب اجاق گاز را تعویض کنید.
  • جرقه زدن فندک در زمان روشن بودن اجاق: در زمانی که مشعل اجاق روشن است، باز هم فندک عمل کرده و جرقه می‌زند. این مشکل به دلیل حرارت بالا و آسیب رسیدن به فندک اتفاق می‌افتد. عیب در سیم‌کشی داخلی اجاق گاز و شل بودن کویل دستگاه می‌‌تواند باعث بروز این مشکل بشود.
  • روشن نشدن شعله: اگر تمامی اتصالات نظیر برق و گاز را بررسی کرده‌اید ولی باز شعله روشن نمی‌شود یک مشکل بزرگ دارید. در این صورت ممکن است گرفتگی لوله‌های زیر مشعل، باعث این مشکل شود. باید دستگاه توسط یک متخصص باز شده و بررسی گردد.
  • روشن نماندن اجاق گاز: مشعل را روشن می‌کنید ولی پس از چند ثانیه خاموش می‌شود. خرابی ترموکوپل علت این اتفاق می‌باشد.
مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات

سخن پایانی

در این مقاله با انواع و مشکلات اجاق‌گازهای صنعتی آشنا شدیم. تعمیر اجاق گاز صنعتی در کرج توسط متخصصین گروه فنستا در محل شما انجام خواهد شد. گروه فنستا در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و شیراز، کلیه خدمات لوازم خانگی و صنعتی را در محل شما ارائه می‌دهد. در زمان بروز مشکل ما در کنار شما خواهیم بود.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *