پکیج بوتان بخریم یا ایران رادیاتور

پکیج بوتان بخریم یا ایران رادیاتور و کدام بهتر است

از مرسوم‌ترین راه‌های تامین گرمایش و آب گرم مصرفی منازل استفاده از پکیج است. این دستگاه به دلیل حجم پایین و بازدهی بالا بسیار محبوب است. شما با انتخاب یک پکیج مناسب هم می‌توانید گرمایش ساختمان را تامین کنید. همچنین می‌توانید نیاز خود را به آب گرم مصرفی را پاسخگو باشید. بنابراین انتخاب یک پکیج مناسب بسیار حیاتی است. برای آنکه بتوانید یک خرید مناسب داشته باشید باید ویژگی‌های یک پکیج خوب را بدانید. بوتان و ایران رادیاتور از معروف‌ترین برندهای موجود در بازار ایران هستند. خرید هر یک از این دو پکیج می‌تواند پاسخ‌گوی شما باشد. اما اینکه پکیج بوتان بخریم یا ایران رادیاتور خود نیز می‌تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله سعی می‌کنیم ابتدا خصوصیات یک پکیج مناسب را شرح دهیم. سپس مزایا و معایب احتمالی هر دو برند را شرح می‌دهیم. در پایان تصمیم با شما خواهد بود که کدام پکیج را انتخاب کنید.

مشخصات یک پکیج خوب

پکیج بوتان بخریم یا ایران رادیاتور

برای آنکه بتوانید یک خرید خوب داشته باشید باید یک سری نکات را در نظر بگیرید. فارغ از آنکه از چه شرکتی خرید می‌کنید، باید بدانید پکیج خوب چه خصوصیاتی دارد. در ادامه سعی می‌کنیم به طور خلاصه اصلی ترین پارامترهای یک پکیج خوب را معرفی کنیم.

  • بازدهی بالا: بازدهی به معنی آن است که دستگاه به ازای هر میزان انرژی‌ای که مصرف می‌کند چه میزان توان تولید می‌کند. در پکیج به میزان آب گرم تولیدی در واحد زمان، بازدهی پکیج گفته می‌شود. بر روی پکیج‌ها برچسب مصرف انرژی نمایشگر میزان بازدهی پکیج است. هر چه درجه پکیج رتبه بالاتری داشته باشد نشان دهنده بازدهی بالاتر پکیج است. بنابراین باید پکیجی را انتخاب کنید که از درجه بالاتری برخوردار باشد.
  • کارکرد بدون نوسان فشار: پکیج‌ها باید قادر باشند تا با هر فشار آب به کار خود ادامه دهند. این قابلیت در طولانی مدت کاملا مشهود بوده و به تداوم تولید آب گرم کمک خواهد کرد.
  • مجهز بودن پکیج به دودکش‌های دو جداره: این قابلیت در زمانی که پکیج را در فضای بسته نصب می‌کنید بسیار کاربرد دارد. بنابراین با توجه به محل نصب باید این قابلیت را نیز در نظر بگیرید.
  • قابلیت کنترل کننده پمپ پکیج: در ساختار پکیج و به منظور گردش بهتر آب در شوفاژ از پمپ استفاده می‌شود. پکیج باید بتواند به طور خودکار عملکرد پمپ را کنترل کند و در صورت نیاز آن را تنظیم کند.
  • مجهز بودن به عیب یاب اتوماتیک: با پیشرفت تکنولوژی و ساخت پکیج‌های هوشمند، دستگاه‌ها می‌توانند عیب را شناسایی کرده و نمایش دهند. امروزه اغلب پکیج‌ها دارای نمایشگر هستند. اگر پکیج از این سیستم پشتیبانی کند، در زمان خرابی، علت خرابی را بر روی نمایشگر نشان می‌دهد. این امر در بر طرف کردن مشکل، بسیار حائز اهمیت است.
  • تک مبدل یا دو مبدله بودن پکیج: در پکیج‌ها یک مبدل برای گرمایش و دیگری برای آب گرم مصرفی وجود دارد. بزرگترین مزیت پکیج دو مبدله این است که نسبت به تک مبدل، دیرتر دچار رسوب و گرفتگی خواهد شد.
  • فن دار یا بی فن بودن پکیج: محفظه احتراق پکیج‌ها کاملا بسته است. گازهای ناشی از شعله پکیج، باید از طریق دودکش خارج شود. این فن‌ها در مسیر دودکش قرار گرفته و به خروج گازهای سمی کمک می‌کند. اما گردش فن اندکی صدای پکیج را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر پکیج را در محیط داخلی آپارتمان نصب می‌کنید باید این موضوع را مد نظر داشته باشید. پکیج فن‌دار را می‌توانید در فضای باز و حتی در معرض باد نیز نصب کنید. زیرا بادهای شدید نیز نمی‌تواند باعث خاموشی شعله پکیج گردد.
مطلب پیشنهادی:   رسوب گیری پکیج یعنی چه؟

مقایسه دو پکیج بوتان و ایران رادیاتور

پکیج بوتان بخریم یا ایران رادیاتور

پس از مرور مشخصات عمومی پکیج‌ها، به طور موردی آن‌ها را بررسی می‌کنیم. دو برند بوتان و ایران رادیاتور از محبوبترین برندهای موجود در بازار ایران هستند. تقریباً تمامی محصولات این دو شرکت موارد بالا را رعایت می‌کنند. امیدواریم در انتهای این مقاله بتوانید تصمیم بگیرید که پکیج بوتان بخریم یا ایران رادیاتور.

  • قیمت: به هر حال این آیتم یکی از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب هر لوازم خانگی به شمار می‌رود. به طور کلی، پکیج‌های ایران رادیاتور تا حدودی قیمت مناسب‌تری نسبت به پکیج‌های بوتان دارد. ایران رادیاتور توانسته است تا کلیه مواد اولیه را در داخل کشور تامین کند. به همین دلیل برای مصرف کننده ارزان‌تر تمام می‌شود.
  • پکیج‌های تولید شده توسط ایران رادیاتور که مربوط به سال‌های قبل از ۹۰ هستند، از هیدرولیک ست برنجی بهره می‌برند. در پکیج بوتان از هیدرولیک ست پلاستیکی یا باکالیت استفاده می‌شود. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید پکیج را در فضای سرد نصب کنید. در این حالت تغییر دما به هیدرولیک دستگاه آسیبی وارد نمی‌کند.
  • طراحی بهینه: پکیج ایران رادیاتور به گونه‌ای طراحی شده است که اجزای اصلی دستگاه به شکل بهتری در کنار هم قرار بگیرد. این مسئله در زمان سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات کاملاً مشهود است.
  • آب‌بندی صحیح و اصولی: آب‌بندی پکیج‌های بوتان، با وسواس خاصی انجام شده است. کمتر پکیجی از این برند وجود دارد که دچار نشتی شده باشد.
  • کیفیت قطعات: با توجه به تجربیات متخصصین گروه فنستا، پکیج بوتان از قطعات با کیفیت‌تری در پکیج‌های خود استفاده کرده است. به همین دلیل می‌تواند خرابی‌های بسیار کمتری را به خود ببیند.
  • هزینه سرویس: هر چه کیفیت قطعات پکیج بالاتر باشد، هزینه تعویض یا تعمیر آن بیشتر خواهد بود. از آنجایی که قطعات پکیج بوتان از کیفیت بالاتری برخوردار است، بنابراین هزینه سرویس آن نیز بیشتر می‌شود.
مطلب پیشنهادی:   پکیج چیست؟

سخن پایانی

همواره موارد دیگری نیز در مقبولیت یک برند تاثیرگذار است. خدمات پس از فروش، تعداد نمایندگی و تجربیات سایر مصرف کنندگان از این دست می‌باشند. بایستی ابتدا نیاز خود را سنجیده و موارد گفته شده را با آن مطابقت دهید. پس از آنکه تصمیم گرفتید پکیج بوتان بخریم یا ایران رادیاتور به یکی از نمایندگی‌های این دو شرکت مراجعه کنید. همواره سعی کنید خرید خود را از نمایندگی‌های مجاز انجام دهید تا از خدمات پس از فروش آن آسوده خاطر باشید. همچنین می‌توانید به منظور نصب دستگاه با متخصصین گروه فنستا ارتباط برقرار کنید. گروه فنستا در شهرهای شیراز، تهران، کرج و شیراز، آماده انجام کلیه خدمات منزل، در محل شما هستند. به وب سایت یا اپلیکیش گروه فنستا مراجعه کرده و درخواست خود را با ما در میان بگذارید.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *