مهمترین تفاوت یخچال‌های ایرانی و خارجی

مهمترین تفاوت یخچال‌های ایرانی و خارجی

یخچال‌ها امروزه یک عضو جدا نشدنی از زندگی روزانه ما به شمار می‌روند. استفاده از این دستگاه، آنقدر عادی شده است که شاید به چشم نیاید. زمانی عدم وجود یخچال را درک خواهیم کرد که به هر دلیلی از کار بیفتد. آن وقت خواهیم فهمید که نگهداری از مواد غذایی در محیط خانه چه مشکلاتی را در پی دارد. اغلب مواد غذایی برای آنکه سالم بمانند باید در دمایی پایین نگهداری شوند. این امر تنها از طریق استفاده از یخچال امکان‌پذیر خواهد بود. یخچال‌ها امروزه در برندها و شکل‌های گوناگون تولید می‌شوند. در بازار ایران، برندهای ایرانی و غیر ایرانی متنوعی به فروش می‌رود. قطعا در زمان خرید به این سوال برخورده‌اید که مهمترین تفاوت یخچال‌های ایرانی و خارجی چیست؟ سعی می‌کنیم در این بخش از سایت گروه فنستا به این سوال پاسخ دهیم. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید انتخاب درستی در زمان خرید داشته باشید.

یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از هر چیز بدانید یخچال، یک دستگاه برقی برای ایجاد یک فضای خنک و سرد برای سالم نگه‌داشتن غذا می‌باشد. فضای داخلی یخچال به وسیله عایق‌های حرارتی از فضای بیرون ایزوله می‌گردد. این عایق‌ها باعث می‌شوند تا سرمای تولید شده توسط موتور، به بیرون از یخچال نشت پیدا نکند. ساختمان کلی و نحوه کارکرد تمامی یخچال‌ها کاملا شبیه به هم و یکسان می‌باشد. بنابراین مهمترین تفاوت یخچال‌های ایرانی و خارجی کارکرد آن‌ها نمی‌باشد. فارغ از نوع دستگاه، همه یخچال‌ها وظیفه نگهداری از غذا را برعهده دارند. در ادامه به مزایا و معایب هر یک از برندهای موجود در بازار ایران خواهیم پرداخت.

مطلب پیشنهادی:   نمایندگی مجاز سامسونگ در شیراز

مهمترین تفاوت یخچال‌های ایرانی و خارجی

مزایای یخچال ایرانی

امروزه در ایران شرکت‌های بزرگی همچون، اسنوا، امرسان و الکترو استیل اقدام به ساخت یخچال‌های با کیفیت می‌کنند. اولین مزیت این کار، کاهش قیمت یخچال‌های ایرانی نسبت به محصول مشابه خارجی است. دسترسی آسان به مواد اولیه، عدم وجود ترابری و هزینه‌های گمرک، از دلایل ارزانتر بودن محصولات ایرانی به شمار می‌رود. یکی دیگر از مزیت‌های یخچال‌های ایرانی، وجود نمایندگی‌های متعدد در شهرهای مختلف است. این مسئله به دلیل استفاده از خدمات پس از فروش بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که این محصولات در ایران تولید می‌شوند تامین لوازم یدکی آن نیز بسیار آسانتر است. همچنین هزینه تامین قطعات نیز بسیار کمتر از لوازم خارجی می‌باشد. به طور قطع این تفاوت مهمترین تفاوت یخچال‌های ایرانی و خارجی به شمار می‌رود. همواره شما می‌توانید لوازم یدکی را مستقیما از شرکت سازنده تهیه کنید. مزیت این کار این است که از اصل بودن قطعات اطمینان حاصل می‌کنید. یخچال‌های ایرانی با توجه به آب و هوا و اقلیم ایران ساخته می‌شوند و به همین دلیل عمر طولانی‌تری دارند.

مهمترین تفاوت یخچال‌های ایرانی و خارجی

معایب یخچال‌های ایرانی

اگر بخواهیم منصفانه محصولات ایرانی را با خارجی مقایسه کنیم قطعاً به نتایج جالبی خواهیم رسید. یخچال‌های ایرانی در برابر یخچال‌های خارجی، از موتور ضعیف‌تری برخوردار هستند. ضمن آنکه دینام آن‌ها ضعیف‌تر بوده و عمر کمتری نسبت به موارد مشابه خارجی دارند. البته به مرور و با پیشرفت شرکت‌های ایرانی این معایب در حال برطرف شدن هستند.

مزایای یخچال‌های خارجی

با توجه به کیفیت ساخت یخچال‌های خارجی، این دستگاه‌ها، خرابی بسیار کمتری دارند. به همین دلیل نیاز به تعمیر نداشته و عمر مفید طولانی‌تری دارند. استفاده از تکنولوژی‌های روز که بصورت نوآوری در شرکت‌های خارجی معرفی می‌شود نیز از مزیت‌های یخچال‌های خارجی به شمار می‌رود. به عنوان مثال در برخی از مدل‌ها حافظه‌ای برای تعداد باز و بسته کردن درب یخچال وجود دارد. یخچال می‌تواند با یادگیری الگوی استفاده شما از یخچال، میزان دمای یخچال را بهتر مدیریت کند. امکان یخ زدایی در یخچال‌های خارجی باعث می‌شود تا برفک در محیط یخچال شکل نگیرد. استفاده از آپشن‌های متنوع در یخچال‌های خارجی می‌تواند مهمترین تفاوت یخچال‌های ایرانی و خارجی باشد.

مطلب پیشنهادی:   تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی ال جی

نقاط ضعف یخچال‌های خارجی

اولین نکته تفاوت قیمت مدل‌های ایرانی و خارجی است. هزینه‌های ترابری، گمرک و وجود چندین واسطه، باعث افزایش قیمت مدل‌های خارجی شده است. همین مسئله می‌تواند عامل اساسی در انتخاب و خرید یخچال در بازار باشد. همچنین به دلیل کمبود نمایندگی و تعمیرکار مجاز، خدمات پس از فروش آن نیز ممکن است با چالش همراه باشد. به دلیل تحریم‌ها و کوچ برخی از شرکت‌های لوازم خانگی از کشور، این مسئله می‌تواند در تامین قطعات، تاثیرگذار باشد. به این دلیل که ممکن است در اثر کمبود قطعات، مجبور باشید از شرکت‌های متفرقه قطعه مورد نظر را تهیه کنید. ریسک فیک بودن قطعه در این حالت بسیار زیاد است. در این زمان نه تنها قطعه یدکی، مشکل را برطرف نمی‌کند بلکه به دلیل عدم کارایی، به خرابی دستگاه می‌افزاید. بنابراین تامین قطعات یدکی اصل نیز از مهمترین تفاوت‌های یخچال ایرانی و خارجی به شمار می‌رود.

مقایسه یخچال ایرانی و خارجی

تا اینجا مزایا و معایب هر یک از یخچال‌های ایرانی و خارجی را با هم مرور کردیم. شما باید تمامی موارد را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید نمایید. اولین مسئله، قیمت دستگاه است. میزان بودجه‌ای که برای خرید یخچال اختصاص داده‌اید را با مدل‌های بازار مقایسه کنید. اگر در قیمت‌های برابر به چندین مدل برخورده‌اید بایستی سایر پارامترها را بررسی کنید. ابعاد و ظرفیت یخچال را کاملا با فضا و میزان مصرف خود انتخاب کنید. تعداد نمایندگی و فروشگاه‌های مجاز هر یک از برندها را در محل زندگی خود بررسی کنید. از خدمات پس از فروش برند مربوطه در شهر خود اطمینان حاصل کنید. از تجربیات دیگران استفاده کنید. اصالت کالا و یا فروشگاه مربوطه را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر لباسشویی پاکشوما در شیراز

سخن پایانی

در این مقاله مهمترین تفاوت‌های یخچال ایرانی و خارجی را با هم مرور کردیم. امیدواریم توانسته باشیم در تصمیم‌گیری و خرید به شما کمک کرده باشیم. فارغ از مدل و برند یخچال، بدانید همواره برای نصب، سرویس و تعمیرات به یک متخصص احتیاج دارید. در تمامی ساعات شبانه‌روز متخصصین گروه فنستا در کنار شما هستند. گروه فنستا در شهرهای تهران، شیراز، کرج و اصفهان، خدمات لوازم خانگی را در محل شما ارائه می‌دهد. برای نصب یخچال و همچنین سرویس‌های دوره‌ای می‌توانید با ما در تماس باشید. کافی‌است به وبسایت یا اپلیکیشن گروه فنستا مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. متخصصین ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و در صورت نیاز در محل شما حاضر خواهند شد. امیدواریم از خواندن مهمترین تفاوت‌های یخچال ایرانی و خارجی لذت برده باشید.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *