قیمت تعویض بلبرینگ لباسشویی در کرج

قیمت و هزینه تعویض بلبرینگ لباسشویی در شهر کرج

استفاده مداوم از هر یک از لوازم خانگی، ممکن است باعث خرابی آن دستگاه شود. در این جور مواقع، توجه به علائم و کارکرد آن‌ها بسیار مهم است. ماشین‌های لباسشویی به جزو جدا ناشدنی از منازل ما تبدیل شده‌اند. بنابراین باید نوع رفتار آن‌ها را به طور کامل زیر نظر داشته باشیم. اگر بتوانید با دقت کافی از ماشین لباسشویی استفاده کنید، خواهید فهمید که خود ماشین لباسشویی می‌تواند مشکلاتش را با شما در میان بگذارد!! زمانی که از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید ولی صدای دستگاه بیشتر از حالت عادی است. این زنگ خطر و هشدار جدی از طرف ماشین لباسشویی برای شماست که باید به فکر حل مشکل آن باشید. دستگاه لباس را به خوبی شسته و تحویل می‌دهد اما صدا و لرزش آن از حالت نرمال خارج شده و به اندازه گذشته نیست. در این حالت حتما باید نسبت به رفع این مشکل به ظاهر ساده اقدام کنید. زیرا ممکن است به مشکلات بسیار جدی‌تر و پرهزینه‌تر منجر شود. اولین دلیل بروز این مشکل، عدم کارکرد صحیح بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی است. اینکه بلبرینگ لباسشویی چیست و در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرد را با هم مرور خواهیم کرد. همچنین عوامل تاثیر گذار بر قیمت تعویض بلبرینگ لباسشویی در کرج را بررسی می‌کنیم.

بلبرینگ لباسشویی چیست و در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

بلبرینگ لباسشویی یا اصطلاحاً یاتاقان لباسشویی، قطعه‌ای است که دیگ لباسشویی به واسطه آن حرکت دورانی پیدا کرده و می‌چرخد. این قطعه بسیار مهم، نقش بسیار حیاتی در عملکرد ماشین لباسشویی دارد. ممکن است خرابی اولیه آن کارکرد کلی دستگاه را دچار اختلال نکند، اما می‌تواند به سایر بخش‌ها آسیب برساند. یاتاقان‌ها به دو شکل بلبرینگ و رولبرینگ ساخته می‌شوند. کلیت کار هر دو به یک شکل است و طراحی بسیار ساده‌ای دارند. در بلبرینگ‌ها، قطعه لغزان به شکل ساچمه و در رولبرینگ به شکل رول‌های استوانه‌ای است. به طور کلی مقاومت رولبرینگ‌ها به دلیل شکل ظاهری آن‌ها بیشتر از بلبرینگ است. اما در هر دو حالت، یاتاقان به گونه‌ای انتخاب می‌شود تا دیگ ماشین لباسشویی را به راحتی بچرخاند. اگر به هر دلیلی یاتاقان دستگاه شما با مشکل مواجه شود، باید نشانه‌های آن را بدانید. در این صورت می‌توانید قیمت تعویض بلبرینگ لباسشویی در کرج را کاهش دهید. در ادامه این نشانه‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین لباسشویی پارس

قیمت تعویض بلبرینگ لباسشویی در کرج

علائم خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

برای آنکه بتوانید قبل از بروز فاجعه، به داد ماشین لباسشویی خود برسید، لازم است علائم آن را بدانید. شناخت این علائم نیازمند دقت بالا و استفاده مداوم از دستگاه دارد. بنابراین در اینجا با چند مورد شایع خرابی بلبرینگ آشنا خواهیم شد.

  • سر و صدای زیاد و یا بیشتر از حالت عادی: شایع‌ترین نشانه خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی افزایش صدای آن موقع شستشو است. این صدای اضافی ممکن است تا جایی پیش برود که احساس کنید اشکال از موتور دستگاه است. اما همواره تغییر از صدا به تدریج رخ خواهد داد. به همین دلیل اگر به صورت مداوم از دستگاه استفاده می‌کنید حتما صدای آن را به خاطر بسپارید. صدای بلبرینگ خراب در سرعت‌های بالا بیشتر می‌شود، بنابراین در حالت خشک کن دستگاه، باید دقت بیشتری داشته باشید. این صدا مانند برخورد دو تکه آهن به یکدیگر است. البته شنیدن این صدا به این معناست که چیزی از بلبرینگ باقی نمانده و تقریباً از بین رفته است.
  • بازی کردن و لق زدن بیش از حد دیگ‌های ماشین‌لباسشویی: اگر نسبت به صدای دستگاه حساس شدید، یک راه برای چک کردن بلبرینگ‌ها وجود دارد. دیگ دستگاه را به طور کامل خالی کنید. با دست دیگ را کمی به سمت بالا و پایین حرکت دهید. اگر دیگ بیشتر از چند میلی‌متر جابجا شد، بلبرینگ آن خراب است. اما اگر دیگ به میزان بسیار کمی جابجا شد، یعنی بلبرینگ‌ها سالم است. در این حالت باید به شکل دیگری به دنبال علت صدای ماشین لباسشویی باشید.
  • بروز لکه‌های روغن بر روی لباس‌ها پس از شستشو: اگر پس از اتمام شستشو، بر روی برخی لباس‌ها لکه‌های روغن بوجود آمده، حتما به بلبرینگ دستگاه شک کنید. ابتدا بلبرینگ‌ها را بررسی کرده و پس از اطلاع از قیمت تعویض بلبرینگ لباسشویی در کرج، آن‌ها را تعویض کنید.
  • نشتی آب: یکی از علت‌های نشتی آب، خرابی بلبرینگ است. بنابراین اگر در حین عملیات شستشو، متوجه نشتی آب شدید حتما ابتدا بلبرینگ‌ها را چک کنید.
مطلب پیشنهادی:   تعمیر لوازم خانگی پاناسونیک

حال که به علائم خرابی بلبرینگ‌ها آشنا شدیم بهتر است به دلایل این خرابی‌ها نیز اشاره‌ای بکنیم.

علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

قیمت تعویض بلبرینگ لباسشویی در کرج

بلبرینگ ماشین لباسشویی یک قطعه مصرفی به شمار می‌رود. این قطعه به مرور زمان و در اثر کارکرد دستگاه، مستهلک شده و ممکن است خراب بشود. اما انجام برخی کارهای نادرست ممکن است روند خرابی آن را تسریع ببخشد. با رعایت برخی نکات کوچک، می‌توانید به سلامت دستگاه خود کمک کنید.

  • استفاده بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی: همانطور که می‌دانید هر ماشین لباسشویی، دارای ظرفیت مشخصی است. اگر عادت دارید تمامی لباس‌ها را در یک نوبت بشویید بدانید که بسیار کار اشتباهی است. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی، علاوه بر موتور، به بلبرینگ‌ها نیز آسیب جدی وارد می‌کند.
  • شستشوی اقلام غیر استاندارد با ماشین لباسشویی: همانطوری که از اسم آن پیداست ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس طراحی شده است. نباید پتو، لباس‌های سنگین و یا پرده‌ها را با لباسشویی بشویید. این کار باعث می‌شود قیمت تعویض بلبرینگ لباسشویی در کرج برای شما افزایش پیدا کند. زیرا علاوه بر بلبرینگ به سایر بخش‌ها نیز آسیب وارد می‌کند.
  • تراز نبودن ماشین لباسشویی: پایه‌های ماشین لباسشویی قابل تنظیم بوده و نیازمند آن است تا پس از نصب، دستگاه را به طور کامل تراز کنید. با توجه به کار در سرعت بالا، تراز نبودن دستگاه، به شدت به بلبرینگ دستگاه آسیب می‌رساند.

سخن پایانی

رعایت برخی نکات ذکر شده، از آسیب‌های جدی به دستگاه شما جلوگیری خواهد کرد. اگر به هر دلیلی نیاز به تعویض بلبرینگ پیدا کردید می‌توانید به سایت گروه فنستا مراجعه کنید. با تماس با متخصصین این گروه، از قیمت تعویض بلبرینگ لباسشویی در کرج مطلع شده و نسبت به تعویض آن اقدام کنید. گروه فنستا در شهرهای تهران، کرج، شیراز و اصفهان کلیه خدمات لوازم خانگی را در محل شما ارائه می‌دهد. تنها کافی است به سایت یا اپلیکیشن این گروه مراجعه کرده و مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر ماشین لباسشویی زانوسی

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *