تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی ال جی

تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی ال جی

تعویض بلبرینگ لباسشویی ال‌جی

برند ال جی جزو محبوب‌ترین برندهای لباسشویی در ایران است. یکی از اجزای اصلی آن نیز بلبرینگ می‌باشد. البته این قطعه در تمام لباسشویی‌ها اعم از سطلی و درب از جلو در هر برندی بخش مهم و اصلی به حساب می‌آید. به همین خاطر در صورت وجود ایراد در این قطعه از لباسشویی باید سریعا اقدامات لازم را انجام داد. به دلیل اهمیت موضوع در این مقاله از گروه تعمیرات آنلاین فنستا به چگونگی تعویض بلبرینگ در لباسشویی ال‌جی پرداخته‌ایم.

علائم وجود مشکل در بلبرینگ لباسشویی‌های ال جی:

توجه داشته باشید که این قطعه در لباسشویی قابل تعمیر نیست. به همین خاطر در صورت معیوب شدن باید تعویض گردد. چنانچه با شرایط زیر در لباسشویی خود مواجه شدید باید بدانید که زمان تعویض بلبرینگ آن فرا رسیده است.

تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی ال جی

۱- صدای شدید در دور تند موتور لباسشویی:

زمانی که لباسشویی در دور تند خود روی حالت آبکشی کار می‌کند، صداهای زیادی شنیده ‌شود، بلبرینگ آسیب دیده است. این صداها شباهت زیادی به زوزه کشیدن دو یا صدای ناله دارند. اگر آسیب وارده به بلبرینگ شدید باشد صداهایی شبیه صدای جت تولید می‌شود.

۲- تکان‌های شدید ماشین لباسشویی ال جی:

از علائم بعدی که نشان از خرابی بلبرینگ دارد تکان‌های شدیدی در ماشین لباسشویی ال جی است. این تکان‌ها گاهی آن قدر شدید است که لباسشویی از جای خود حرکت می‌کند.

۳- وجود لکه روغن روی لباس‌ها:

اگر بعد از اتمام کار لباسشویی روی لباس‌ها لکه‌های روغن مشاهده کردید احتمال خراب بودن بلبرینگ وجود دارد.

۴- وجود نشتی در لباسشویی ال جی:

برخی از اوقات نشتی‌های لباسشویی به دلیل خراب بودن این قطعه می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:   تعمیر کولر اسپیلت در شیراز

آموزش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی ال‌جی:

با توجه به کیفیت بالای بلبرینگ در لباسشویی‌های برند ال جی زمان زیادی کار خواهند کرد. عمر مفید این قطعه معمولا در حدود ۱۰ سال است. بنابراین اگر زمان زیادی از خرید لباسشویی ال جی شما نمی‌گذرد احتمالا نیاز به تعویض بلبرینگ ندارید. همچنین در صورتی برای تعویض بلبرینگ لباسشویی اقدام نمایید که در کارهای فنی دارای تجربه و مهارت هستید. در غیر این صورت توصیه می‌شود حتما از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید. تعمیرکاران گروه فنستا با داشتن تجربه و مهارت بالا در کار از بهترین گزینه‌های انتخاب هستند. شما از طریق شماره‌های موجود در سایت فنستا و یا تکمیل فرم مربوطه می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید. در ادامه این بخش مراحل لازم برای تعویض کردن بلبرینگ در ماشین‌های لباسشویی ال جی را به اختصار بیان کرده‌ایم.

تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی ال جی

۱- حفظ ایمنی:

در تعمیر لوازم برقی اولین شرط کار حفظ ایمنی تعمیرکار می‌باشد. بنابریان باید برق دستگاه را قطع کرده و مدتی بعد اقدام به تعمیر نمایید. با این کار باقی مانده برق داخل دستگاه نیز تخلیه خواهد شد. بعد باید دریچه‌های ورودی آب دستگاه را از شلنگ‌های لباسشویی جدا کنید. توصیه می‌شود از دستکش‌های مخصوص در زمان کار استفاده کنید تا از آسیب به دست خود جلوگیری نمایید.

۲- جدا کردن پنل مدیریتی و سقف لباسشویی:

 

برای تعویض بلبرینگ لباسشویی ال‌جی باید پیچ‌های پشت ماشین را باز کرده تا سقف جدا شود. سپس جاپودری را در از جای خود خارج کنید و پیچ‌های پنل لباسشویی را نیز باز کنید. ضربه‌گیر تعبیه شده در این بخش نیز باید باز و جدا گردد.

مطلب پیشنهادی:   تعمیرکار ظرفشویی بوش در کرج

۳- جدا کردن پنل جلویی لباسشویی و لاستیک دور درب آن:

در بیشتر لباسشویی‌های ال جی پیچ‌های جدا کننده‌ی این دو بخش در قسمت بالا قرار دارد. سپس فنر بزرگی که دور درب لباسشویی ال جی قرار دارد را آزاد نمایید. برای انجام این کار حتما از پیچ گوشتی استفاده کنید.

۴- باز نمودن وزنه‌های تعادل:

این وزنه‌ها اغلب روی بخش جلویی دستگاه و در جلوی دیگ قرار داده می‌شوند. برای باز کردن آن‌ها باید پیچ‌های مربوطه را باز کنید.

۵- جدا کردن قسمت ثابت جاپودری لباسشویی:

برای جداسازی این بخش اول پیچ‌های آن را باز کنید تا آزاد شود. بعد شلنگ‌هایی که در بخش زیر و پشت محفظه قرار دارند را بیرون بکشید. با اینکار قسمت ثابت جاپودری جدا می‌شود.

۶- جداسازی پنل پشتی- تسمه و فولی:

یکی دیگر از اقدامات لازم در زمان تعویض بلبرینگ لباسشویی ال‌جی جدا کردن پنل پشتی دستگاه است. بعد از باز کردن پیچ‌های این بخش و جداسازی آن می‌توانید برای باز کردن تسمه و فولی نیز اقدام کنید. تسمه در لباسشویی‌های ال جی بر روی فولی قرار گرفته است. تسمه را به بیرون بکشید و به طور همزمان بچرخانید تا جدا شود. بعد از آن پیچ‌های فولی را باز کنید تا این قطعه نیز جدا شود.

۷- جدا کردن موتور لباسشویی ال جی:

با باز کردن پیچ‌های نگهدانده موتور می‌توانید آن را از دستگاه جدا کنید. پیشنهاد می‌شود از سیم‌هایی که به موتور وصل شده‌اند عکس گرفته و بعد آن را جدا کنید.

۸-جدا کردن شلنگ تخلیه دیگ:

در این مرحله از  کار باید شلنگ تخلیه دیگ که به پمپ لباسشویی متصل شده را نیز جدا کنید. چنانچه هنوز مقداری آب داخل لباسشویی هست به کمک شلنگ تخلیه اضطراری آن را تخلیه کنید. شلنگ رابط بین پمپ و دیگ به رنگ مشکی و خرطومی شکل است و باید جدا شود.

مطلب پیشنهادی:   تعویض بلبرینگ لباسشویی سامسونگ

۹- جداسازی کمک‌های لباسشویی:

دو عدد کمک لباسشویی در پروسه تعویض بلبرینگ لباسشوی ال‌جی باید از دستگاه جدا شوند. همچنین تمام اتصالات و سیم‌های دیگ نیز باید کاملا جداسازی شوند.

۱۰ جدا کردن مخزن لباس از ماشین:

از قسمت بالا به لباسشویی نگاه کنید تا دو فنر مربوطه را مشاهده کنید. دیگ از این دو فنر آویزان است. با آزاد کردن فنرها مخزن جدا می‌شود. سپس محفظه‌ی دیگ را نیز باز کنید تا به بلبرینگ‌ها دسترسی داشته باشید.

۱۱- جداسازی و تعویض بلبرینگ‌ها:

به کمک یک قلم آهنی قوی و چکش می‌توانید این قطعات را از ماشین جدا کنید. البته کمک گرفتن از تراشکار نیز ایده‌ای خوبی برای جداسازی بلبرینگ است. سپس به کمک گریس و ضربات یکنواخت قطعه‌ی نو را جایگزین نمایید. کاسه نمد را سر جایش بگذارید و آب بندی کنید. حالا باید قطعات جدا شده را مجددا سر جایش بگذارید.

کلام پایانی:

در این مقاله از فنستا تعویض بلبرینگ لباسشویی ال‌جی آموزش داده شد. همانطور که مشاهده کردید این کار یک پروسه‌ی طولانی است که نیاز به تخصص دارد. چنانچه مایل به دریافت خدمات تعمیری در محل دارید با ما در گروه فنستا تماس بگیرید. خدمات فنستا در شهرهای تهران- کرج و شیراز ارائه می‌شود.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *