شارژ گاز یخچال در کرج

شارژ گاز یخچال در کرج

شارژ گاز یخچال در کرج یکی دیگر از خدمات مجموعه‌ی فنستا می‌باشد که مورد توجه همشهریان زیادی در شهرهای کرج، تهران و شیراز قرار گرفته است. هر یک از لوازم خانگی برای رفاه و آسایش خانواده مورد نیاز هستند. در این بین یخچال از جمله لوازم خانگی بسیار ضروری و مفید است. اهمیت یخچال در زندگی مدرن امروزی تا حدی است که خانه‌ای بدون آن‌ها را نمی‌توان یافت. با این همه یخچال‌ها نیز مانند هر تجهیز دیگری نیاز به سرویس و تعمیر دارند. در بین همه ایرادات و مشکلاتی که برای یخچال‌ها ایجاد می‌شود کم شدن گاز یخچال از علل شایع آن می‌باشد. از این رو شارژ کردن گاز یخچال یکی از خدماتی است که به شدت مورد نیاز است. در این مطلب از فنستا مطالب مفیدی پیرامون شارژ کردن گاز یخچال خواهیم گفت، با ما همراه باشید.

منظور از گاز یخچال چیست؟

گاز یخچال به آن گاز مبرد نیز گفته می‌شود در واقع یک گاز شیمیایی با نقاط تبخیری کم است. با متراکم شدن این گاز تحت فشار هوای پیرامون آن سرد خواهد شد. سه نوع گاز مبرد وجود دارد که از طریق تبخیرهای تکراری ایجاد می‌شوند:

  • هیدرو فلوئوروکربن
  • فلوئورو متان
  • پنتافلورو اتان

دو نوع اول گاز بیشتر در قرن بیستم میلادی رواج داشته‌اند.

گازهای سمی و استفاده از آن‌ها در یخچال:

در گذشته تنها از گازهایی نظیر فلورین- کربن و کلرین در یخچال‌ها استفاده می‌کردند. اما در سال ۱۹۷۰ شرکت‌های تولید کننده متوجه خطرناک بودن این گازها شدند. این گازهای سمی با وارد شدن به جو زمین و در مقابل اشعه فرابنفش خورشید تولید اثر گلخانه‌ای می‌کنند. از سال ۲۰۱۰ میلادی بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده از گاز فریون که سمی است را در یخچال‌ها ممنوع کردند. علت این تصمیم حفاظت از لایه اوزون و محیط زیست عنوان شد. اما متاسفانه هنوز در برخی از کشورهای جهان سوم به دلیل ارزان بودن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:   بهترین نمایندگی های ال‌جی و سامسونگ در شیراز

دلایل نشتی گاز یخچال چیست؟

گفتیم که کم شدن گاز در یخچال‌ها عارضه‌ای بسیار شایع است. گروه فنستا با ارسال تکنیسین به محل اقدام به شارژ گاز یخچال در کرج می‌نماید. به این ترتیب به سادگی قادر هستید تا یخچال خود را در محل سرویس نمایید. اما از علل شایع نشتی گاز در یخچال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- پوسیدگی در لوله‌های یخچال:

اصلی‌ترین دلیل برای این مشکل وجود پوسیدگی در لوله‌ها است. کیفیت پایین لوله‌ها دلیل اصلی بروز پوسیدگی در آن‌ها است. برخی از اوقات به جای اینکه لوله‌های یخچال از جنس مس خالص باشند از آلیاژهای ترکیبی ساخته می‌شود. این کار موجب پایین آمدن سطح کیفی در لوله‌ها شده و در مدت زمان کوتاهی نشت گاز اتفاق می‌افتند. در این شرایط بهترین اقدام تماس با تعمیرکاران مجموعه‌ی بزرگ فنستا است. تکنیسین‌های ما به سرعت در محل حاضر شده و اقدام به شارژ گاز یخچال می‌کنند.

۲- وارد شدن ضربه به درایر و لوله مویین:

این مشکل بیشتر در حین جابه‌جایی یخچال به وجود می‌آید. پس اگر بعد از اسباب کشی یخچال دچار نشتی گاز ‌شد احتمالا به این خاطر است. لوله‌ی مویین بسیار نازک بوده و به فیلتر تصفیه یا درایر متصل است. از این رو نسبت به ضربه بسیار حساس و آسیب پذیر است.

۳- تمیزکاری یا برفک زدایی اشتباه:

مورد بعدی که یخچال را با نشتی گاز مواجه می‌کند برفک زدایی‌های غلط است. هرگز از لوازم تیز برای از بین بردن برفک استفاده نکنید. زیرا ممکن است به اشتباه صفحه‌ی سرد کننده‌ی یخچال را سوراخ کنید. در صورت بروز چنین مشکلی برای شارژ گاز یخچال در کرج ، تهران و شیراز با ما در سامانه آنلاین فنستا تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی:   لیست نمایندگی پاکشوما در کرج و بهترین نمایندگی آن

چطور بدانیم یخچال به شارژ گاز نیاز دارد؟

یکی از سوالات پرتکرار در خصوص شارژ گاز یخچال تشخیص زمان مناسب آن است. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نشانه‌های نیاز یخچال به شارژ گاز گرم شدن آن می‌باشد. چرا که فرآیند سرما سازی توسط گاز یخچال انجام می‌گیرد. در این حالت کمپرسور برای جبران کمبود گاز بیشتر کار کرده و به گاهی یکسره کارکرده و اصطلاحا اتومات نمیکند. اگر این پروسه برای زمان طولانی ادامه یابد به خرابی بیشتر در یخچال منتهی می‌شود. پس در صورت مشاهده این علامت بلافاصله با تکنیسین‌های با تجربه‌ی ما در فنستا تماس بگیرید. متخصصین ما در کوتاه‌ترین زمان خود را برای شارژ گاز یخچال و یا رفع سایر عیوب آن به محل می‌رسانند.

شارژ گاز یخچال در منزل کرج

شارژ بیش از حد گاز یخچال چه مشکلاتی در پی دارد؟

گاهی از اوقات به دلیل نابلد بودن تعمیرکار گاز یخچال بیشتر از اندازه شارژ می‌شود. نشانه زیاد شارژ شدن گاز یخچال بوجود آمودن صدایی مثل سرخ کردن سیب زمینی در روغن داغ است. در این حالت مشکلاتی ایجاد می‌شود که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

اگر گاز یخچال زیاد باشد باعث ایجاد فشار به کمپرسور می‌شود. در این حالت کمپرسور دیرتر راه اندازی شده و ممکن است بسوزد. برفک زدن لوله‌ها نیز از دیگر مشکلاتی است که بر اثر شارژ بیش از اندازه‌ی گاز یخچال ایجاد خواهد شد. با برفک زدن لوله‌های پشت یخچال سیستم برودتی نیز از کار می‌افتد. این موضوع به بالا رفتن میزان آمپر در یخچال منتهی می‌شود. بنابراین برای شارژ گاز در یخچال حتما از افراد متخصص و مراکز مجاز کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی:   بهترین مارک ماشین لباسشویی ایرانی

تکنیسین‌های حرفه‌ای برای شارژ گاز یخچال در کرج:

همانطور که اشاره کردیم شارژ کردن گاز در یخچال‌ها نیاز به تخصص و مهارت دارد. زیرا اگر کمتر یا بیشتر از اندازه شارژ شود مشکلات و آسیب‌هایی به یخچال وارد می‌کند. تعمیرکاران و متخصصین ما در مجموعه فنستا در شهرهای کرج ، تهران و شیراز از بهترین‌ها به شمار می‌روند. کیفیت کار آن‌ها در سطوح بالای استاندارد قرار دارد. شما در مراجعه‌ی آن‌ها به محل برای انجام تعمیرات پی به مهارتشان خواهید برد. رزومه‌ی قوی و سوابق درخشان فنستا موید همین موضوع است. همچنین با توجه به سیاست گذاری‌های داخلی شرکت تعرفه‌های دریافتی از مشتریان نیز بسیار منصفانه تنظیم شده است.  برای دریافت خدمات تعمیراتی در منزل از مجموعه فنستا کافی است از طریق سایت و یا اپلیکیشن ثبت سفارش نمایید. همچنین می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت نیز تماس گرفته و درخواست خود را به ثبت برسانید.

سخن آخر:

شارژ گاز یخچال در کرج ، تهران و شیراز از سرویس‌های مورد نیاز مردم این شهرها میباشد. فنستا یک مرکز دارای مجوز و شناخته شده در ایران است که کلیه خدمات تعمیرات در محل را انجام می‌دهد. از اصلی‌ترین اولویت‌های گروه فنستا کسب رضایت مشتری و ارائه خدمات اصولی است. ما در گروه فنستا بدون وقفه و تعطیلی برای انجام تعمیرات مورد نیازتان در کنار شما هستیم. . سامانه خدمات آنلاین فنستا در حال حاضر در شهرهای کرج، تهران و شیراز و بزودی در سراسر ایران ارائه خدمات مینماید.

برای درخواست آنلاین خدمات روی تصویر کلیک کنید.

درخواست خدمات
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *